W styczniu 2015r. Weszła w życie ustawa nakładająca obowiązek uzupełnienia legitymacji szkolnych o numer PESEL. Bez powyższego, legitymacja szkolna jest nieważna.
Nie trać ulgi na przejazd!
Obowiązek wpisania numeru PESEL do legitymacji szkolnych leży po stronie szkoły.
- Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 grudnia 2014 r., w legitymacjach szkolnych wydanych na drukach według dotychczasowych wzorów, na drugiej stronie tych legitymacji nad tekstem „Poświadcza uprawnienie do ulg ustawowych przy przejazdach środkami publicznego transportu zbiorowego kolejowego i autobusowego”, wpisuje się odręcznie numer PESEL ucznia – informuje Ministerstwo Edukacji Narodowej. - W przypadku osoby, która nie posiada numeru PESEL – serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Wpis opatruje się małą pieczęcią urzędową szkoły. Wpisu dokonuje osoba upoważniona przez dyrektora szkoły – wyjaśnia MEN.
Zmiany te były motywowane ułatwieniem pracy służbie zdrowia, która po wspominanym numerze PESEL jest w stanie szybko i bez zbędnych komplikacji sprawdzić uprawnienia do świadczeń zdrowotnych. Brak aktualizacji może skutkować utratą ulg na przejazd środkami komunikacji publicznej takimi jak autobusy czy pociągi.







Napisz komentarz
Komentarze