piątek, 5 grudnia 2025 09:30
Reklama

Fotografia reklamowa

Fotografia reklamowa to dziedzina fotografii nieodłącznie związana z marketingiem. Jej celem jest przedstawienie produktów, osób czy usług w taki sposób, by były jak najlepiej postrzegane, a także, by oddać ich wszystkie charakterystyczne cechy i uczynić możliwie najbardziej namacalnymi. Tego rodzaju zdjęcia wykorzystywane są przez strony internetowe, na bannerach, w katalogach, na ulotkach czy billboardach i na wielu innych przestrzeniach reklamowych.
Fotografia reklamowa

Efekt wizualny ma znaczenie
Liczy się pierwsze wrażenie. Osoby korzystające z fotografii reklamowej doskonale o tym wiedzą. Nie wystarczy stworzenie świetnego opisu usług czy produktów, trzeba jeszcze właściwie je przedstawić. Zanim przystąpi się do czytania opisów, zwraca się uwagę właśnie na zdjęcia, dlatego tak ważne, by zachęcały do kupna czy zainteresowania się daną usługą, a także stwarzały złudzenie, że konkretny przedmiot jest bardzo namacalny i znajduje się na wyciągnięcie ręki.

Elementy fotografii reklamowej
Fotografia reklamowa to szerokie zagadnienie obejmujące wiele rodzajów zdjęć. Na pierwszy plan z pewnością wysuwają się zdjęcia produktowe stanowiące największą część tej dziedziny – codziennie pojawiają się ich miliony. Coraz szerszym zainteresowaniem cieszy się także fotografia kulinarna idealna do promocji danego lokalu czy jako wizualny dodatek do menu. Kolejne dwa potężne filary fotografii reklamowej to fotografia wnętrz oraz fotografia wizerunkowa.

Zdjęcia produktowe
Zadaniem zdjęć produktowych jest jak najlepsze oddanie cech produktu i przedstawienie go realistycznie, a jednocześnie tak, by zachęcić do zakupu. Wśród tego rodzaju fotografii wyróżnić można packshoty, czyli proste zdjęcia na jednolitym tle, jak również fotografie bezcieniowe, kreatywne, które przedstawiają produkt w nieco bardziej charakterystyczny i nietypowy sposób czy zdjęcia katalogowe przeznaczone głównie do czasopism.

Fotografia kulinarna
Zdjęcia jedzenia i napojów mają zachęcić do ich spróbowania i sprawić, że dana osoba nabierze apetytu i zapragnie bliżej zapoznać się z ofertą danego lokalu. Znaczenie ma tu jakość, pomysłowość i aspekty techniczne. Tego rodzaju zdjęcia wykorzystywane są do celów reklamy internetowej, promocji w szeptankach czy jako element menu.

Fotografia wnętrz
Fotografia reklamowa obejmuje także zdjęcia wnętrz, które wykorzystywane są na stronach internetowych, w katalogach czy czasopismach. Jest to dziedzina bardzo wymagająca, w której fotograf musi wykazać się doświadczeniem i przedstawić wnętrza realistycznie, a jednocześnie jak najbardziej oddać ich klimat.

Fotografia wizerunkowa
Fotografia wizerunkowa to najbardziej odległa dziedzina fotografii reklamowej. Wymaga pracy z modelem, którego należy przedstawić profesjonalnie, a jednocześnie realistycznie i w najlepszym świetle. Zdjęcia wizerunkowe wykorzystywane są na stronach internetowych firm, a także w CV czy w celu prezentacji osobistej.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
zamglenia

Temperatura: 3°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 17 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama