poniedziałek, 20 maja 2024 07:41
Reklama
Reklama

Ten sam towar klient musiał kupić dwa razy...

TCZEW. Do redakcji zgłosił się pan Jacek Lewandowski informując, że w sklepie Alarm&Audio Victor w Tczewie dokonał zakupu wadliwego czujnika mikrofalowego AD M8. Już w domu stwierdził, że brakuje kabla połączeniowego i polskiej instrukcji. Zgłosił reklamację. Musiał czujnik kupić drugi raz...
Ten sam towar klient musiał kupić dwa razy...
Postanowił oddać produkt do reklamacji. Nie otrzymał jednak zwrotu pieniędzy. Gdy sam próbował - oraz przy pomocy kolegi - oddać czujnik, niewiele wskórał. Zdecydował się więc zwrócić ze swoim problemem do „Gazety Tczewskiej”.

Towar miał braki
- Po zakupie zorientowałem się, że brakuje kabla połączeniowego i instrukcji w języku polskim – tłumaczy Jacek Lewandowski. – Była natomiast instrukcja po rosyjsku i angielsku. Czujnik kosztował sporo, bo 100 zł. Zgłosiłem towar do reklamacji, przedstawiając wszystkie dokumenty. Towar został przyjęty, ale pieniędzy nie odzyskałem. Nie doszło też do wymiany czujnika. Jeżeli płacę za towar, to domagam się, by był on kompletny. Obsługa nie zachowała się kulturalnie. Potraktowano mnie jak klienta, który po dokonaniu zakupu ma wyjść i nie zawracać głowy.
Jacek Lewandowski przyznaje, że początkowo próbował oddać w sklepie przyrząd jego kolega Piotr, bo on sam z uwagi na pracę nie mógł tego zrobić. Znajomy interweniował już drugiego dnia po dokonaniu zakupu. Towar był kupiony 12 listopada.
Witold Politowicz, właściciel sklepu Alarm&Audio Victor, w odpowiedzi na nasze zapytanie tłumaczy nieuwzględnienie reklamacji tym, że Jacek Lewandowski nie oddał produktu osobiście, tylko przez kolegę, a sam zrobił 19 listopada.
Klient przedstawił w sklepie druk „zgłoszenie reklamacyjne”, zawierające zastrzeżenia co do towaru, w tym brak instrukcji montażu w języku polskim, a także żądanie zwrotu gotówki za zakupiony towar.

Odpowiedź sklepu
Witold Politowicz na zarzuty o tym, że reklamacja została niesłusznie nie przyjęta odpowiada listownie: „W dn. 22.11.2007r. dostarczono klientowi przetłumaczoną instrukcję w języku polskim oraz zasugerowano możliwość zagubienia przedmiotowego kabla przez osobę, która dokonała zakupu urządzenia (...). Jednocześnie pragnę wyjaśnić, że osoba zajmująca się m.in. reklamacjami, jest pogodnego usposobienia, spokojna i zrównoważona, ogólnie lubiana. Nieznane mi są przypadki niekulturalnego zachowania tej osoby wobec klientów. Instalacja omawianego urządzenia w pojeździe wymaga co najmniej podstawowej wiedzy z tego zakresu. Informacja o tym, że sprzęt przeznaczony jest dla instalatorów umieszczona jest w kilku miejscach powierzchni sklepowej. Jednakże dla „dobra sprawy” jesteśmy w stanie omawiany kabelek dorobić, jeśli klient wyrazi taką wolę”.
- Zawieramy nie pisane umowy z klientem, na wypadek gdy ten się rozmyśli – tłumaczy Witold Politowicz. – W ciągu dwóch dni można oddać produkt. Po tym terminie tylko niezgodność towaru z umową może spowodować jego wymianę na nowy. Nie ma mowy o zwrocie gotówki. Trudno teraz przesądzać czy dołączyliśmy kabelek. Gdybyśmy wspólnie stwierdzili niezgodność towaru z umową nawet po siedmiu dniach dokonalibyśmy wymiany towaru. Nie zgodzilibyśmy się jednak na zwrot gotówki. Takich spraw mam 10 w miesiącu. Przeważnie klienci nie radzą sobie z zamontowaniem urządzenia i chcą z powrotem pieniądze. Tymczasem za każdym razem informujemy, że rodzaj sprzętu, o którym mowa, jest przeznaczony dla instalatorów.

Zdaniem Rzecznika
Według Przemysława Szenroka, Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów, właściciel sklepu lub sprzedawca może zgodnie z prawem umówić się z kupującym na zwrot towaru w okresie, który ustala z klientem.
- W przypadku niezgodności towaru z umową, tzn. braku właściwości cechujących towar, o których zapewniał sprzedawca, można złożyć reklamację i np. domagać się wymiany. Brak instrukcji w języku polskim mógłby być do tego podstawą. Od momentu stwierdzenia niezgodności produktu z umową klient ma dwa miesiące na złożenie reklamacji. Gdy jest on wadliwy lub niekompletny sklep powinien dokonać naprawy, uzupełnić brakujący element lub wymienić towar na nowy. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Jeżeli jej nie uwzględnia musi wykazać, że wszystko odbyło się zgodnie z umową.

Klient kupił... inny czujnik
Niestety, Jacek Lewandowski dokonał już zakupu urządzenia w innym sklepie dodajmy za... połowę ceny. Być może, gdyby wcześniej udałoby się dojść do porozumienia, obie strony byłyby zadowolone. Pan Jacek utrzymuje, że kabla nie zgubił, ale może gdyby sprawa tak się nie przeciągnęła przystałby na propozycję dorobienia kabelka.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Misiek 23.03.2012 12:52
Ludzie kupują coś na czym się nie znają, a potem chcą pieniądze. Bardzo dobrze, że klient nie dostał pieniędzy z powrotem, bo niby jak sklep miałby na tym zarobić? Artykuł bardzo tendencyjny. Poza tym jestem klienten tego sklepu i nigdy nie zdrarzyło mi się spotkać z niemiłą obsługą. Z niemiłymi klientami owszem.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
bezchmurnie

Temperatura: 16°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 4 km/h

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: AntolTreść komentarza: A bocianie gniazdo w mniejscowości Gniew na czynnym kominie piekarni nie można dodać żadnego komentarza!!!!!!Źródło komentarza: Biały bocian w gminie Gniew - w Jaźwiskach zamiast w... AfryceAutor komentarza: kxTreść komentarza: Drogi to temat rzeka, ale nie wyremontowanie całego odcinka, łącznie z dawną Kwiatową 11... to małostkowość. Kasa by się znalazła. A co z dojazdem do ul. Sadowej. Wiele osób idzie na skróty przez to klepisko i błoto po deszczu...Źródło komentarza: [GALERIA ZDJĘĆ] Otwarcie drogi w strugach deszczu. Ul. Kwiatowa w Tczewie wreszcie wyremontowana i oddanaAutor komentarza: Olga33Treść komentarza: Czas pakować torby, sezon żeglarski się zaczyna na dobre :)Źródło komentarza: Sklep żeglarski - gdzie zrobić zakupy przed sezonem? Autor komentarza: KarolTreść komentarza: Zgadzam się, to ważne kwestie i należy mieć je na uwadze. W końcu nikt nie chce dodatkowo użerać się z prawnikiem! Nie o to w tym chodzi! Dlatego takich "speców" jak M. Mickiewicz, to lepiej sobie darować.Źródło komentarza: Jak znaleźć dobrego adwokata? Kluczowe aspekty współpracy prawnejAutor komentarza: Marek L.Treść komentarza: Janek, ty nigdy nie byłeś nowoczesny i bezpieczny Odpuść sobie. Te twoje stare szmaty i przefarbowane włoski mówią o tobie wszystko.Źródło komentarza: Ruszyła kampania wyborcza. Komitet Obywatelski Jan Kulas 2024 ogłosił 50 Zadań Programowych dla Tczewa w latach 2024-2029
Reklama