piątek, 5 grudnia 2025 12:55
Reklama

Jak wybrać krzesła biurowe dla pracowników?

Wyposażenie biura często sprawia wiele trudności – dotyczą one także wyboru odpowiednich mebli. Tutaj najwięcej problemów niesie ze sobą dobranie właściwych krzeseł biurowych dla pracowników. Na co powinniśmy zwrócić uwagę?
Jak wybrać krzesła biurowe dla pracowników?

Aktualnie w sprzedaży dostępnych jest bardzo dużo modeli krzeseł biurowych – różnią się pomiędzy sobą zastosowanymi materiałami, konstrukcją, kosztami, a tym samym również komfortem i trwałością. Przy zakupach powinniśmy kierować się nie tylko ceną, ale powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na ergonomię – na ergonomiczne krzesło biurowe warto przeznaczyć wyższa sumę.

 

Czym wyróżniają się ergonomiczne krzesła biurowe?

W kontekście pracy ergonomia ma bardzo duże znaczenie – to określenie nauki, która zajmuje się dopasowaniem pracy i otoczenia pracy do psychofizycznych możliwości człowieka. W związku z tym ergonomiczne krzesła biurowe to takie, które wspomagają prawidłową postawę i zmniejszają ryzyko chorób zawodowych.

 

Ergonomiczne krzesło biurowe ze względu na swoją specjalną konstrukcję obniża niebezpieczeństwo bólu pleców, a także chorób, na przykład dyskopatii, rwy kulszowej. Dzięki temu korzystający z takich krzeseł pracownicy nie narzekają na te dolegliwości, rzadziej biorą zwolnienia lekarskie i są mają wyższy poziom satysfakcji pracy.

 

Aktualnie krzesła ergonomiczne możemy zakupić w wielu sklepach – tych stacjonarnych oraz internetowych. W sieci mamy większy wybór i łatwiej możemy porównać ze sobą wiele modeli i dobrać taki, który będzie sprawdzał się najlepiej. Szeroką gamę krzeseł biurowych możemy znaleźć także w sklepie internetowym Centrum Krzeseł pod adresem strony internetowej: https://www.centrumkrzesel.pl/krzesla-biurowe-/118/c.

 

Jak dobrać odpowiednie krzesła biurowe dla pracowników?

Główne problemy związane z zakupem odpowiednich krzeseł biurowych dla pracowników dotyczą doboru takich, które będą w stanie spełnić oczekiwania różnych osób jednocześnie.

 

Jeden pracownik może mieć wysoki wzrost, inny może być niski, jeden może być tęższy, inny z kolei może być szczupły. Dodatkowo, przedsiębiorca najczęściej chce zakupić jeden model krzesła biurowego. W takiej sytuacji najlepiej poszukać modeli uniwersalnych, ale z szerokim zakresem regulacji poszczególnych elementów.

 

Komfortowe krzesło powinno mieć odpowiednio wyprofilowane oparcie, szczególnie w części lędźwiowej – w tej części powinien pojawić się tak zwany klin lędźwiowy. Taka budowa oparcia wymusza prawidłową postawę w trakcie siedzenia na krześle.

 

Krzesło powinno posiadać nie tylko regulację wysokości siedziska, ale również innych elementów, w tym pochylenia oparcia i położenia podłokietników. Lepszej jakości krzesła biurowe posiadają również możliwość regulacji głębokości siedziska – to szczególnie ważne w przypadku osób niższych i wyższych.

 

Materiały również mają duże znaczenie

Powinniśmy także zwrócić uwagę na wybór odpowiedniego materiału obiciowego. Wiele sklepów oferujących krzesła biurowe pozwala swoim klientom na wybranie tkaniny z wzornika. Dużym zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim tkaniny plecionkowe, które są wytrzymałe i odporne na ścieranie, a także tkaniny przypominające zamsz. które wyglądają bardzo elegancko.

 

Powinniśmy natomiast zrezygnować z materiałów takich jak skóra ekologiczna czy naturalna. Wprawdzie takie krzesła biurowe wyglądają bardzo ładnie, ale są mało komfortowe przy dłuższym użytkowaniu, szczególnie w trakcie ciepłego lata.

 

Jeśli chodzi o kolorystykę, krzesła możemy dopasować do planowanej aranżacji biura. Oprócz popularnych szarości można także zdecydować się na bardziej intensywne i efektowne kolory, na przykład czerwony, niebieski, musztardowy.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
słaba mżawka

Temperatura: 4°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama