Boty nie tylko doskonale sprawdzają się w branży E-commerce, ale również są ciekawym narzędziem marketingowym. Swoją rosnącą popularność zawdzięczają możliwością przetwarzania języka naturalnego AI oraz wszechobecnością na platformach komunikacyjnych takich jak: Facebook Messenger, Slack, WhatsApp i Telegram.
Źródło: https://www.mysocialseller.com/
Chatboty są niezastąpione przy rozbudowywaniu listy subskrybentów, pomagają rozwinąć zaangażowanie w social mediach.
Co prawda wirtualni asystenci nie zastąpią sklepów internetowych ani aplikacji mobilnych, między innymi dlatego, że na komputerze możemy otworzyć więcej zakładek, przykładowo - skorzystać z porównywarek przedmiotów w wielu sklepach. Nie zastąpią, ale z pewnością usprawnią chociażby samą obsługę. Idealnie sprawdzają się w odpowiadaniu na najczęściej zadawane pytania, czy zamawianiu konkretnych produktów lub usług. Może nie są jeszcze tak idealnie, ale “zaproszenie” ich do firmy pozwala na duże oszczędności. Chatbot odpowiada na pytania klientów 24 godziny na dobę, może być dostępny w okresie świątecznym, gdy sprzedaż jest większa. Nawał pracy oraz zdenerwowanie pracowników często prowadzą do pomyłek lub nie tak rzadko spotykanego wylewania frustracji na klienta. Boty nie posiadają emocji, nie mylą się tak często jak ludzie i mogą obsługiwać kilku klientów jednocześnie. Jest to dodatkowy atut w takich szczególnych okresach.
Poza tym mogą pracować podczas, gdy inni pracownicy są na urlopach. W przypadku, gdy zatrudniamy nowego pracownika musimy go przeszkolić, zapłacić wynagrodzenie. Korzystając z Bota nie ponosimy takich kosztów.
Użyteczność Chatbotów jest uzależniona nie tylko od możliwości technologicznych, ale od pomysłowości i innowacyjności ich twórców.
Jesteśmy na początku drogi faktycznego wykorzystywania Botów w komunikacji i sprzedaży. Już teraz ich możliwości są bardzo duże i wraz z rozwojem technologii stale rosną, podobnie jak wymagania klientów względem sklepów internetowych.
Chcąc rozwijać się, sklepy muszą dotrzymywać tempa i wdrażać nowe rozwiązania. Co prawda sztuczna inteligencja nie pomoże rozwiązać wszystkich problemów klientów, jednakże z całą pewnością usprawni i z nimi kontakt.
Czy Chatbot to rewolucja w e-commerce? Zdecydowanie tak.