Epidemia spowoduje, że budżety gmin OMGGS będą znacząco niższe niż obecnie. Tym niemniej 14 samorządów metropolii podjęło decyzję o kontynuacji prac nad projektem. Przyłączeniem do projektu zainteresowane są również Wejherowo, Kosakowo, Kolbudy i Gmina Wiejska Pruszcz Gdański.
- Formuła zamówień publicznych, jaką jest dialog konkurencyjny, pozwoli określić, na ile realizacja takiego projektu jak Mevo jest w dalszym ciągu możliwa, zarówno pod względem kosztów, jak i możliwości przedsiębiorców, dotychczas ściśle uzależnionych od międzynarodowych łańcuchów dostaw – mówi Michał Glaser, prezes Zarządu OMGGS. - Decyzje o rozpoczynaniu kolejnych projektów będą coraz trudniejsze, jednak promocja ruchu rowerowego i transportu zbiorowego zamiast korzystania z samochodów pozostaje dla metropolii priorytetem. Dialog konkurencyjny pozwoli w ciągu kolejnych miesięcy zweryfikować, czy istnieją firmy mogące ten projekt zrealizować, jeżeli tak – to w jakiej formie oraz czy nasze samorządy będzie na niego stać
O przyszłości Mevo będą prowadzone rozmowy w dwuetapowej procedurze dialogu konkurencyjnego ze zgłoszonymi firmami, które wykażą doświadczenie w zarządzaniu podobnymi jak Mevo systemami. Do kolejnych rozmów zostaną dopuszczone 3-5 firm.
Od 26 marca do 28 października 2019 r. – ponad 160 tys. zarejestrowanych użytkowników, wypożyczyło 1224 w pełni elektryczne rowery ponad 2 miliony razy. Mevo było najbardziej popularnym systemem roweru publicznego w kraju.
Opr. (tomm)/UM w Tczewie