O czym musisz pamiętać?
Największą zaletą posiadania samochodu zabytkowego jest brak konieczności stawiania się na corocznym przeglądzie technicznym. Przyczyn rezygnacji z tego procederu raczej nie trzeba tłumaczyć, bo są one wszystkim doskonale znane.
Problem pojawia się w momencie, gdy chcemy wymienić jakiekolwiek podzespoły w naszym oldtimerze. W żadnym wypadku nie możemy tego zrobić bez wcześniejszej konsultacji z konserwatorem zabytków, który niekoniecznie musi pochwalić nasz pomysł. Dodatkowo nie możemy wedle własnego widzimisię zmieniać koloru nadwozia. Wszystko musi być zaakceptowane przez wspomnianego już konserwatora.
Trzeba pamiętać także o tym, że po zarejestrowaniu pojazdu jako zabytek nie mamy prawa wykorzystywać go do celów zarobkowych, czyli nie można wynajmować go nowożeńcom czy używać jako taksówki. Nawet fakt sprzedaży musimy odpowiednio wcześniej zgłosić konserwatorowi zabytków. Leży na nas także obowiązek dbania o pojazd, nie możemy go niszczyć i przerabiać, czyli np. montaż instalacji gazowej absolutnie nie wchodzi w grę.
Ubezpiecz zanim będzie za późno
Nie możemy wprowadzać zmian w naszym zabytku, ale czasami nie mamy wpływu na złośliwość rzeczy martwych czy nieszczęśliwy bieg wydarzeń. Może się zdarzyć, że podczas drogi na zlot miłośników klasyków lub ogólnopolski rajd przydarzy nam się stłuczka lub wypadek, której konsekwencje będą ogromne. Każdy mający jakąkolwiek wiedzę na temat pojazdów zabytkowych zdaje sobie sprawę, że koszt wymiany jakiejkolwiek części czy ceny usług osób trudzących się ich naprawą są bardzo wysokie. Jak nie uszczuplać swojego portfela, gdy przytrafi się nam coś złego? Wystarczy już teraz zakupić ubezpieczenie od zagranicznego towarzystwa ubezpieczeniowego (np. https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/classic-car-insurance/), z którego otrzymamy odpowiednio wysoką rekompensatę finansową z tytułu poniesionych strat. Znacznie wyższą od tej, którą zaoferowałby nam polski ubezpieczyciel.





Napisz komentarz
Komentarze