Oprócz tego, że zadania mają otworzyć nowy ciąg komunikacyjny będący alternatywą dla ul. Gdańskiej, to także najbardziej kontrowersyjna inwestycja na ten rok. Obie ulice na wiele miesięcy pozostaną „ślepe”.
Obie gminy swoje prace wykonają w ramach tzw. „schetynówek”. Gmina wiejska na budowę ul. Południowej i Kwiatowej w Kokoszkach wyda ok. 3,5 mln zł z czego połowę stanowić będzie dofinansowanie z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Dodatkowo Urząd Marszałkowski dołożył 600 tys. zł na przebudowanie skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 222.
- Korzyści będą przede wszystkim dla okolicznych mieszkańców, którzy do tej pory dojeżdżali do swoich domostw drogą gruntową – mówi Maria Michel, naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Inwestycji UG. – Przy okazji budowy drogi powstanie także chodnik oraz ścieżka rowerowa. Inwestycja jest ważna także z punktu widzenia remontów wiaduktu na ul. Gdańskiej. Nie trzeba nikomu przypominać jak duże są utrudnienia, kiedy na wiadukt wchodzą drogowcy. Będzie to alternatywny objazd dla tej części miasta.
Miasto nie ma pieniędzy na tunel
Budowa musi zakończyć się do października. Planowane połączenie ul. Kwiatowej i Kochanki będzie nowym i szybkim ciągiem komunikacyjnym w tej części miasta i gminy, a przede wszystkim doskonałym skrótem dla jadących od strony Trzcińska w kierunku Tczewa i na odwrót.
Nowa droga w godzinach szczytu pozwoli ominąć nie tylko wiadukt, ale też zapchaną ul. Gdańską. Jednak taki skrót będzie możliwy dopiero po wykonaniu tunelu pod torami na linii Tczew – Chojnice. Na ten cel póki co miasto pieniędzy nie ma, dlatego obie drogi we wrześniu „ślepo” uderzą w nasyp.
- Zgodnie z budżetem prace przy tunelu zostaną rozpoczęte w tym roku, dokończenie wtedy, gdy znają się na to środki, najprawdopodobniej w przyszłym roku – mówi zastępca prezydenta Wojciech Pomin. – Obiekt związany z koleją musi być wyłączony z procesu inwestycyjnego. Tunelu nie mogliśmy realizować w ramach „schetynówek”. Mamy już pozwolenie od PKP, chociaż proszę uwierzyć, przygotowania do tej inwestycji trwały wiele miesięcy.
Remontuje także powiat
Budowa tunelu jest konieczna jeszcze z jednego powodu. Dzisiaj przejazd po nasypie jest możliwy jednak należy do wyjątkowo niebezpiecznych.
- Widoczność jest bardzo słaba, nie ma rogatek, poza tym pociągi jeżdżą już tak rzadko, że to usypia czujność kierowców – mówi Maria Michel.
Do października tego roku gmina miejska oprócz ul. Kochanki wyremontuje także część ul. Zielonej, a konkretnie fragment do skrzyżowania z ul. Krasickiego. Długość odcinka wyniesie dokładnie 1032 m. Na wysokości ul. Krasickiego powstanie także rondo. Wyremontowane zostaną chodniki, pojawi się także ścieżka rowerowa. Remont będzie kosztował ponad 6 mln zł, z czego 50 % pokryje rządowe dofinansowanie. Pozostała część ul. Zielonej najprawdopodobniej zostanie wykonana w latach 2012 -2013.
Przypomnijmy, że w tym roku w ramach „schetynówek” wyremontowana zostanie także ul. Skarszewska – od torów do skrzyżowania z ul. Derdowskiego. Inwestycja pochłonie ponad 3 mln zł. Właścicielem drogi jest powiat.
Droga ważna, ale „ślepa”
STAROGARD GD. Na dniach rozpoczyna się największa w tym roku drogowa inwestycja gminy Starogard Gd. Od podstaw wybudowany zostanie odcinek ul. Południowej i Kwiatowej w Kokoszkach. Z kolei miasto przygotowuje się do remontu części ul. Zielonej i Kochanki.
- 19.04.2011 00:00 (aktualizacja 11.08.2023 03:28)
Reklama







Napisz komentarz
Komentarze