Bez napięcia
5 tysięcy zł - nawet na takie dofinansowanie mogą liczyć ci, którzy wezmą udział w programie. Oferowane dofinansowanie - w formie dotacji - pokrywa do 50% kosztów kwalifikowanych montażu i zakupu mikroinstalacji. Wnioski można składać przez Internet – wystarczy mieć profil zaufany.
Chcesz otrzymać dofinansowanie?
Krok 1: Kup i zamontuj mikroinstalację fotowoltaiczną.
Krok 2: Poczekaj na instalację przez zakład energetyczny licznika dwukierunkowego.
Ważne! Instalacja nie może być przyłączona przed 23 lipca 2019 r.
Krok 3: Podpisz umowę dwustronną z dystrybutorem energii o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci elektrycznej.
Krok 4: Złóż przez Internet wniosek o dofinansowanie
Działaj na GOV.pl
Aby złożenie wniosku poszło gładko, warto wcześniej przygotować elektroniczne wersje odpowiednich dokumentów:
• kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Powinna być opatrzona adnotacją „Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
• dowodu zapłaty faktury/oświadczenia o dokonanej wpłacie,
• zaświadczenia Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,
• oświadczenia o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
Gdy wszystkie dokumenty są już przygotowane, można przechodzić do działania. E-usługę Skorzystaj z programu „Mój prąd” znajdziecie na portalu www.gov.pl. Aby trafić do niej najszybciej, warto skorzystać z wyszukiwarki.
Będąc na stronie e-usługi, postępujcie według tych wskazówek:
1. Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
2. Zaloguj się (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
3. Wypełniej wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że w swoim wniosku podałeś poprawny e-mail. To na ten adres otrzymasz potwierdzenie podjętej decyzji.
4. Dołącz wymagane załączniki.
5. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie (profilem zaufanym lub jeśli masz – e-dowodem).
6. Wyślij dokumenty: wniosek z załącznikami.
7. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę na koncie Mój GOV i na podany we wniosku adres e-mail.
WAŻNE! Po wysłaniu wniosku nie można go edytować, ani podmieniać w nim załączników.
W ostatnim czasie do e-usługi dodaliśmy jeszcze jedno udogodnienie – możliwość złożenia wniosku przez pełnomocnika.
Jeśli chcecie skorzystać z tej możliwości, wzór pełnomocnictwa znajdziecie na stronie mojprad.gov.pl. Jego skan dołączcie do elektronicznego wniosku.
Nie tylko dla siebie
Udział w programie „Mój prąd” to nie tylko możliwość otrzymania dofinansowania, ale przede wszystkim ważny krok w stronę poprawy jakości powietrza, którym oddychamy.
Do tej pory, dzięki programowi, zredukowaliśmy już emisję dwutlenku węgla o 234 086 400 kg/rok!
Czekamy na kolejne wnioski. Do rozdysponowania nadal jest ponad 740 milionów złotych.
Więcej informacji na mojprad.gov.pl