Pomorska policja przeprowadzi działania pod nazwą "Alkohol i narkotyki". Celem akcji jest wykluczenie z ruchu drogowego nietrzeźwych kierowców i kierowców pod wpływem narkotyków oraz uświadomienie kierującym zagrożenia jakie niesie ze sobą prowadzenie samochodu pod wpływem tych używek.
Działania będą prowadzone na terenie całego województwa, a szczególnym nadzorem zostaną objęte miejsca, w których najczęściej dochodzi do wypadków drogowych. Każdy kontrolowany kierowca zostanie przebadany alkomatem lub testerem narkotykowym.
Podczas ostatnich działań policjanci zatrzymali do kontroli ponad 1380 kierowców, z których 18 było nietrzeźwych, a 7 odebrano prawo jazdy. Na zawartość narkotyków przebadano 43 osoby, 2 były pod wpływem środków odurzających.
Jazda autem w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka działającego podobnie jest przestępstwem, za które grozi kara do 2 lat pozbawienia wolności, a sprawcy który spowoduje wypadek grozi kara nawet do 12 lat.
KAMPANIA SPOŁECZNA "UŻYJ WYOBRAŹNI"
"Użyj wyobraźni" to hasło przewodnie ogólnopolskiej kampanii społecznej mającej na celu poprawę bezpieczeństwa i wzrost świadomości najbardziej zagrożonych użytkowników dróg. Inicjatorem programu jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a jego partnerami największe podmioty zaangażowane w poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i PZU. Kampania wspierana jest przez patronów medialnych: onet.pl, PAP, portal nadrogach.pl, blog.pl, a zorganizowana dzięki zaangażowaniu pro publico bono agencji reklamowej BBDO Warszawa.
âUżyj wyobraźniâ to program o charakterze prewencyjnym, który zwraca uwagę społeczną na nieodpowiedzialne zachowania na drodze oraz buduje świadomość zagrożeń, jakie niosą za sobą: nadmierna prędkość i brawura kierowców.
Program stara się uświadomić wszystkim uczestnikom ruchu drogowego, że skutki ich nieodpowiedzialnych zachowań mają szerokie konsekwencje â nie dotyczą tylko samych sprawców kolizji i wypadków, ale dotykają również innych użytkowników dróg, którzy często stają się niewinnymi ofiarami tych zdarzeń.
Kampania rozpoczęła się w kwietniu br. akcją dotyczącą bezpiecznej jazdy motocyklistów i została z dużym zainteresowaniem przyjęta przez środowisko, które niezwykle emocjonalnie zaangażowało się w społeczną dyskusję wokół problemu.
Obecnie rozpoczyna się drugi etap kampanii, w którym inicjatorzy i partnerzy programu zwracają się do młodych kierowców i zachęcają ich do eliminowania niebezpiecznych zachowań na drodze oraz do âużywania wyobraźniâ podczas kierowania pojazdami.
Statystycznie, każdego dnia ,,młodzi kierowcy" powodują wypadki, w wyniku których giną 3 osoby. Najczęstszym powodem wypadków jest brawurowa jazda i brak doświadczenia w kierowaniu samochodem lub motocyklem, a motywem bywa chęć zaimponowania rówieśnikom.
Większa liczba wypadków oraz ofiar występuje wprawdzie w przedziale wiekowym 25-39 lat, jednak - biorąc pod uwagę liczebność populacji w poszczególnych grupach wiekowych - to osoby w wieku 18-24 lata znajdują się w grupie o najwyższym wskaźniku wypadków i stanowią największe zagrożenie wśród kierujących pojazdami.
Z danych za 2008 r. wynika, że w tej kategorii wiekowej wskaźnik wypadków na 10 tys. osób wynosi aż 22,03, podczas gdy odpowiednio dla kierowców w wieku 25-39 lat -14,61, w wieku 40-59 lat - 8,92, a w wieku 60 lat i powyżej wynosi 4,86.
W 2008 r. kierowcy z grupy wiekowej 18-24 lata spowodowali 9357 wypadków, w których zginęło 1018 osób, a 13 588 zostało rannych. Dane te były wyższe niż rok wcześniej â w 2007 r.
Najwięcej wypadków, których bezpośrednimi sprawcami są młodzi kierowcy, ma zwykle miejsce w lecie - w ubiegłym roku był to sierpień, a ich liczba gwałtownie wzrastała w weekendy.
Kampania âUżyj wyobraźniâ skierowana jest do grupy młodszych odbiorców, dlatego w reklamie wykorzystano język i symbolikę właściwą dla percepcji tej grupy. Niezwykle sugestywne, czasami wręcz szokujące środki wyrazu zastosowane w reklamach, mają zainteresować, zaintrygować, wciągnąć do dyskusji, pobudzić do myślenia, a w końcu skłonić do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze oraz jego nieuchronnymi skutkami.
Sercem komunikacyjnym kampanii, podobnie jak w pierwszym jej etapie, jest strona www.uzyjwyobrazni.pl. Jest to podstawowe narzędzie interaktywne służące wymianie opinii i informacji pomiędzy organizatorami akcji a jej odbiorcami.
Na stronie dostępne są m.in. projekty plakatów i bannery. Niestandardowe, intrygujące, niekiedy kontrowersyjne rozwiązania kreatywne mają za zadanie sprowokować dyskusje o problemie wśród młodych ludzi.
Zaplanowane działania w kampanii to plakaty, rozwieszane w miejscach uczęszczanych przez naszą grupę docelową - są to puby, dyskoteki , szkoły jazdy, billboardy w całej Polsce, akcje ambientowe (grafiki na parkingach) , prasa , Internet , spot TV.
Równolegle, w czasie gdy będzie trwała kampania, policjanci ruchu drogowego zintensyfikują działania kontrolne wobec użytkowników dróg stwarzających niebezpieczeństwo. Będą oni propagować zgodne z prawem kulturalne i bezpieczne zachowania na drodze wskazując jednocześnie na skutki brawurowej jazdy.
Wszystkie nasze działania podporządkowane są jednemu celowi - aby wypadków i ofiar było mniej.(KWP)
Użyj wyobraźni - jazda bez użyek
POMORZE. Dzisiaj, w czwartek pomorska drogówka przeprowadzi działania pod nazwą "Alkohol, i narkotyki". Celem akcji jest poprawa bezpieczeństwa na drogach. Każdy z zatrzymanych do kontroli kierowców zostanie przebadany na zawartość alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu.
- 06.08.2009 00:00 (aktualizacja 01.04.2023 12:05)
Reklama






Napisz komentarz
Komentarze