Boch był znany z eksperymentowania i próbowania, przez co udało mu się uzyskać świetną recepturę na wybory ceramiczne. W czasach, gdy ceramikę sprowadzano głównie z Japonii i z Chin, niemiecka pracownia zyskała dużą popularność. Trzej synowie Bocha kontynuowali dzieło ojca, otwierając Królewską Manufakturę Porcelany. Nazwa wzięła się od cesarzowej Austrii – Marii Teresy – która wspierała trzech braci ze względu na jej zachwyt wyrobami z ceramiki. Pomoc cesarzowej pomogła braciom Boch odnieść ogromny sukces, dzięki czemu mogli oni zakupić opactwo benedyktyńskie nad Saarą, gdzie otwarto kolejną fabrykę.
Blisko 100 lat później, bracia utworzyli spółkę z Nicolasem Villeroyem, który również produkował ceramikę. Razem rozpoczęli produkcje najwyższej jakości porcelany, która szybko stała się bezkonkurencyjna na rynku.
Ciekawym wydarzeniem w życiu obu rodzin był ślub Octavie Villeroy oraz Eugena Bocha. Od tej pory, dwie rodziny na zawsze zostały złączone nie tylko poprzez wspólny biznes, ale i dzięki więzom rodzinnym.
Firma do dziś prosperuje na całym świecie, oddziały i przedstawicielstwa znajdują się w ponad 120 krajach, a porcelana jest stale ulepszana, a oferta odświeżana.
Logo firmy i nazwa
Villeroy&Boch, to jedna z wiodących marek na rynku porcelany. Produkty, jakie oferuje marka, to przede wszystkim:
- Łazienka i wellness
- Kafelki i płytki
- Zastawa stołowa
Nazwa, jak łatwo się domyślić, pochodzi od nazwisk dwóch rodów, którzy od dziewięciu pokoleń prowadzą wspólny interes porcelanowy. Jeśli chodzi o logo firmy – są to trzy stopnie prowadzące do pewnego rodzaju wrót/ drzwi. Co ciekawe, wrota te są otwarte, co można rozumieć przez zapraszanie każdego do skorzystania z oferty. Logo łączy się z tymi trzema działami, które oferuje marka – trzy stopnie oznaczają zastawę, płytki i armaturę.

Produkty Villeroy&Boch
Znaczna większość produktów marki jest wykonywana z porcelany. Villeroy&Boch oferują porcelanę Premium i Bone Premium. Zastawy stołowe dzielą się na klasyczne (classic), nowoczesne (urban/ metropolitan) i rustykalne (country). Klienci z całego świata mogą więc zaopatrzyć się w porcelanowe zastawy stołowe w różnych kształtach i dekorach. Podstawowe elementy zastawy znajdują się w każdej kolekcji, a są to:
- Talerze płaskie,
- Talerze głębokie,
- Talerze deserowe,
- Kubki,
- Filiżanki do kawy i herbaty ze spodkami.

Dodatkowe elementy, jakie występują w większości kolekcji, to półmiski, miseczki, czajniki, cukiernice, mleczniki, dzbanki na kawę i herbatę, wazy na zupę czy różne dodatki, np. pojemniki na przyprawy.
Szklane elementy zastawy są wykonywane ze szkła i szkła kryształowego. Kieliszki, wazony, półmiski i głębokie talerze, to elementy, które znajdują się w niejednym domu. M ożna długo wybierać w zestawach kieliszków. Najbardziej znanymi są Maxima, La Divina, Octavie, Purismo czy Allegorie Premium. Dodatkowo, ze szkła wykonywane są także patery, klosze, pojemniki i elementy uzupełniające zastawę (np. w New Wave).

Dodatki do kolekcji, to np. wazony, ozdoby, sztuczne kwiaty, bieżniki i podkładki i nowe elementy ze znanych kolekcji, wypuszczanych co roku. Dodatki są najczęściej uniwersalne, jednak duża część z nich pasuje do konkretnych kolekcji lub do kolorystki i stylu większości z nich. Zachęcamy do samodzielnego zapoznania się z bogatą ofertą marki w sklepie Mensa Home, gdzie znajdziecie piękne produkty, doskonałe do Waszej kuchni, jadalni i salonów :)
Ciekawostki
Płytki marki Villeroy&Boch znajdowały się na znanym statku Titanic. Octavie, to znana i luksusowa kolekcja kieliszków z kryształkami – została stworzona na cześć żony Bocha – Octavie Villeroy.
Z kolei kolekcja porcelanowa Audun, pochodzi od nazwy miejscowości, w której otwarto pierwszą fabrykę kul armatnich. Znana, starodawna kolekcja Old Luxembourg ostała nazwana na cześć pierwszej siedziby firmy, która mieściła się w Luxemburgu. Ciekawy jest również fenomen kolekcji bliźniaczych
Białe kolekcje można łączyć z kolekcjami bliźniaczymi w kolorze. (np. New Cottage Basic z Mariefleur Basic, Anmut i Anmut Bloom, Modern Grace z Amazonią, Artesano Original z Artesano Provencal Lavendel itp.). Poza tym, firma dzięki swojemu doświadczeniu, stale czerpie pomysły i inspiracje z przeszłości.







