DOG Desinger Outlet Gdańsk
DOG Desinger Outlet Gdańsk
DOG Desinger Outlet Gdańsk

Z Gdyni do Afryki. Tu chce się rozwijać Polska Meat

  • 7.03.2018, 09:37
  • UM Gdynia
Z Gdyni do Afryki. Tu chce się rozwijać Polska Meat Sebastien Guyon, prezes Polska Meat SA podczas debiutu spółki na rynku New Connect 27 września 2016 r., fot. GPW
Podziel się:
Oceń:
GDYNIA Hiszpański potentat branży spożywczej przeniesie do Gdyni swoje centrum operacyjne i finansowe. Mowa o Iberdigest, które dokładnie 29 marca zmieni się na dobre w Polska Meat SA. Plan spółki to szeroki eksport żywności na rynek afrykański i własna sieć supermarketów. Do dotychczasowych chłodni przy ulicy Hutniczej wkrótce dołączy siedziba całej firmy.

To dobra wiadomość dla lokalnej gospodarki – hiszpańska spółka o międzynarodowej marce stawia na Gdynię i to właśnie tutaj widzi największe szanse na swój szybki rozwój. Iberidigest dokładnie 29 marca zostanie przejęte przez polską spółkę-córkę, Polska Meat SA i tym samym w Gdyni będzie funkcjonować i odprowadzać podatki siedziba całego koncernu.

Polska Meat to spółka z branży spożywczej, która działalność w Polsce rozpoczęła w 2012 roku, a od 2016 roku jest też notowana na rynku New Connect. Zajmuje się w dużej mierze hurtową sprzedażą mięsa pochodzącego z krajowych ubojni i zakładów przetwórczych na rynki zagraniczne. Od 2013 roku firma dzierżawi nowoczesne chłodnie w Gdyni, przy ulicy Hutniczej. Teraz zarząd hiszpańskiej spółki-matki postawił na rozwój działalności, stąd przekształcenie Polska Meat w zlokalizowane nad morzem centrum zarządcze, operacyjne i finansowe.

- Dla gdyńskiej gospodarki to kolejny powód do zadowolenia i dowód na to, że wielkim spółkom o międzynarodowym znaczeniu opłaca się rozwijać właśnie tutaj. Firma, która już od pewnego czasu z powodzeniem działa na terenie miasta dostrzegła ogromny potencjał ekonomiczny i postawiła na przeniesienie siedziby do Gdyni. To znaczy, że zarząd firmy widzi ku temu bardzo dobre warunki, co szczególnie nas cieszy – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

- Chłodnia, którą posiadamy w Gdyni spełnia coraz istotniejszą rolę w naszej działalności. Obecnie 35 procent obrotów grupy Iberdigest pochodzi z Polski, a trendy ostatnich lat pokazują, że ta liczba rośnie o 4-5 punktów procentowych rocznie. Główna część produkcji z gdyńskiej chłodni trafia na rynek afrykański. W związku z tym, że w najbliższych latach właśnie ten będzie naszym priorytetem podjęliśmy decyzję do ulokowaniu centrali grupy w Polsce – komentuje Sebastien Guyon, prezes zarządu Polska Meat.

Ogłoszenie lokalne Pomorze
Ogłoszenie lokalne Pomorze
Ogłoszenie lokalne Pomorze

Kapitałowa restrukturyzacja grupy dokona się 29 marca, po tym terminie to właśnie w Gdyni koncern będzie szykował dużą ofensywę na rynek afrykański. Docelowo spółka chce utworzyć w krajach zachodniej i południowej Afryki sieć supermarketów detalicznych, które będą pełnić rolę lokalnych centrów handlowych zaopatrzonych w mrożone owoce, warzywa, lody i mięso. Mowa o krajach zachodniej i południowej Afryki, takich jak między innymi Kongo, Senegal, Wybrzeże Kości Słoniowej czy Nigeria.

- Na rynkach czternastu krajów Afryki działamy już od osiemnastu lat, doskonale znamy ich lokalną specyfikę, a prognozy ekonomiczne i demograficzne pozwalają postrzegać przyszłość tych krajów z dużym optymizmem. Dzięki temu, że sytuacja społeczna, ekonomiczna i polityczna bardzo sprzyjają teraz rozwojowi biznesu w tym regionie, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenia i rozpoczynamy rozszerzenie działalności o własną sieć sprzedaży detalicznej – wyjaśnia Inacio Fernandes Pedrosa, przewodniczący rady nadzorczej spółki Polska Meat.

Polska Meat między innymi dzięki dużej wydolności chłodni w Gdyni stała się największym eksporterem mięsa drobiowego w Europie. Rynek afrykański jest w stanie własnymi siłami zaspokoić jedynie około 20 procent popytu na mięso, natomiast Polska ma spore nadwyżki w produkcji, stąd decyzja o rozwoju spółki w tym kierunku. Firma planuje rozszerzyć swoją działalność na całą linię produkcyjną, od pozyskiwania produktów w Polsce i ich przygotowanie, przez magazynowanie i dystrybucję, aż po wspomnianą sprzedaż do końcowego klienta. Taka zmiana może przynieść nawet czterokrotne powiększenie własnej marży.

Polska Meat własną sieć sklepów detalicznych przygotowuje we współpracy z lokalnym partnerem oraz międzynarodową grupą inwestycyjną, z którą zamierza nawiązać współpracę. Spółka planuje też na 2018 rok debiut na parkiecie głównym polskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

UM Gdynia
  • TAGI:

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe