W związku ze zbliżającym się Narodowym Dniem Życia obchodzonym piąty już raz 24 marca, oraz - Dniem Świętości Życia obchodzonym od wielu lat 25 marca, zwracamy się do wszystkich o uwzględnienie szczególnego przesłania tych Dni.
Narodowy Dzień Życia, jest - zgodnie z uchwałą Sejmu RP - "okazją do narodowej refleksji nad odpowiedzialnością władz państwowych, społeczeństwa i opinii publicznej za ochronę i budowanie szacunku dla życia ludzkiego, szczególnie ludzi najmniejszych, najsłabszych i zdanych na pomoc innych". Ma być także motywem "solidarności społecznej, zachętą dla wszelkich działań służących wsparciu i ochronie życia".
Podobny charakter ma Dzień Świętości Życia. Jest on okazją do dziękczynienia i refleksji nad życiem, którym zostaliśmy obdarowani. Jego ustanowienie jest odpowiedzią na wezwanie Ojca Świętego, zawarte w encyklice “Evangelium vitae”. W tekście encykliki czytamy, że podstawowym jego celem jest „budzenie w sumieniach, w rodzinach, w Kościele i społeczeństwie świeckim wrażliwości na sens i wartość ludzkiego życia w każdym momencie i w każdej kondycji”.
Zwracamy się zatem do władz państwowych, samorządowych, kościołów, organizacji pozarządowych, rodzin i osób, o zaangażowanie się w głoszenie przesłania tych dni oraz podjęcie różnych inicjatyw. Zachęcamy do działań artystycznych, edukacyjnych i wychowawczych w szkołach i innych środowiskach, spotkań i dyskusji, w tym szczególnie dotyczących problematyki rodzinnej.
Niech nasza refleksja, afirmacja i działanie na rzecz każdego ludzkiego życia znajdzie w tych dniach szczególny wyraz.
W imieniu Polskiej Federacji Ruchów Obrony Życia
(-) Paweł Wosicki
(-) Antoni Szymański
(-) Antoni Zięba
Reklama
Dzień Życia - dla każdego
POMORZE. „Budzenie w sumieniach, w rodzinach wrażliwości na sens i wartość ludzkiego życia w każdym momencie i w każdej kondycji”. 25 marca przypada Narodowy Dzień Życia. Niech nasza refleksja, afirmacja i działanie na rzecz każdego ludzkiego życia znajdzie w tych dniach szczególny wyraz.
- 28.01.2009 00:00 (aktualizacja 21.08.2023 11:57)
Reklama






Napisz komentarz
Komentarze