środa, 17 grudnia 2025 12:33
Reklama

Bractwo zostaje w wieży. Urząd nie widzi powodu do zmiany najemcy

Urząd Miasta nie widzi powodów, by zerwać umowę z Kurkowym Bractwem Strzeleckim w Tczewie, które od 2008 r. zajmuje pomieszczenia Wieży Ciśnień przy ul. 30 Stycznia.
Bractwo zostaje w wieży. Urząd nie widzi powodu do zmiany najemcy

Umowa użyczenia została podpisana z Kurkowym Bractwem  Strzeleckim w 2008 r., na czas nieoznaczony. Od tego czasu stowarzyszenie wykorzystuje dwa piętra zabytku jako swoją siedzibę, sporadycznie udostępniając je do zwiedzania zainteresowanym mieszkańcom lub delegacjom. Niedawno trzy tczewskie stowarzyszenia (Ruch Inicjatywy Obywatelskich Tczewa, Klub Odkrywców Pomorza i Tczewski Klub Fantastyki) złożyły ofertę na zagospodarowanie obiektu, proponując organizację cyklicznych wydarzeń oraz „otwarcie go” na większą liczbę mieszkańców. Co na to urząd miasta - właściciel zabytku?

- Nie mamy podstaw, aby usunąć z wieży ciśnień obecnych gospodarzy tylko dlatego, że inne stowarzyszenia chciałyby mieć tam swoją siedzibę - odpowiada Małgorzata Mykowska, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Tczewie. - Nie znamy szczegółowej oferty stowarzyszeń, nigdy też nie rozmawiały z nami na ten temat. Stowarzyszenia chcące korzystać z wieży ciśnień powinny przede wszystkim porozumieć się z obecnymi użytkownikami.

Rzecznik dodaje, że miasto nie widzi przeszkód, aby obie strony wypracowały kompromis i przygotowały wspólną ofertę dla mieszkańców. (...)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 2°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1016 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama