środa, 17 grudnia 2025 02:27
Reklama

Związki zablokują inwestycję

CHOJNICE. Co jest ważniejsze? Interes pracowników czy nowy warsztat naprawczy? Marszałek województwa chciałby, żeby w Chojnicach powstała nowoczesna hala naprawcza dla szynobusów.
Związki zablokują inwestycję
Możliwość uruchomienia hali jest, ale tylko na bazie obecnej, która należy do spółki Cargo, gdzie zatrudnionych jest łącznie 80 osób. Związki ze spółki nie godzą się na przekazanie hali. – Chyba, że dostaniemy na piśmie gwarancję zatrudnienia na pięć lat – mówi Jacek Prędki ze związku zawodowego w Cargo.


Szerokie plany dotyczące hali naprawczej ma szczególnie wicestarosta chojnicki Marek Szczepański. – Niebawem kolej będzie samorządowa, podporządkowana marszałkowi województwa. Usługi przewozowe będą świadczyć Przewozy Regionalne – mówi Szczepański.

Gdzieś trzeba naprawiać
Nie jest tajemnicą, że na krótszych trasach stare, ciężkie lokomotywy będą zastępowane szynobusami. Marszałkowie będą systematycznie zmieniać tabor, bo nowe szynobusy są tańsze w eksploatacji. Na pewno będzie trzeba gdzieś je naprawiać. I tu wicestarosta wietrzy szansę dla Chojnic. – Mamy halę budowaną z myślą o naprawach autobusów szynowych. Co prawda należy ona teraz do Cargo, ale powinna zostać przekazana Przewozom Regionalnym, bo to jest duża szansa dla Chojnic. Bylibyśmy jedynym takim warsztatem w Pomorskiem – mówi Marek Szczepański.

Przejąć od Cargo
Szczepański jest przekonany, że załoga, która teraz pracuje przy naprawach wagonów towarowych, mogłaby bez problemu naprawiać szynobusy. – Nikogo nie chcemy zwalniać. Wszyscy przeszliby do Przewozów Regionalnych – tłumaczy wicestarosta. W piątek w Chojnicach był wicemarszałek Mieczysław Struk i poseł Stanisław Lamczyk. Wicestarosta pokazywał im możliwości hali przy ulicy Tucholskiej.

Związki na nie
Na taką zamianę mogą nie zgodzić się jednak związkowcy z Cargo. – Przejmą pracowników? Przecież to tak jakby wziąć kowala i kazać mu naprawiać telewizor – mówi Jacek Prędki ze związku zawodowego w Cargo. – Nikt z nami o tym nie rozmawiał. Nikt nie złożył żadnej propozycji. Coś posłyszałem jedynie, że gwarantują pracę tym ludziom na rok. To za mało – dodaje związkowiec. – Nie można tym pracownikom krzywdy zrobić. Hala powinna zostać w Cargo. Możemy zgodzić się, jeśli dostaniemy na piśmie od marszałka zapewnienie, że zatrudnienie zostanie utrzymane przez pięć lat – zapowiada Jacek Prędki.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
zamglenia

Temperatura: -1°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1018 hPa
Wiatr: 7 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama