Definicja marketingu cyfrowego
Umiejętne reklamowanie firmy w Internecie zależy od tego jak dobrze rozumiemy i wypełniamy pojęcie marketingu cyfrowego. Marketing towarzyszy ludzkości od dawna i na przestrzeni wieków przybierał różne formy – począwszy od sprzedawców głośno zachwalających swoje produkty na targach; poprzez zamieszczanie ogłoszeń o sprzedaży lub produktach w telewizji, gazecie, radiu; aż po prowadzenie działań promocyjnych czy też udzielanie rabatów. Marketing cyfrowy jest współczesną formą – inaczej mówiąc odmianą – marketingu tradycyjnego. Definiuje się go jako marketing, do którego realizacji wykorzystywane są media cyfrowe takie jak na przykład Internet czy telefonia komórkowa. Dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów odbywa się różnymi kałami. Wśród nich wyróżnić można na przykład pocztę elektroniczną, media społecznościowe, treści (kontent marketing), optymalizację wyszukiwarek internetowych (SEO). Digital marketing – bo tak nazywany jest inaczej marketing cyfrowy – to dziedzina rozwijająca się w bardzo szybkim tempie już od przeszło dwudziestu lat. Tak szybkie tempo rozwoju spowodowane jest coraz większą liczbą uczestników korzystających z Internetu oraz z coraz częstszego postrzegania globalnej sieci jako wygodnego i prostego sposobu na prowadzenie działań kupna, sprzedaży czy też pozyskiwania informacji. Producenci i sprzedawcy – doskonale zdający sobie sprawę z tego, że ludzkość coraz więcej czasu poświęca Internetowi – korzystają z tego narzędzia po to, by zachęcić do kupna. Z tego powodu często na różnego rodzaju portalach czy witrynach umieszczane są reklamy.
Jeżeli rozważasz podjęcie współpracy z agencją interaktywną, to zapoznaj się z ofertę agencji Nabucco
Sposoby na reklamowanie firmy w Internecie
Internet jest powszechnie użytkowanym narzędziem, ale jednocześnie bardzo rozbudowanym. Istnieje wiele form komunikacji z klientem, a w związku z tym – wiele sposobów na promowanie działań firmy lub reklamowanie jej produktów czy usług. Jednym z bardziej powszechnych sposobów na prowadzenie działań promocyjnych w Internecie jest stworzenie czytelnej i intuicyjnie obsługiwanej strony internetowej zawierającej informacje o firmie oraz jej produktach. Funkcjonowanie takiej strony internetowej uwiarygodnia firmę wśród klientów, gdyż mogą oni wówczas zweryfikować czy dany podmiot istnieje, jakie ma opinie, jaki jest jego poziom obsługi klienta. W tej kwestii istotny jest również wygląd strony, czyli na przykład jego kolorystyka – zbyt intensywna może powodować problemy w wyszukiwaniu przydatnych informacji, w związku z czym Klient zrezygnuje. Inną formą komunikacji z klientami i potencjalnymi klientami – a jednocześnie sposobem na reklamowanie firmy – może być blog z poradami. Osoby pragnące na przykład odpowiednio zadbać o trawnik – szukają w Internecie określonej frazy, wskazówek, które pomogą zrealizować im ten cel. Tym samym firma prowadząca blog internetowy i jednocześnie sprzedająca sprzęt ogrodniczy może zaistnieć jako ekspert, co znacząco zwiększy jej wiarygodność. Do innych sposobów promowania firmy w Internecie należy zaliczyć korzystanie ze strategii SEO, płatne reklamy, re marketing (działania marketingowe obejmujące reklamę w sieci wyszukiwania Google, mające na celu ponowne dotarcie do Klientów już kiedyś odwiedzających daną stronę), wykorzystanie do reklamy mediów społecznościowych.
Napisz komentarz
Komentarze