poniedziałek, 29 kwietnia 2024 10:49
Reklama

Zwodowano hybrydowy prom wykonany w gdyńskiej Stocznia Crist. Ładowanie akumulatorów trwa zaledwie 7 min.

Kolejny odważny projekt, którego realizacji podjęła się gdyńska Stocznia Crist, został zwodowany w wodach rzeki Aura w fińskim Turku. Matką chrzestną jednostki została Minister Transportu i Komunikacji Finlandii. Jednostka będzie pływała pod banderą Finferries.
Zwodowano hybrydowy prom wykonany w gdyńskiej Stocznia Crist. Ładowanie akumulatorów trwa zaledwie 7 min.

Autor: Zespół Prasowy UM Gdyni

Od podpisania kontraktu do chrztu i przekazania jednostki w ręce armatorowi minął rok. Symbolicznie przekazujemy w pełni wyposażoną, hybrydową jednostkę, która jako jedna z nielicznych w Europie będzie pokonywać swoją trasę, korzystając jedynie z napędu elektrycznego – mówi Grzegorz Różański wiceprezes stoczni Crist S.A.

 Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Pływająca pomiędzy Nauvo a Parainen „Elektra” będzie służyć do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. To jedna z nielicznych jednostek z napędem hybrydowym w Europie. Cieszymy się, że mieliśmy okazję wziąć udział razem z naszymi partnerami m.in. Biurem Projektowym Stogda oraz licznymi dostawcami i podwykonawcami w tak innowacyjnym projekcie. To tylko potwierdza, że Crist jest jednym z europejskich liderów specjalizujących się w zaawansowanych realizacjach stoczniowych – dodaje Grzegorz Różański.
 
Statek jest wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.


Podziel się
Oceń

bezchmurnie

Temperatura: 19°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1021 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama