sobota, 13 grudnia 2025 17:47
Reklama

Co się dzieje z rachunkami?! Mieszkańcy od kilku miesięcy nie dostają faktur za prąd

Do naszej Redakcji zgłosili się zbulwersowani mieszkańcy, którzy od września ubiegłego roku nie otrzymali faktury za prąd. Jak mówią, dotychczas rachunki przychodziły co dwa miesiące, teraz po fakturach ani widu, ani słychu... Co jest przyczyną tak dużych opóźnień? Czy mieszkańcy będą ponosili z tego tytułu jakieś konsekwencje? Jak będzie wyglądała płatność dotycząca rachunku za pół roku?
Co się dzieje z rachunkami?! Mieszkańcy od kilku miesięcy nie dostają faktur za prąd

Mieszkańcy ulic Jacobsonów i Bilikiewicza w Starogardzie Gd. zgłosili się do nas z bulwersującą sprawą. Dotyczy ona braku rachunków za prąd. Sprawa tym bardziej niepokojąca, że rachunków nie otrzymują już od pół roku.
- Ostatni rachunek otrzymaliśmy 28 września 2015 roku – mówi nasza Czytelniczka. – Dotychczas Energa przysyłała rachunki co dwa miesiące, teraz nie można się do nich dodzwonić a inkasent powiedział nam, że są jakieś kłopoty. Sąsiad wysłał maila i odpisano mu, że faktury przyjdą, ale w okolicach marca / kwietnia. Przecież to będą bardzo wysokie kwoty, boimy się, że nie będziemy w stanie tego zapłacić w terminie. Taki rachunek za pół roku to dla wielu rodzin problem nie do udźwignięcia – zauważyła nasza Czytelniczka.

Kłopoty z systemem
Trudno nie zgodzić się z tą opinią. By wyjaśnić sytuację skierowaliśmy się bezpośrednio do Grupy Energa. Tam potwierdzono kłopoty z wystawianiem faktur.  
- W związku z wdrażaniem nowego systemu informatycznego obsługi klientów część z nich dotknęły utrudnienia w dostępie do niektórych usług oraz opóźnienia związane z wystawieniem faktur -  wyjaśnia Jakub Dusza z Biura Prasowego Grupy Energa. - Klienci Energa Obrót, do których przez ostatnie miesiące nie dotarła faktura, będą mieli jednak aż pół roku na jej zapłacenie.  Co więcej, skumulowany rachunek można będzie rozłożyć na raty dowolnej wysokości i wpłacać je w dowolnym czasie. Przez pół roku od dnia wystawienia faktury tacy klienci nie zostaną obciążeni żadnymi odsetkami czy windykacją – dodaje przedstawiciel Grupy Energa.    

Więcej na ten temat przeczytasz w papierowym wydaniu Gazety Kociewskiej!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

tina 26.02.2016 14:31
Zgadzam sie tutaj z jednym panem, robicie afere z nieczego, nie przyszyly rachunki bo maja zmiany w systemie to trzeba to zrozumiec i odkladac co 2miesiace ta kwote na prad bo z reguly jest ta sama i problemu zadnego by nie bylo. I poprawka nie od pól roku tylko od paz-luty to jest 4 mies i niektorzy juz dostaja rachunki a niektorzy w kwietniu dostana byc moze i wtedy bedzie pol roku!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
26.02.2016 14:26
Tym co nie płacą na bieżąco prąd wyłączą.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Zainteresowania 26.02.2016 02:17
Ja, podobnie nie otrzymalam rachunku za prąd od października. Również dzwonilam na infolinię i powiedziano mi to samo, ze jakieś zmiany kont, rachunki dotra itp. Wczoraj wyczytałam informacje na Facebooku, rachunki dotrą do takich klientów, jak ja i że bedzie można je opłacić w przeciagu sześciu miesiecy, dowolnie rozkladajac sobie na raty kwoty faktur. Domyślam sie, ze sięgają one kwoty w moim przypadku, okolo 1500 zł i ze nie będą od tej kwoty naliczane odsetki. Równocześnie też będą przychodzic faktury za zuzywany prąd na bieżąco! Masakra jakaś!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
J.w 25.02.2016 23:48
Na infolinii powiedzieli mi żeby nie płacić na oko bo jest zmiana konta i są wymieniane wszystkie . Jak prześle na stary to będzie problem z zatwierdzeniem wpłaty i przesłaniem jej na właściwe mam spokojnie czekać rachunek dotrze . Tylko ile mozna czekać od września .

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
J.w 25.02.2016 21:20
Brak rachunku Ja też nie dostaje najśmieszniejsze to że wszyscy w klatce dostali tylko ja jedyna nie . Dzwoniłam na infolinię już miesiąc temu i niby na poczekalniu przygotują rachunek a tu jeszcze go nie widać. Masakra

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
25.02.2016 21:05
są opóźnione bo doliczane są do nich kwoty za abonament radiowo-telewizyjny , który PiS wprowadził w opłacie za prąd. A że doliczana kwota będzie do kilku miesięcy wstecz wiec to trochę potrwa.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
STG 25.02.2016 21:03
[quote] Dokładnie, dzwoniąc na infolinię energii można usłyszeć komunikat by wpłacać na konto przybliżone kwoty by finalna kwota nie była zaskakująco wysoka. [/quote] Tu się nie zgadzam z takim stwierdzeniem / wpłacać na konto/ gdyż jest zmieniony nr,konta Energii !!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
26.02.2016 12:16
... "dobra zmiana" ! Dobry kit, co?

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
25.02.2016 21:01
Ja też nie dostaje najśmieszniejsze to że wszyscy w klatce dostali tylko ja jedyna nie . Dzwoniłam na infolinię już miesiąc temu i niby na poczekalniu przygotują rachunek a tu jeszcze go nie widać. Masakra

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
DAREK 25.02.2016 19:48
ja miałem tak od listopada mieszkam w linowcu i infolinia działa-powiedziano mi jak się zachować,to kłamstwo że nie można się dodzwonić wyślecie maila -odpisują kwestia 3-5 dni i nie piszcie tutaj nieprawdy-trzeba czasami samemu się zainteresować a nie czekać i liczyć na to że zapomnieli jak ktoś tutaj napisał;zapewne najbardziej pokrzywdzeni są ci którzy liczą na to że wszystkie opłaty im zapomną i że z wszystkiego będą zwolnieni za pomocą 4 tej władzy czyli tv gazet internetu.popieram to płytkie i świadczy o tym jacy ludzie są śmiesznie naiwnie-cwani i chyba nie w pełni świadomi życzia w zbiorowości publicznej i związanej z tym prawami i obowiązkami.śmiech na sali

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
26.02.2016 12:16
Nie odpisują! Wysłałem pięć wiadomości e-mail, zostały zarejestrowane i cisza od ponad 2 tygodni. Nadpłacone pieniądze, które wpłaciłem w listopadzie na poprzedni rachunek nie zostały przeksięgowane na nowy.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
adi 25.02.2016 19:42
ile byście nie dali tutaj minusów to i tak mam to w poszanowaniu bo i cała sprawa jest godna pożałowania i ci co liczyli że ktoś zapomniał że trzeba będzie zapłacić-niechce mi się z wami gadać bo zapewne strugacie teraz pawiana sugerując że ktoś teraz chce od was pieniędzy-a ja się pytam -tv światło itd przez ten czas to nie łaska było pobierać-jak jesteście tacy pokrzywdzeni to trzeba było po jednym opużnieniu samemu sobie korki wykręcić i problem z głowy-byście byli uczciwi i teraz problemów by nie było-a tak na prawde wystarczy jeden numer wykonać na info energii i wszystko wiadomo-żałosny artykuł i żałosne to że z kontekstu wynika że ktoś kogoś tutaj naciąga-oszukuje chce pieniędzy-TO OD DZISIAJ WIADOMO ŻE ZA RACHUNKI TRZEBA PŁACIĆ-HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHH ŻENADA

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
26.02.2016 12:18
"uczciwy" z Energi

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
adi 25.02.2016 19:35
[quote] Bogacz ...z biedronki [/quote] nie bogacz nie ale na pewno nie naiwniak i półgłówek co jak trwoga z gupoty to w gazecie szum robi bez sensu

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
adi 25.02.2016 15:22
wogóle ta cała sprawa jest bez sensu,czegoś tutaj nie rozumiem -ok.rachunki nie dotarły ale czy każdy z nas nie wie ile średnio płaci miesięcznie za prąd????to w czym problem????ja sam miałem taką sytuację ale po prostu odłożyłem te pieniądze nie poszedłem do biedronkli na zasadzie niema rachunku to dawaj ichulaj dusza-codziennie niskie ceny-hahahhaha licząc na co że zapomieli????nie nie nikt nie zapomniał pewno system im padł albo bajzel mają tylko naiwny liczy na umorzenie albo na cud odpuszczenia -przestańcie robić z tego sprawę bo to głupie i tak naprawde naiwne

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Lina555 25.02.2016 16:48
" W ogóle" proszę Pana - tak się to powinno pisać!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
adi 25.02.2016 19:26
poliglota sie znalazł-jeden myślnik i wielkie halo hahahha żałosne

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
wuja 25.02.2016 19:20
Bogacz ...z biedronki

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
gosc 25.02.2016 12:14
mieszkam na os. Kopernika i nie otrzymuje faktury od października , a do Energii pisałam 6 razy i tyle sami obiecywali mi ,że wyślą fakturę, upominałam się już o fakturę przed świętami, gdyż sąsiedzi otrzymali fakturę a Ja nie,w dodatku w lutym już kilka osób otrzymało następna fakturę a Ja dalej nic

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
25.02.2016 12:04
ludzie sami stwarzają sobie problemy. Skoro nie ma rachunku, a wiesz, że będzie, to dlaczego nie odłożysz tych pieniędzy? Najbardziej chce mi się śmiać, jak piszą o zgłaszaniu się zaniepokojonych czytelników w BULWERSUJĄCEJ sprawie. Ciekawe, ile osób z Bilikiewicza i Jakobsonów w ogóle wie , gdzie jest redakcja

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
25.02.2016 12:20
Dokładnie, dzwoniąc na infolinię energii można usłyszeć komunikat by wpłacać na konto przybliżone kwoty by finalna kwota nie była zaskakująco wysoka.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
25.02.2016 10:49
Ludzie się ratują wpłacając co mc określoną kwotę, sami na czuja. Energa tłumaczy się że przecież rozłożą płatności na raty. Tam ktoś bez głowy jest skoro myśli że dziś tak łatwo spłacić kilkaset złotych w ratach.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
słaba mżawka

Temperatura: 5°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama