sobota, 6 grudnia 2025 22:19
Reklama

Szpital w Sopocie najbardziej przyjazny pacjentom

POMORZE. Szpital Reumatologiczny w Sopocie został głównym laureatem trzeciej edycji plebiscytu „Przyjazny szpital” organizowanego przez Pomorski Oddział Wojewódzki w Gdańsku przy współudziale miejscowego kuratorium oświaty. Miejsca drugie i trzecie przypadły w udziale szpitalom specjalistycznym w Chojnicach i Kościerzynie.
Szpital w Sopocie najbardziej przyjazny pacjentom

Z rąk wojewody pomorskiego Piotra Karczewskiego, wicemarszałka województwa pomorskiego Leszka Czarnobaja oraz dyrektora POW NFZ Mirosława Górskiego statuetkę dla najbardziej przyjaznego pacjentom w roku 2007 szpitala na Pomorzu odebrała szefowa sopockiej placówki Barbara Gierak-Pilarczyk.  Pamiątkowe dyplomy otrzymali przedstawiciele wszystkich lecznic biorących udział w konkursie oraz młodzi ankieterzy – wolontariusze wraz z  dyrektorami ich szkół.
Na miejscach od czwartego do dziesiątego uplasowały się kolejno: Zespół Opieki Zdrowotnej dla Szkół Wyższych z Gdańska,  Szpital im. F. Żaczka w Pucku, Szpital Specjalistyczny im. F. Ceynowy w Wejherowie oraz szpitale w Sztumie, Lęborku, Kartuzach i Słupsku.
W roku 2005 triumfatorem pierwszej edycji plebiscytu został szpital w Chojnicach przed placówkami w Tczewie oraz Człuchowie. Rok później zwyciężył szpital w Kościerzynie przez lecznicami z Lęborka i Chojnic.

- Zgodę na udział w plebiscycie „Przyjazny szpital” wyraziły w tym roku 22 pomorskie szpitale. 229 uczniów drugich klas 21 pomorskich szkół ponadgimnazjalnych zadawało w okresie od kwietnia do czerwca chorym przebywającym w pobliskich szpitalach pytania opracowane przez Instytut Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie – powiedział Mariusz Szymański, rzecznik prasowy POW NFZ w Gdańsku. - Ankieta miała charakter anonimowy, zawierała kilkanaście pytań dotyczących zarówno drogi pacjenta do szpitala, jak i oceny samego pobytu w placówce. Młodzi ankieterzy pytali więc chorych między innymi o to, kto skierował ich do szpitala, kto zdecydował o wyborze placówki i jak długo chory oczekiwał na przyjęcie do lecznicy.  Szczegółowo oceniane były przez pacjentów funkcjonowanie izby przyjęć, warunki panujące na oddziale, kontakty z lekarzami, jakość    pracy     pielęgniarek   i pozostałego personelu medycznego. Inna grupa pytań dotyczyła  poziomu badań diagnostycznych oraz diet i posiłków serwowanych pacjentom. Chorzy indagowani byli też przez młodych ankieterów o dostępność do opieki duszpasterskiej, możliwości dodatkowej opieki pielęgnacyjnej i kontaktu z osobami z zewnątrz.
Formularz zawierał ponadto kilka pytań dotyczących statusu społecznego pacjenta.
Anonimowe ankiety, po opracowaniu statystycznym, posłużą Pomorskiemu Oddziałowi Wojewódzkiemu NFZ do lepszej oceny jakości opieki zdrowotnej w szpitalach regionu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

pacjentka 28.07.2010 15:36
Pacjenci otrzymuja posiłki w styropianowych pojemnikach, jedząa "na kolanach" trzymając te pojemniki, w nocy słuchaja odgłosów nocnego życia wczasowiczów , imprezowiczów i gości 2 lokali znajdujacych sie w budynku szpitalnym + osób z obsługi tych lokali, którzy korytarz szpitalny traktuja jak swoje zaplecze.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
słaba mżawka

Temperatura: 6°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1012 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama