sobota, 13 grudnia 2025 17:47
Reklama

Tczewianin skarży się na doradców finansowych. "Gdzie tu interes klienta?"

Relaks pracownika w fotelu, całkowite niezorientowanie w ofertach, odsyłanie do strony internetowej i polecanie tylko jednego banku – tak opisuje swoją wizytę w oddziale jednej z największych w Polsce firm doradztwa finansowego mieszkaniec Tczewa. - Chcielibyśmy, żeby nasi pracownicy zawsze byli w dobrych humorach i odpowiadali w 100% na potrzeby – odpowiada firma.
Tczewianin skarży się na doradców finansowych. "Gdzie tu interes klienta?"


- Chciałem ulokować w banku 140 tys. zł, które zyskałem ze sprzedaży mieszkania – opowiada Bartłomiej z Tczewa. - Pomyślałem, że powierzę swoje pieniądze profesjonalistom. Wybrałem Open Finance, gdyż mają oferty ponad dwudziestu banków i nie pobierają od klienta prowizji. Zarabiają na prowizji od banków.

Tczewianin odwiedził biuro firmy. Podszedł do najbliższego stanowiska, jak zrobiłby każdy klient.

- Pani, przy której biurku usiadłem zapytała o co chodzi – mówi mężczyzna. - Powiedziałem więc, że chciałbym umieścić na lokacie nie dłuższej niż 3 miesiące swoje oszczędności. Pani popatrzyła w komputer, potem na mnie i zapytała, czy przeglądam ich stronę internetową. Odpowiedziałem, że nie. Dalej wyczytywała coś w komputerze: „Mam tu taką lokatę, na której można umieścić do 10 tys. zł” - patrzyła na mnie pytająco. Powiedziałem, że mam kwotę powyżej 100 tys. zł. No to pani szukała dalej. Po chwili oświadczyła: „Mam inną lokatę... doooo... 20 tys. zł”. Szukała więc ponownie „O, jest nawet lokata jednodniowa, ale do 10.000 zł".
 

Następnie konsultantka odesłała interesanta do strony internetowej, z której mógł się wszystkiego dowiedzieć i poszukać najlepszej dla siebie lokaty.

- Po co więc pracownicy skoro są strony internetowe?! – bulwersuje się nasz Czytelnik. –Okazało się, że polecana strona należy do jednego konkretnego banku. I te trzy proponowane mi lokaty sponsorowane były przez ten sam bank. Ani jednej lokaty w innym, choćby dla porównania…

Według pana Bartłomieja pracownik wykazał się dużą niekompetencją.

- To są praktyki monopolistyczne, brak bezstronności i pewnie dbanie o własną prowizję - twierdzi. - Brak dbania o interesy klienta i działanie niezgodne z misją firmy. Chciałem im powierzyć 140 tys. zł, a nie dostałem nawet wizytówki.

- Nie do końca rozumiem czego dotyczą zarzuty – odpowiada Jerzy Węglarz, PR manager Open Finance. - Pracownik polecił system, który oferuje lokaty, tak na marginesie, przeważnie najlepiej oprocentowane na rynku. Niestety nie możemy teraz zmienić subiektywnych odczuć klienta nt. obsługi. Open Finance współpracuje z wieloma bankami przy oferowaniu kredytów hipotecznych, bo ten produkt jest na tyle złożony że wymaga wyboru spośród wielu instytucji, co do lokat wystarczy podać najlepszą, bo one różnią się tylko oprocentowaniem. Chcielibyśmy, żeby nasi pracownicy zawsze byli w dobrych humorach i odpowiadali w 100% na potrzeby i oczekiwania klientów. Jednak jesteśmy ludźmi i czasami zdarza się popełniać błędy w komunikacji również najlepszym. Trudno mi ocenić jak wyglądała relacja, ale proszę mi wierzyć że nie jest w naszym interesie, aby ignorować klientów, bo dzięki nim funkcjonuje firma. Jedyne co, to pozostaje mi przeprosić za tę sytuację, wierzę że to była wyjątkowa sytuacja.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

ja 31.12.2014 19:21
miałem okazję zagościć swego czasu w salonie opena na bajkowym, chodziło o kredyt hipoteczny, miałem troszkę pytań, nie byłem na nic zdecydowany. Wziąłem wizytówkę, przedyskutowałem z żoną i wysłałem maila do tego Pana, wyszczególniając to, czego potrzebuję w ramach kredytu. Odpowiedzi nie dostałem nigdy, ale do dziś dzwonią do mnie z durnej centrali z jakimiś ofertami. Więc w tym przypadku rzecznik też pewnie nie zrozumie zarzutów, bo musi bronić tych nierobów i dobrego wizerunku firmy, a to klienci dają im wynagrodzenie. Nie polecam nikomu tego pośrednictwa!! Nigdy!! W PKOBP załatwiłem wszystko bez najmniejszych problemów.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
słaba mżawka

Temperatura: 5°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama