Prace zrealizowała firma MTM z Gdyni. W ramach inwestycji przebudowano skrzyżowania, zatoki autobusowe oraz chodniki. Wzdłuż całego odcinka powstała ścieżka pieszo-rowerowa, a przejścia dla pieszych i przejazdy pieszo-rowerowe wyposażono w dedykowane oświetlenie. Wybudowano również elementy ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne. Powstał kanał technologiczny, kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie drogowe.
Bezpieczeństwo priorytetem
Rozbudowa DK22 zwiększy przepustowość układu drogowego oraz poprawi bezpieczeństwo, m.in. poprzez rozdzielenie ruchu kołowego, rowerowego i pieszego. Inwestycja pozytywnie wpłynie również na jakość życia mieszkańców oraz środowisko naturalne – obniży poziom hałasu i drgań oraz ograniczy emisję zanieczyszczeń transportowych.
Podstawowe parametry techniczne po rozbudowie DK22:
- długość odcinka: 5,9 km
- klasa techniczna: droga główna ruchu przyspieszonego (GP)
- liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- szerokość utwardzonych poboczy (poza terenem zabudowanym): 1 m
- minimalna skrajnia pionowa: 4,7 m








Napisz komentarz
Komentarze