List do Pawła Adamowicza, prezydenta Gdańska
Szanowny Panie Prezydencie
W dniu 14 10 2011 r. podpisał Pan umowę o historycznym znaczeniu, rozwiązującą na wiele lat komunikacyjne problemy Gdańska; to jest budowę tunelu pod Martwą Wisłą. Tunel pod Martwą Wisłą, po jego zbudowaniu, odciąży główną arterią miasta od ciężkich pojazdów, tak uciążliwych obecnie. Usprawni także transport towarów przywożonych i wywożonych z portu. Tereny w Letnicy i w Nowym Porcie wzdłuż ulic Marynarki Polskiej staną się atrakcyjne dla inwestorów. Ta inwestycja poprawi atrakcyjność Gdańska także pod względem turystycznym,bo usprawni dojazd do do hoteli i plaż zlokalizowanych nad Zatoką Gdańską. Ułatwi również dojazd na mecze i imprezy organizowane na nowym stadionie, czy nowo budowanych obiektach Targów Gdańskich. Ta inwestycja przyniesie także inne korzyści Gdańskowi i jego mieszkańcom. Jednym z ważnych inicjatorów tej budowy, o którym powinniśmy pamiętać, był śp Maciej Płażyński były Wojewoda i Marszałek Sejmu, tragicznie zmarły w katastrofie smoleńskiej. Jako Wojewoda zaproponował budowę mostu wantowego na Martwej Wiśle. Nie bez trudności zdobył środki z budżetu Państwa na jego budowę, bez dotacji z UE. Jako Wojewoda Maciej Płażyński zrozumiał, że aby stara część portu nabrała nowego znaczenia dla Gdańska i kraju muszą być zbudowane drogi ułatwiające dojazd do nabrzeży po obu stronach Martwej Wisły. Most wantowy był pierwszą inwestycją, która w jego planach, miała doprowadzić do budowy Obwodnicy Południowej,Trasy Sucharskiego i tunelu pod Martwą Wisłą. Niektórzy dziennikarze po oddaniu mostu do użytku pisali z sarkazmem ,, most donikąd”. Podpisując umowę o budowie tunelu pod Martwą Wisłą realizuje Pan także wizję Marszałka Macieja Płażyńskiego. W imieniu portowców dziękuję za tę inwestycję. Pan jako Prezydent i Przewodniczący Rady Nadzorczej ZMPG myśli podobnie jak Marszałek Maciej Płażyński o Porcie Gdańskim. Marszałek Maciej Płażyński w stanie wojennym poznał portowców zatrudniając kilku z nich po zwolnieniu z więzień w spółdzielni Gdańsk, gdzie był Prezesem. W latach 1994-97 był Przewodniczącym Rady Nadzorczej Portu, poznał wówczas bliżej Port i jego problemy W ostatnich latach odwiedzał także Zarząd Portu i Spółkę Eksploatacja. Interesował się wielkością przeładunków, inwestycjami w porcie, zarobkami pracowników. Znał tu wielu ludzi, którzy go szanowali.
Szanowny Panie Prezydencie, w imieniu Stowarzyszenia Godność zrzeszającego także kilku represjonowanych portowców, byłych kilku posłów i kilku byłych radnych oraz innych działaczy Solidarności z lat 1980-89 zgłaszam wniosek, aby odcinkowi drogi łącznie z tunelem od ul. Marynarki Polskiej do węzła Ku Ujściu po jego wybudowaniu nadać imię ,,Macieja Płażyńskiego” Będzie to godne uhonorowanie Macieja Płażyńskiego za wkład jaki wniósł w rozwój Gdańska, Pomorza i kraju.
Z wyrazami szacunku.
Czesław Nowak
Prezes Stowarzyszenia Godność
Reklama
GODNOŚĆ proponuje: Tunelu pod Martwą Wisłą im. Macieja Płażyńskiego
Odcinek drogi łącznie z tunelem od ul. Marynarki Polskiej do węzła Ku Ujściu po jego wybudowaniu powinien mieć imię ,,Macieja Płażyńskiego” - uważa Czesław Nowak prezes Stowarzyszenia GODNOŚĆ. - Będzie to godne uhonorowanie Macieja Płażyńskiego za wkład jaki wniósł w rozwój Gdańska, Pomorza i kraju.
- 18.10.2011 00:00 (aktualizacja 01.04.2023 12:41)

Reklama






Napisz komentarz
Komentarze