Znikający most tczewski. Wkrótce nie będzie drugiego przęsła...

  • 07.08.2019, 13:45
  • Wawrzyniec Mocny
Znikający most tczewski. Wkrótce nie będzie drugiego przęsła... Ten element jest niezbędny, by móc wykonać konstrukcję mostową – objaśnia Marcin Znaniecki z Banimexu.
Podziel się:
Oceń:
TCZEW Most tczewski znika w oczach. Jak nas poinformował firma Banimex, do końca tego miesiąca konstrukcja mostowa będzie rozebrana aż do filara w osi nurtowej – od brzegu do filara nie będzie w ogóle konstrukcji stalowej.

Umowę na wykonawstwo Bannimex podpisał w lipcu ub. r. Termin zakończenia prac wyznaczono na styczeń 2020 r. Jednak byliśmy już świadkami wstrzymania prac na skutek podniesienia się nurtu wody wraz z przechodzącą przez teren Tczewa falą powodziową.

Kamień węgielny, fala i stare fundamenty

Ruch był też wstrzymany z powodu znaleziska – kamienia węgielnego wmurowanego przez Fryderyka Wilhelma IV 27 lipca 1851 r. W znaki dały się też stare fundamenty, odkryte pod warstwą ziemi przy budowie przyczółka. Niespodzianek zatem nie brakuje...

Możemy jedynie przypuszczać jak duże opóźnienia to powodowało. Na pewno parę tygodni. Na ile firma nie zdradza. Niewątpliwie kluczowe będą tu rozmowy z inwestorem jakim jest tczewskie starostwo. Mimo że rozbiórka pierwszego przęsła poszła sprawnie, to temat ew. opóźnień jest drażliwy. Z drugiej strony roboty Banimexu z Będzina posuwają się sprawnie.

- Właśnie realizujemy etap 2a remontu tego obiektu - Marcin Znaniecki, kier. robót remontowych firmy Banimex. - W jego skład wchodzi całkowita rozbiórka dwóch podpór przyczółka w osi 10 filara w osi 20-tej oraz demontaż i odbudowa dwóch podpór, które były przeznaczone do rozbiórki. Aktualnie mamy zburzoną całkowicie podporę przyczółka, stawiamy ściany, bo mamy już cały fundament wykonany i ciągle realizujemy ten przyczółek. Rozebraliśmy też pierwszy fragment konstrukcji stalowej – przęsło ok. 35 m. W zasadzie to dopiero początek... Teraz tak naprawdę będziemy wylewali pierwszy etap ścian. Mamy trzy kondygnacje, ta którą widać - jest pierwszą podziemną. Ten element jest niezbędny, by móc wykonać konstrukcję mostową.

(...)

Koszty robót mostowych

Prace remontowe zakontraktowano na 35,4 mln zł. Same nadzory nad inwestycją oraz przyszłe wyeksponowanie zdemontowanego przęsła ESTB - stanowią koszt prawie 0,5 mln zł.

Robotami budowlanymi na zabytkowym moście zajmuje się forma Banhimex, natomiast nadzór inwestorski przeprowadza Biuro Obsługi Inwestycji „Inwest – Wybrzeże”.

Obecnie prace, którymi się przyjrzeliśmy stanowią II etap prac tzw. etap IIA. (kolejny II B). Drugi etap został podzielony na dwa podetapy z uwagi na drastyczny wzrost cen robót budowlanych.

 

 

 

Wawrzyniec Mocny

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe