W sumie opracowano czterostopniowy system reagowania na zagrożenia pogodowe.
W ciągu czterech godzin powinno być usuwane błoto pośniegowe. Intertoll operator A-1 do zabezpieczenia trasy w okresie zimowym angażuje ok. 190 osób. Z tego aż 80 osób będzie zaangażowanych w utrzymanie autostrady. Kolejne 80 osób pracuje w punktach poboru opłat, dziale technicznym i informatycznym. Po dodaniu odcinka do Torunia zatrudnienie znajdzie tu kolejne 50-60 osób.
Wokół odcinka przebiegającego przez nasz teren 90 proc. zatrudnionych osób pochodzi z okolic pow. tczewskiego i starogardzkiego. Kadra managerska to w większości mieszkańcy Trójmiasta.
Ciężki sprzęt w gotowości
- Służby utrzymania zimowego mają do dyspozycji 12 ciężkich pojazdów z napędem na sześć kół, wyposażonych w pługi o szerokości lemiesza 5,1 m i solarki o pojemności 7 m sześć. oraz cztery mniejsze pojazdy typu Unimog – informuje Ewa Łydkowska PR manager Gdańsk Transport Company. - Wszystkie pojazdy zostały wyprodukowane na indywidualne zamówienia operatora.
Przedstawiciele Intertoll śmieją się, że w pierwszych dniach po dostarczeniu pojazdów pracownicy wręcz nie chcieli wychodzić ze swoich „zabawek”. Zobaczymy co powiedzą jak przyjdą solidne mrozy...
4 tys. ton soli
Operator sprowadził 4 tys. ton soli. Po 2 tys. będzie rozmieszczone w dwóch magazynach w dwóch obwodach utrzymania autostrady. Jeżeli zima będzie bardziej śnieżna niż przewidują prognozy dodatkowy produkt zostanie sprowadzony z kopalni soli w Kłodawie.
To dopiero druga zima A-1, ale w zeszłym roku zużyto 6 tys. ton soli.
- Samo utrzymanie autostrady obejmuje okres od 1 listopada do 31 marca, ale tak naprawdę prace przygotowawcze, przeglądy, zamówienia i serwisy trwają cały rok, dotyczą np. kwestii zamówień soli – mówi Wojciech Mąkinia, dyrektor ds. Eksploatacji i Utrzymania, członek Zarządu GTC.
Roztwory soli przygotowywane są w specjalnych kadziach. Nad całym procesem czuwa dwóch pracowników.
Utrzymanie jezdni i węzłów
Ze względów logistycznych najważniejsze jest utrzymanie jezdni, potem węzłów autostradowych. Stosunkowo najdłużej na odblokowanie mogą czekać drogi serwisowe A-1.
Nie bez znaczenia są ekipy monitorujące trasę szybkiego ruchu w komputerowych centrach i w samych punktach poboru opłat. Zwłaszcza spostrzeżenia tych ostatnich pracowników są szczególnie cenne. Mogą oni z minuty na minutę oceniać jak zmienia się sytuacja. GTC płaci operatorowi Intertoll za utrzymanie A-1 stałą, uzgodnioną kwotę.
Pojazdy do walki z zimą
● Pojazdy, solarki i pługi - 16 jednostek, ● Magazyny soli 2000 ton - 2 obiekty, ● Ładowarki soli - 2 pojazdy, ● Wytwórnie solanek - 2 instalacje, ● Pług wirnikowy - 1.
Wsparcie decyzyjne
● Centrum Kontroli Ruchu - 24 godz., ● Patrol na drodze - 24 godz., ● Personel poboru opłat - 24 godz., ● Prognozy pogody - Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej oraz inne, ● Autostradowe stacje meteo - 3 punkty (Rusocin, Pelplin, Warlubie).








Napisz komentarz
Komentarze