niedziela, 14 grudnia 2025 02:14
Reklama

Tramwaj z Chełmu pojedzie inaczej

GDAŃSK. W związku z pracami przy budowie kanalizacji deszczowej w ul. 3 Maja i Armii Krajowej w dniach 14-22 marca 2009 część torów tramwajowych na tym odcinku zostanie zdemontowana, a ruch tramwajów odbywać się będzie wahadłowo.
W czasie remontu czasowo zawieszona zostanie linia tramwajowa nr 1 kursująca pomiędzy centrum Gdańska a dzielnicą Chełm. Zastąpią ją dwie nowe linie - "11" i "91", które z pętli przy ul. Witosa kursować będą w kierunku Oliwy i na Siedlce.
Linia nr 11 kursować będzie pomiędzy Chełmem, a zajezdnią przy ul. Abrahama. Zjeżdżając ulicą Armii Krajowej tramwaje tej linii skręcać będą - podobnie jak obecnie "jedynki" - w ulicę 3 Maja i Hucisko. Następnie obok Dworca Głównego PKP i przez Wrzeszcz jechać będą aż do Oliwy. W przeciwnym kierunku "jedenastka" jeździć będzie torami obok Bramy Wyżynnej. Tramwaje tej linii będą kursować z częstotliwością co 10 min.
Natomiast linia nr 91 po zjeździe z dzielnicy Chełm zamiast skręcić w ul. 3 Maja pojedzie dalej prosto, aby trasą przy Bramie Wyżynnej i przez Hucisko dotrzeć na Siedlce. Tramwaje na tej trasie jeździć będą średnio co 10-20 minut.
Na czas remontu torowiska zmianie ulegnie również trasa linii tramwajowych 2 i 6. Obie linie z kierunku Wrzeszcza jeździć będą obok Dworca Głównego PKP, a następnie wracać przez Hucisko i obok Dworca PKS.
Po zakończeniu remontu wszystkie linie wrócą do kursowania według starych zasad. Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza jednak, że czasowa linia 11 łącząca Chełm z Oliwą zostanie na stałe. Wszystko zależy od tego, ile osób będzie korzystało z tego połączenia.

W trakcie prac związanych z budową kanalizacji deszczowej w ul. 3 Maja i al. Armii Krajowej wraz z syfonem pod torami PKP, podczas wykonywania przewiertu pod torami tramwajowymi w ul. 3 Maja natrafiono na niezinwentaryzowaną przeszkodę. Okazało się nią być częściowo zagruzowane pomieszczenie piwniczne o wymiarach 22,0 m x 5,5 m i wysokości 2,35 m, zlokalizowane pod torami tramwajowymi. Piwnica stanowi nie tylko przeszkodę w realizacji kanału deszczowego, ale również, w przypadku zapadnięcia się stropu piwnicy, stwarza niebezpieczeństwo dla torowisk i ruchu tramwajowego oraz pasażerów. Stąd też konieczne jest zasypanie piwnicy. Żeby dotrzeć do niej  i zasypać „od góry”  trzeba rozebrać tory tramwajowe na długości ok. 30m.

Michał Piotrowski
Biuro Prasowe Urzędu Miasta Gdańska

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 7°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 28 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama