Oferta konsorcjum polskiego Budimexu i hiszpańskiego Ferrovial Agoma jest aż o 230 mln zł niższa od kwoty jaką na tę inwestycję zamierzała przeznaczyć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Najdroższe - firmy z Chin
Teraz GDDKiA sprawdzi zgodność nadesłanych ofert pod kątem formalnym i w ciągu trzech tygodni wybierze najkorzystniejszą. Wśród oferentów znalazło się wiele konsorcjów, w tym polsko - hiszpańskie, polsko – słowackie, polsko – węgierskie, jak również konsorcjum dwóch chińskich firm. Chińczycy ku zaskoczeniu okazali się najdrożsi, zaproponowali ponad 588 mln zł. Mógł zaskoczyć brak oferty SKANSKA, czyli firmy, która najczęściej była wymieniana wśród mieszkańców jako ta, która ma największe szanse wygrać przetarg. Wielu odważyło się już dzisiaj na śmiałe stwierdzenia, że most będzie budowało polsko – hiszpańskie konsorcjum Budimex – Ferrovial Agoma. Budimex ma na swoim koncie budowę kilku mostów, w tym Most Kotlarski przez Wisłę w Krakowie wraz z dojazdami.
Czy będą odwołania?
Teraz z niecierpliwością czekamy na wyłonienie przez GDDKiA głównego wykonawcy i na rozpoczęcie prac. Realny termin podpisania umowy – to lipiec, a rozpoczęcia budowy – sierpień. Wszystko teraz układa się fantastycznie, jak przedwyborczy sen... Wiadomo jednak, że mogą pojawić się odwołania uczestników przetargu. Sceptycy uważają, że skoro budowa miała ruszyć w czerwcu, później w lipcu, a teraz już w sierpniu, to wcale się nie zdziwią, gdy po wyborach pojawi się jesienny termin rozpoczęcia prac. Miejmy nadzieję, że ani wybory ani wydatki związane z powodzią nie będą miały wpływu na rozpoczęcie budowy już tego lata.
Zbiorcze zestawienie ofert:
● konsorcjum: Budimex SA, Ferrovial Agroman SA – oferta 305 998 309,10 zł;
● konsorcjum: Mostostal Warszawa SA, Acciona Infraestructuras – 321 899 412,79 zł;
● Alpine Bau GmbH – 331 097 449,73 zł;
● konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty Łódź SA, Przedsiębiorstwo Usług
Technicznych Intercor, Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o., Erbud
SA – 333 709 300,01 zł;
● konsorcjum: Warbud SA, Eurovia Polska SA – 340 870 809,92 zł;
● Bilfinger Berger Budownictwo SA – 348 826 194,42 zł;
● STRABAG Sp. z o.o. – 349 984 351,40 zł;
● konsorcjum: Polimex – Mostostal SA, DOPRASTAV a.s., Zakład Robót Mostowych
„MOSTMAR” M. i G. Marcinków s.j. – 458 956 522,80 zł;
● konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg SA, Vegyépszer International Private Company
Limited by Share, Most Sp. z o.o., Zakład Usług Wielobranżowych K. Strzelczyk
363 141 376,48 zł;
● konsorcjum: Hochtieff Polska SA, Hochtieff Construction AG, WAKOZ Sp. z o.o.
364 112 097,86 zł;
● konsorcjum: China Overseas Engineering Group Co., Ltd., China Major Bridge Engineering
Co., Ltd. – 588 325 108,62 zł.
Jedenaście firm chce budować most na Wiśle. Najdroższa oferta firmy z Chin
GNIEW, KWIDZYN. Aż jedenaście firm złożyło oferty i wpłaciło wadium w wysokości 2 mln zł w przetargu na budowę mostu i dróg dojazdowych w okolicach Gniewa i Kwidzyna. Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm Budimex SA, Ferrovial Agroman SA – 305 998 309,10 zł. W piątek, 18 czerwca, o 12 w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty.
- 19.06.2010 10:20 (aktualizacja 01.04.2023 12:33)

Reklama







Napisz komentarz
Komentarze