Drogowcy zapewniają, że jeśli na przeszkodzie nie staną ewentualne długotrwałe deszcze i szybkie nadejście zimy, to niewykluczone, że modernizacja zakończy się jeszcze w tym roku.
Inwestycja Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku jest warta 35 mln zł. Oprócz nowej jezdni, wzmocnionej tak, aby wytrzymała nacisk 11,5 tony na oś, powstaną także nowe obiekty mostowe, wiadukt i przejazd kolejowy oraz chodniki i ścieżka rowerowa.
Mostki gotowe we wrześniu
Odcinek trasy od ul. Armii Krajowej w Tczewie do skrzyżowania z drogą na Dąbrówkę Tczewską jest całkowicie zamknięty dla ruchu od końca marca. Postępy przy budowie najbardziej widoczne są na odcinku od Szpęgawy do Stanisławia.
- Gotowe są chodniki i ścieżka rowerowa, a jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się kładzenie ścieralnej warstwy bitumicznej – wyjaśnia nam Tomasz Falkowski, kierownik budowy z firmy Skanska. - W samej Szpęgawie trwa budowa konstrukcji nawierzchni drogi. Jest już gotowy główny kanał deszczowy. Ruch odbywa się w tym miejscu wahadłowo. Za dwa miesiące ten etap prac będzie ukończony.
Prace trwają też przy wspomnianym skrzyżowaniu na Dąbrówkę. Tutaj drogowcy budują właśnie kanalizację deszczową i wzmacniają podłoże pod konstrukcję jezdni, a koniec prac ma nastąpić za 2,5 miesiąca. W ostatni poniedziałek ruszyło też rozbieranie starej nawierzchni na odcinku między skrzyżowaniem a pierwszym mostkiem nad rowem melioracyjnym. Pod dwa kolejne mosty (w tym ten nad Motławą) posadowiono już pale.
- Próba obciążeniowa wypadła pomyślnie i niedługo ruszy budowa przyczółków – dodaje kierownik budowy. - W połowie września oba obiekty powinny być gotowe.
Utrudnienia usuwane na bieżąco
Najwięcej prac wykonawcy modernizacji będą mieli z budową nowego odcinka drogi w kierunku linii kolejowej i ul. Skarszewskiej w Tczewie. Trwa właśnie budowa nasypu tą część trasy. Nowy most na Kanale Młyńskim jest już praktycznie ukończony, a budowa przejazdu przez tory rozpocznie się w jeszcze czerwcu. Całość prac w tym miejscu zakończy się za 3 miesiące. Pod nowy wiadukt kolejowy (który zastąpi dawny o skrajni 3,1 m, od lat będący wąskim gardłem przy wjeździe do miasta dla samochodów ciężarowych) wbito już pale, w czerwcu zostanie przeprowadzona próba obciążeniowa, a obok trwa przygotowywanie płyty jezdnej. Do końca października obiekt powstanie i zostanie wznowiony ruch kolejowy.
- Możliwe że do końca października droga na odcinku do ul. Skarszewskiej zostanie już otwarta dla ruchu drogowego – tłumaczy Tomasz Falkowski. - Koniec całości, jeśli nie przeszkodzi pogoda – ulewne deszcze lub szybsze nadejście zimy – może się odbyć jeszcze w tym roku (ewentualne prace wykończeniowe w przyszłym), a więc osiem miesięcy przed terminem, przypadającym na połowę sierpnia 2012 r. Pojawiające się utrudnienia, jak nie uwzględniona w dokumentacji podziemna infrastruktura, są usuwane na bieżąco i nie wpływają znacząco na przebieg prac.
Tczew bez dojazdu do autostrady – drogowcy prą do przodu
TCZEW. Odcinek trasy od ul. Armii Krajowej w Tczewie do skrzyżowania z drogą na Dąbrówkę Tczewską jest całkowicie zamknięty dla ruchu. Trwają prace przy remontowanej drodze dojazdowej do węzła autostrady A-1 w Stanisławiu.
- 15.06.2011 00:00 (aktualizacja 23.08.2023 14:44)

Reklama






Napisz komentarz
Komentarze