piątek, 19 grudnia 2025 11:48
Reklama

Kilka pytań o SEO

Pora zastanowić się nad tym, co najbardziej nurtuje klientów w kwestii SEO. Choć pozycjonowanie to bardzo indywidualny proces dla każdej witryny, to zagadnienia, o jakie pytają ich właściciele są zazwyczaj bardzo podobne! Nic w tym dziwnego – nie każdy z nich zna się bowiem na pojęciach z zakresu marketingu internetowego. Warto więc prześledzić, co według klientów wymaga wyjaśnienia przez specjalistów SEO.
Kilka pytań o SEO

SEO - ale co to takiego?

Pierwsze pytanie, jakie słyszą pracownicy, odpowiedzialni za pozycjonowanie wybranej strony to… czym jest SEO? Nie każda osoba, która chce aby rozpoczęto działania nad lepszą widocznością witryny w przeglądarce, wie, na czym polega cały ten proces. Co trzeba jej uświadomić? Przede wszystkim właściciel serwisu powinien wiedzieć, że skuteczne pozycjonowanie to działanie czasochłonne. Prawdziwe skutki przynoszą dopiero kolejne tygodnie lub miesiące pracy specjalisty SEO. Dodatkowo klient powinien zastosować uświadomiony, że lepszą pozycję przynosi długotrwały proces, mający realny wpływ na ilość wyświetleń strony, a także na jakość działań internautów. Żeby jednak osiągnąć jak najlepsze wyniki, potrzebna jest przede wszystkim odpowiednia optymalizacja witryny, po to, aby właściwie dostosować ją do przeglądarki.

O co pyta się też w kontekście definicji SEO? O to, kiedy działania specjalistów przyniosą efekt. Odpowiedź jest zawsze taka sama – trudno to określić. Pozycjonowanie zależy od bardzo wielu czynników, w tym wspominanej optymalizacji i algorytmów Google. Realny skutek mają dopiero wielotygodniowe działania nad poprawieniem widoczności w wyszukiwarce. Nie ma jednak możliwości, aby określić dokładnie ten czas.

Opłata miesięczna?

Płynnie można przejść już do kolejnego pytania, powiązanego w dużym stopniu z pierwszym zagadnieniem. Jeśli właściciel strony wie, że pozycjonowanie oraz prace nad SEO to wymagające i długotrwałe działania, powinien zrozumieć, dlaczego większość agencji pobiera opłatę miesięczną. Zapłata za efekt stała się już bowiem nieadekwatna do czasu pracy, jaki wkłada się w zdobycie dobrej pozycji w wyszukiwarce. Kiedyś było to jednak popularne rozwiązanie. Mimo wszystko dziś, po wielu zmianach w algorytmach Google, działania specjalistów SEO są dużo trudniejsze i bardziej wymagające.

Audyt SEO – czy go potrzebuję?

Dlaczego ten dokument jest tak ważny? To pytanie równie często pada w pierwszych rozmowach, co dwa wyżej już wspominane. Najistotniejsze kwestie, jaki powinien on wiedzieć o audycie SEO to fakt, że zawiera istotne uwagi, a także zalecenia, jakie należy wdrożyć na danej stronie. Bez tego skuteczne pozycjonowanie nie uda się! Specjaliści z http://pozycjonowanie-gdynia.com przeprowadzą dla Państwa bezpłatną, wstępną wycenę pozycjonowania, która może być zalążkiem przeprowadzonego w dalszej kolejności audytu.

Raportowanie pracy agencji?

To skuteczny sposób na kontrolowanie efektów pozycjonowania. Dlatego też specjaliści SEO dbają, aby znalazły się w nim informacje na temat wyników, osiągniętych w danym miesiącu, jak również prognozy na kolejne etapy współpracy. Dodatkowo podają oni zdobyte linki, a także analizują skuteczność swoich działań. Z kolei klient powinien dodatkowo wiedzieć, jak obsługiwać Google Analytics i Google Search Console, by nieustannie mieć wgląd w to, co dzieje się dzięki pozycjonowaniu.

To właśnie cztery główne pytania, jakie zadają właściciele witryn. Rolą rzetelnego specjalisty SEO jest udzielenie im wyczerpujących odpowiedzi. Bez tego nie można bowiem rozpocząć efektywnej współpracy! 

 

Artykuł sponsorowany


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 6°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama