niedziela, 28 kwietnia 2024 23:58
Reklama

Prowadząc sklep internetowy nie zapomnij o jego pozycjonowaniu. Możesz zyskać wielu nowych, lojalnych klientów!

E-commerce z roku na rok tylko i wyłącznie zyskuje na znaczeniu i wartości. Jak pokazują badania preferencji polskich internautów, już blisko 15,5 miliona osób w naszym kraju regularnie robi zakupy w sieci. W sklepach internetowych można już kupić praktycznie wszystko, nierzadko po dużo atrakcyjniejszych cenach niż w stacjonarnych punktach sprzedaży. Podstawowym warunkiem sukcesu w sektorze e-commerce jest dotarcie do jak największego grona potencjalnych odbiorców. Tutaj nic nie przebije wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.
Prowadząc sklep internetowy nie zapomnij o jego pozycjonowaniu. Możesz zyskać wielu nowych, lojalnych klientów!

Rozbudowany asortyment i częste zmiany oferty sprawiają spore trudności w opracowaniu strategii SEO

Samo posiadanie sklepu internetowego nie przekłada się automatycznie na zdobywanie nowych klientów. Do tego potrzeba atrakcyjnego wyeksponowania oferty, najlepiej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Duża liczba użytkowników najpopularniejszego serwisu w sieci gwarantuje dotarcie do ogromnej liczby konsumentów. Trzeba mieć świadomość, iż w przypadku e-commerce pozycjonowanie stron internetowych wygląda nieco inaczej niż dla witryn firmowych czy portali tematycznych. Jak podkreślają specjaliści z firmy AFTERWEB, wyjątkowo istotną rolę odgrywa optymalizacja kodu oraz stworzenie wartościowych treści. Poszczególne produkty mogą być przypisane do kilku kategorii, co stwarza poważny problem z unikalnością zawartości poszczególnych, różniących się URL-ami podstron z dokładnie tym samym towarem. Bardzo dobrym rozwiązaniem okazują się tzw. canonicale, czyli strony kanoniczne. Ów parametr informuje roboty Google'a, który adres jest wartościowym oryginałem, a które jego kopiami. W ten sposób można uniknąć problemu duplikowania contentu.

Specjalistyczne pozycjonowanie stron internetowych dla e-sklepów stanowi nieocenioną pomoc w rozwoju biznesu

Dostosowanie serwisu pod tego rodzaju kruczki techniczne wymaga sporych umiejętności. Teoretycznie można znaleźć w sieci wtyczki SEO dedykowane dla sklepów internetowych, aczkolwiek fachowe oko znawcy tematu dostrzeże znacznie więcej niż bezrefleksyjny programik. Za przykład może posłużyć drugim podnoszony przez ekspertów AFTERWEB aspekt pozycjonowania stron e-commerce: dobór fraz kluczowych. W działaniach podnoszących wynik witryny w Google trzeba uwzględnić zarówno ogólne wyrażenia, jak też frazy z długim ogonem. Zarówno ze względu na optymalizację pod późniejsze rozbudowanie oferty sklepu, jak też zwroty wpisywane przez internautów do wyszukiwarki. Niektórzy przeczesują internet niezwykle dokładnie i mają mocno doprecyzowane wymagania względem produktów, które mają zamiar kupić. Dlatego długie, szczegółowe frazy mają w pozycjonowaniu sklepów internetowych tak dużą wartość.

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
 


Podziel się
Oceń

bezchmurnie

Temperatura: 14°CMiasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama