Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie firm w internecie? 

  • 17.11.2020, 12:00
  • Grupa Tipmedia
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie firm w internecie? 
Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych umożliwia jej wyższą indeksację w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu użytkownicy Google, którzy poszukują konkretnych produktów oraz usług, łatwiej mogą trafić na Twoją ofertę. Jeśli Twoja witryna zajmie miejsce na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, może odwiedzić ją aż 32,5% użytkowników, którzy szukali informacji związanych z Twoją branżą. W większości przypadków przekłada się to na 91,5% całkowitego ruchu w obrębie domeny.  

Profesjonalnie prowadzone SEO jest znacznie skuteczniejsze od każdej, nawet najbardziej przemyślanej kampanii reklamowej w sieci. W przeciwieństwie do Google czy Facebook Ads koszty są bowiem stałe i niezależne od liczby wyświetleń. Oczywiście samo wejście na Twoją stronę nie stanowi gwarancji zakupu danego produktu lub usługi. Jednak nawet jeśli część odwiedzających witrynę nie podejmie takich działań, i tak wzrośnie rozpoznawalność Twojej marki, dzięki czemu jesteś o krok przed swoją konkurencją.  

Jaką przewagę ma pozycjonowanie strony w Internecie nad konwencjonalną reklamą? 

Tradycyjne media, takie jak telewizja, radio czy prasa drukowana, każdego roku tracą popularność. Świadectwem są przede wszystkim ich malejące budżety reklamowe i jednocześnie rosnące budżety reklam w Internecie. W 2019 roku na e-marketing w Polsce przeznaczono aż 1,69 mld zł. Pozycjonowanie w Google to absolutna konieczność przede wszystkim dla firm z branży e-commerce. Inwestowanie w SEO powinny jednak poważnie wziąć pod uwagę także wszelkiego rodzaju branże usługowe, nawet jeśli działają na ograniczonym obszarze Polski. Pozycjonowanie lokalne przynosi równie dużą skuteczność w budowaniu rozpoznawalności firmy i pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki temu nowy zakład fryzjerski w średniej wielkości mieście może znaleźć się w wynikach wyszukiwania osób poszukujących na przykład specjalisty od profesjonalnej koloryzacji włosów. 

SEO

Na czym polega pozycjonowanie stron HTML

Algorytmy Google biorą pod uwagę ponad 200 różnych kryteriów, na podstawie których indeksują strony. Aby zwiększyć pozycjonowanie swojej witryny w internecie, należy wdrożyć zatem wieloaspektowe i długoterminowe działania. Przede wszystkim witryna musi zostać dostosowana do aktualnych wymagań wyszukiwarki – webmasterzy wprowadzają je na poziomie kodu HTML. 

Kolejny aspekt to zoptymalizowanie treści na stronie pod SEO. W ich obrębie koniecznie muszą znajdować się frazy kluczowe. To najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę zapytania użytkowników, które są bezpośrednio powiązane z Twoją branżą. Gwarantem stabilnej pozycji strony w wynikach Google są także wartościowe linki zwrotne na innych witrynach. Wyszukiwarki wysoko pozycjonują strony zawierające różnego rodzaju materiały edukacyjne: blogi poradnikowe, webinary oraz słowniczki.  

Zleć pozycjonowanie strony w Internecie specjalistom SEO 

Większość firm w Polsce nie dysponuje własnym działem IT, a tym bardziej nie zatrudnia specjalistów SEO, którzy mogliby zadbać o efektywne pozycjonowanie firm w Sieci. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest nawiązanie długofalowej współpracy z zaufaną agencją SEO. Podczas wyboru konkretnej marki warto wziąć pod uwagę jej rekomendacje oraz udokumentowane efekty działania. Wysoki poziom usług gwarantuje przede wszystkim ich kompleksowość. Dobra agencja SEO powinna regularnie przedstawiać analizy i raporty dotyczące swojej pracy. Najlepiej, jeśli Twojej stronie zostanie przydzielony dedykowany specjalista. Taka osoba odpowiada również za wsparcie merytoryczne, objaśniając każde ze wdrażanych działań.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Grupa Tipmedia
Materiał zewnętrzny
Podziel się: