środa, 17 grudnia 2025 00:23
Reklama

Chciał napaść na ratowników?! Zakuli go w kajdanki

Do naszego Czytelnika wezwano pogotowie. Jak skarży się mężczyzna, po przyjeździe karetki, ratownik użył wobec niego siły i zakuł go w kajdanki. Zdaniem szpitala, to on pierwszy wykazał się agresją w stosunku do ratowników. Sprawą kilka dni temu zajęła się prokuratura.
Chciał napaść na ratowników?! Zakuli go w kajdanki

Do naszej Redakcji wpłynął list Czytelnika, w którym mężczyzna skarży się, że został skuty w kajdanki podczas wizyty pogotowia ratunkowego w dniu 19 lipca.

Czytelnik chce odszkodowania
- Podczas tej wizyty zostałem bezprawnie i zupełnie bezpodstawnie skuty kajdankami przez członka załogi pogotowia ratunkowego – informuje Jarosław (dane do wiad. Red.). – Ten członek pogotowia, który mnie zakuł zdjął mi kajdanki dopiero, gdy przyjechała na miejsce policja – dodaje nasz Czytelnik.
Mężczyzna wystosował również pismo do Kociewskiego Centrum Zdrowia, gdzie informuje, iż będzie wnioskował o odszkodowanie imienne od ratownika.
- Zamierzam wystąpić przeciwko tej osobie na drodze powództwa cywilnego o odszkodowanie z tytułu popełnienia przez nią przestępstwa na mojej osobie jak też o zadośćuczynienie w trybie przewidzianym kodeksem postępowania karnego. Nie chcę dochodzić odszkodowania od szpitala a jedynie od tej osoby imiennie – informuje dalej nasz Czytelnik Jarosław.
Mężczyzna w piśmie do nas załączył również kopię zawiadomienia o przekroczeniu uprawnień i bezprawnym zastosowaniu przymusu bezpośredniego, które skierował do Prokuratury Rejonowej.

KCZ: pacjent był agresywny  
Według KCZ, ratownicy byli zmuszeni do podjęcia stanowczych działań w związku z agresją, jaką kierował się mężczyzna podczas ich wizyty.
- Informuję, iż w nocy z 19 na 20 lipca 2016r. istotnie miał miejsce incydent z udziałem Pana Jarosława (dane do wiad. Red.), w trakcie którego doszło z jego strony do agresywnego zachowania względem członków zespołu ratownictwa medycznego – relacjonuje Magdalena Jankowska, rzeczniczka prasowa Kociewskiego Centrum Zdrowia. - Na skutek tych zachowań, mogących wyczerpywać znamiona czynu zabronionego jakim jest naruszenie nietykalności cielesnej funkcjonariusza publicznego, do której to kategorii zalicza się ratowników medycznych podejmujących medyczne czynności ratunkowe, na miejsce interwencji zespołu został wezwany patrol policji. Po upewnieniu się, iż w przypadku Pana nie zachodzi stan nagłego zagrożenia zdrowotnego, ratownik medyczny dokonał ujęcia obywatelskiego, po którym niezwłocznie przekazano Pana R. (dane do wiadomości red.) przybyłemu na miejsce patrolowi policji – puentuje Magdalena Jankowska z KCZ.
Sprawę bada również Prokuratura. Trudno jednak powiedzieć, jaki będzie jej finał, zawiadomienie ze strony naszego Czytelnika wpłynęło bowiem dopiero kilka dni temu, dokładnie 3 listopada br.
 - W sprawie trwają czynności sprawdzające zmierzające do wyjaśnienia okoliczności zdarzenia z dnia 19 lipca 2016 roku w miejscowości Rokocin. Postępowanie toczy się w kierunku art.189 § 1kk, który zagrożony jest karą od 3 miesięcy do 5 lat pozbawienia wolności – informuje Anita Kniga - Węzik, prokurator rejonowa w Starogardzie Gd.

Więcej na ten temat znajdziecie w bieżącym wydaniu Gazety Kociewskiej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Nnn 14.11.2016 12:08
I juz nigdy nie wyslalabym pomocy karetki do tego pana.najpierw sie nachleja .awanturuja a potem zaskarzaja luczac na pienuazku na kolejna flache

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
12.11.2016 10:51
Niech wypowie się również druga strona ! Nie oceniajcie sytuacji przy ktorej was nie było ?! Tak chop siup !!!!! Niech oceni sąd ,jak do niego teafi sprawa ?????!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
12.11.2016 08:14
nie wiem dlaczego szpital sie tlumaczy skoro ten ratownik byl z innej firmy

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
11.11.2016 23:50
że chamowi wpierdol spuścili. Brawo.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
11.11.2016 22:21
dobrze ze lekarze go zakuli bo jak by przyjechali policjanci co byli na interwencji na dozynkach w pączewie to by sie bali podejsc i sami go zakuć

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
11.11.2016 19:42
[quote] [quote] Może mi ktoś podać podstawę prawną użycia środka przymusu bezpośredniego przez ratownika medycznego? [/quote]Przesłanki są zawarte w ustawie o ochronie zdrowia psychicznego oraz rozporządzeniu ministra zdrowia o przymusie bezpośrednim. Dość póżno od interwencji mu się przypomniało o zdarzeniu, ogólnie dziwna sprawa, lekarza nie było w zespole ( cywilna sprawa )? i do jakich objawów jechali. [/quote] A czy w tej ustawie nie jest napisane, że stosować środki przymusu bezp. można na polecenie lekarza i do tego przez uprawnione podmioty? Ratownik medyczny nie jest uprawniony do stosowania kajdanek. Niestety. Czy pacjentowi się należało czy nie, nie mógł mu założyć kajdanek. Kaftan, siła fizyczna owszem. Chociaż i kaftan tylko na polecenie lekarza.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
11.11.2016 18:47
Popieram działanie ratownika.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
tutam 11.11.2016 18:20
Popieram ratowników. Pacjenci pod wpływem alkoholu i narkotyków często są agresywni. Jakoś nie ufam w płaczliwe relacje tego całego pana Jarosława.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
11.11.2016 15:56
Ratownik to nie problem,gorzej jak lekarz nie bada a wpisuje diagnoze, lub pyta pacjenta o diagnoze !!!!?

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
gość 11.11.2016 15:28
[quote] Może mi ktoś podać podstawę prawną użycia środka przymusu bezpośredniego przez ratownika medycznego? [/quote] Przesłanki są zawarte w ustawie o ochronie zdrowia psychicznego oraz rozporządzeniu ministra zdrowia o przymusie bezpośrednim. Dość póżno od interwencji mu się przypomniało o zdarzeniu, ogólnie dziwna sprawa, lekarza nie było w zespole ( cywilna sprawa )? i do jakich objawów jechali.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Gosc 11.11.2016 14:31
Jak czytam takie artykuly smiac mi sie chce. Koles napewno nachlany strugal buraka ratownik go skul a szkoda ze mu nie wpieprzyl to teraz jeszcze jak konfitura po prokuraturach biega i chce nowobogacki odszkodowania. Powinni ci jeszcze grzywne dac za zawracanie gitary ludziom. Ale bedziesz bardzo poszkodowany kiedy ten ratownik zawiezie cie na sor na pewno sie toba odpowiednio zajmie.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
11.11.2016 14:12
BRAWO DLA TEGO PANA Z KAJDANKAMI , ZAPEWNE BEZ POWODU NIE ZAKUŁ GOŚCIA W TE BRANZOLETKI.MAM NADZIEJE, ŻE DOCHODZENIE W MIARE SZYBKO WYKAŻE KTO SOWODOWAŁ TAKA SYTUACJE I NA ŁAMACH GAZETY BEDZIE ODPOWIEDNI KOMENTARZ.CZŁOWIEKA ŁATWO JEST OCENIĆ I SKAZAĆ BEZ DOWODÓW A WY JUŻ WYKAZALIŚCIE KTO JEST WINNY OCZYWIŚCIE RATOWNIK TROCHE KULTURY DRODZY HEJTERZY, BO KIEDY PRZYJADA CI LUDZI RATOWAĆ WAS LUB KOGOŚ Z WASZYCH BLISKICH TO ZROZUMIECIE JAKA TO ODPOWIEDZIALNA PRACA I NIE NALEŻY IM PRZESZKADZAĆ I OBRAŻAĆ ANI UŻYWAĆ WOBEC TYCH LUDZI SIŁY JESZCZE RAZ SZACUN EKIPIE KARETKI

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
11.11.2016 13:57
Wyobrazcie sobie sytuacje, że ratownik jedzie ratować dziecko wpada do mieszkania pompuje dziewczynke a ojciec nakoksowany i do tego pod wpływem bije go bo myśli, że krzywdzi jego pociechę ratownik ma złamana szczeke albo inne obrażenia i co wtedy powiecie??, Popieram te kajdanki brawo nikomu tym raczej krzywdy się nie zrobi

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
11.11.2016 13:52
Napiszcie jak ratownicy w Polsce są traktowani częste wyzwiska, plucie na nich , pobicia przez agresywnych ludzi , napady na karetki.Skoro ratownik miał kajdanki to zapewne niejednokrotnie był w sytuacji takiej która zagraża jego zdrowiu lub życiu.Ratownik na służbie powinien być chroniony jak Policjant bo ratuje życie i nie ma czasu na przepychanki z alkoholikami i ludzmi po innych używkach.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
11.11.2016 12:50
Może mi ktoś podać podstawę prawną użycia środka przymusu bezpośredniego przez ratownika medycznego?

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
zamglenia

Temperatura: 0°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1018 hPa
Wiatr: 6 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama