Taka tablica świetlna, na której pojawiałyby się rozmaite reklamy, ma powstać w okolicy ronda Jan Pawła II, a ściślej mówiąc na wysokości reklamy Eatona przy pl. Patriotów. Z taką propozycją do Urzędu Miasta Tczewa zwróciła się grupa przedsiębiorców.
Duże koszty i... korzenie
- W związku z tak dużą kwotą, jaką pochłonie realizacja inwestycji, zwróciliśmy się o relatywnie długi okres dzierżawy terenu – wyjaśnia Waldemar Szulc, jeden z inwestorów. – Jesteśmy tutaj po to, aby rozwiać wątpliwości (radnych i urzędników – dop. redakcja). Tczew nie jest jedynym miejscem, gdzie chcielibyśmy poczynić inwestycje, ale mając tczewskie korzenie, chcielibyśmy zacząć od naszego miasta.
11 minut dla miasta
Ten pomysł był analizowany na dwóch komisjach – gospodarczej i finansowo-budżetowej – Rady Miasta Tczewa. Zastanawiano się czy na wydzierżawienie wzmiankowanego terenu nie należy ogłosić przetargu. Miasto miałoby zagwarantowany czas 11 minut dziennie na swoje spoty reklamowe. Wbrew pozorom nie jest to mało, bo na zagospodarowanie tych minut trzeba mieć sensowny pomysł i ktoś fizycznie musi to zrobić.
- Pomysł inwestycji podoba mi się - informuje Mirosław Pobłocki, wiceprezydent Tczewa. – Myślę, że dobrze się wpisuje w pejzaż miasta. Natomiast jest kwestia okresu dzierżawy. Proponowałbym np. 5 lat, a nie 10, bo to jest atrakcyjny teren.
A może dwa?
- Byłbym za tym, aby postawić dwa takie billboardy – proponuje Mirosław Kaffka, tczewski radny. – Pomysł z przetargiem jest nieuzasadniony, bo po pierwsze to panowie przyszli z tym pomysłem, po drugie to są nasi przedsiębiorcy i ich powinniśmy wspierać.
Ostatecznie odstąpiono od pomysłu ogłoszenia przetargu na dzierżawę terenu. Teraz miasto i inwestor będą negocjować szczegóły umowy, m.in. czas dzierżawy, dodatkowy czas reklamowy dla miasta przy większych imprezach. I mamy nadzieję, że billboard nie będzie rozpraszał uwagi kierowców. Ci ostatni i tak będą musieli zatrzymać się na czerwonym świetle i... będą mieli czas na spojrzenie na billboard.
Reklama
Billboard "niepolityczny" za 120 tys. euro
TCZEW. 110-120 tys. euro – na tyle będzie opiewać koszt inwestycji, która ma zachęcać do odwiedzenia grodu Sambora, jednocześnie promując jubileusz 750-lecia miasta. Tą inwestycją ma być elektroniczny billboard. Sposób na promocję Tczewa - ma przykuć uwagę... kierowców?
- 06.04.2009 00:00 (aktualizacja 07.08.2023 00:21)
Reklama





Napisz komentarz
Komentarze