niedziela, 14 grudnia 2025 13:51
Reklama

Opóźnienia i jakość podróżowania. Nowy przewoźnik - uwagi pasażerów

TCZEW. Do redakcji trafiają listy czytelników, skarżących się na jakość podróżowania oraz rozkład jazdy. Pasażerowie nowego miejskiego przewoźnika - firmy „Meteor” - mają krytyczne uwagi co do jakości usług. Najwięcej dotyczyło punktualności oraz komfortu podróżowania.
Opóźnienia i jakość podróżowania. Nowy przewoźnik - uwagi pasażerów
Niedawno opublikowaliśmy sondę, z której wynikało że pasażerowie nowego miejskiego przewoźnika - firmy „Meteor” - mają różne uwagi co do jakości jego usług. Najwięcej dotyczyło punktualności oraz komfortu podróżowania. Jak się okazuje, co prawda wiele z tych spraw zależy od przewoźnika, ale niektóre wynikają z ustaleń przetargowych.

Uwagi jakie przedstawił jeden z mieszkańców dotyczyły funkcjonowania linii nr 4. Padło pytanie dlaczego autobus ten kursuje obecnie jak „3” i „8” przez ul. Bema. Do naszej redakcji trafiają też listy czytelników, skarżących się na jakość podróżowania oraz rozkład jazdy.

Brak bezpośrednich połączeń
Jeden z czytelników potwierdził uwagi mieszkańca os. Czyżykowo ze wspomnianej sondy ulicznej (dotyczące wczesnoporannych dojazdów na Dworzec PKP), ale zwrócił też uwagę na inny problem – niedawno przez nas opisany. Chodzi o połączenia os. Czyżykowo ze Specjalną Strefą Ekonomiczną Rokitki i Cmentarzem Komunalnym.
- Chciałbym zauważyć, że brak jest bezpośrednich połączeń autobusów do Strefy na godziny zmian pracy w zakładach, np. do Forcana, tzn. o godz. 6.00, 14.00 i 22.00 – informuje autor listu J. Szachta. - Brakuje także połączeń na godz. 18.00. Jadąc do pracy na godz. 6.00, czas oczekiwania na dworcu na połączenie ze Strefą przekracza 15 minut i powoduje konieczność wykupienia kolejnego biletu (w wypadku korzystania z karty miejskiej – przyp. red.).
(...)

Jak dostać się do „Rogowskich”?
Nasz czytelnik pisze też w liście o kwestii dojazdu do Przychodni Rogowskich przy ul. 30. Stycznia, która posiada gabinety specjalistyczne i poradnie rehabilitacyjne. Powołał się on na rozmowę z pracownikiem Urzędu Miejskiego, który wyjaśnił mu, że linię nr 14 utworzono na potrzeby uczniów Gimnazjum nr 1, a przy okazji została ona udostępniona mieszkańcom.
Pasażer pyta czy nie byłoby możliwości utworzenia jeszcze kilku kursów ok. godz. 9.00, 10.00 i 11.00.

Bez dezorientacji pasażerów
- Zmiany w funkcjonowaniu linii nr 4 podyktowane są chęcią zwiększenia liczby pasażerów na tej trasie – tłumaczy Stanisław Smoliński z Miejskiego Zarządu Dróg, zajmujący się sprawami komunikacji miejskiej. - Przy ul. Bałdowskiej znajduje się jeden przystanek, tymczasem trasa przez ul. Bema daje kierowcy możliwość zatrzymania się na trzech przystankach, a tym samym na zabranie większej liczby pasażerów. Rozkład jazdy skróciliśmy na każdej trasie o ok. jedną minutę. Trudno oceniać - dużo to czy mało. Wychodzimy z założenia, że pasażer jest skłonny bardziej tolerować 1-2 minuty opóźnienia niż 1-2 minuty przyspieszenia kursu.
Stanisław Smoliński przypomniał też, że „Meteor” zatrudnił wielu nowych kierowców, a ci dopiero zapoznają się z miastem.
- Chodzi też o pewną koordynację przewozów. Po dwóch tygodniach pracy nowej firmy trudno ocenić ją, jak również rozkład. Ten ostatni niełatwo korygować po upływie tak krótkiego czasu. Jednak od 30 stycznia pojawią się pierwsze korekty rozkładu jazdy. Na razie nie chcemy zmieniać czasu przejazdów. Będziemy obserwować ruch autobusów. Jeżeli będą nadal potwierdzały się opóźnienia w rozkładach jazdy, zmiany będą dokonane z początkiem marca, jeżeli nie - sytuacja pozostanie bez zmian.
(...)

Nie na wszystko mamy wpływ
Poinformowaliśmy Ireneusza Kozieła, właściciela firmy „Meteor”, o uwagach mieszkańców co do punktualności i rozkładu jazdy, prosząc o komentarz.
- Kursy naszych autobusów opierają się na ustaleniach zawartych w przetargu - wyjaśnia Ireneusz Kozieł. - Pytania o rozkład, punktualność i częstotliwość kursów należy kierować do koordynatora komunikacji miejskiej z Urzędu Miejskiego. Częstotliwość jazdy ustaliło miasto. Rozkład jest ułożony pod konkretną specyfikację zawartą w przetargu, dlatego pytanie dotyczące braku autobusów porannych na trasie Czyżykowo – Dworzec, czy braku niektórych autobusów porannych należy tam właśnie kierować.
Adresatem uwagi dotyczącej podwyżek cen biletów jest Urząd Miejski, ponieważ są one wynikiem ubiegłorocznej, marcowej uchwały. Być może brakowało wiedzy na ten temat. Ceny przyjęliśmy jako odgórne ustalenia. Jako „Meteor” w tym zakresie mamy ograniczone możliwości. Każdy przypadek spóźnień powinien być rozpatrywany indywidualnie. Jednak większość opóźnień wynika z utrudnień i codzienności ruchu drogowego. Nie możemy wiele poradzić na występujące w mieście korki czy prace drogowe. Jeśli chodzi o rozkład - zostanie on zweryfikowany. Jak na razie nie zakłada on zwiększenia czasu przejazdu.

Zmiany w rozkładach jazdy - od 30 stycznia

W reakcji na uwagi mieszkańców rozkład jazdy autobusów komunikacji miejskiej w Tczewie został skorygowany. Przypominamy jednocześnie, że pierwsze autobusy z Dworca PKP odjadą 15 lutego, a uroczyste otwarcie węzła komunikacyjnego nastąpi dzień wcześniej (14 lutego).

Linia nr 2, nr 3 i nr 12
Przyspieszono pierwsze odjazdy autobusów:
• na linii nr 3 z Czyżykowa z godz. 3.53 na godz. 3.48 – z uwagi na pociąg do Gdańska o godz. 4.20,
• przyspieszono kurs na linii 3 z Dworca PKP z godz. 5.26 na godz. 5.21 (z uwagi na wcześniejsze dotarcie do pracy do firmy EATON),
• na linii nr 12 z ul. Norwida z godz. 4.00 na godz. 3.55 (skomunikowanie z pociągiem do Gdańska o godz. 4.20)
• linia nr 2 i nr 12 - dodatkowe kursy przez Górki Przemysłowe (umożliwiają lepszy dojazd na godz. 14 i powroty z godzin 14, 15 i 16).
• linia nr 12 - przyspieszono kurs o 2 min. Autobus będzie na Dworcu o godz. 5.54 – z uwagi na pociąg do Gdańska o godz. 5.59.

Linia nr 4
• zmieniono godz. odjazdu z ul. Czatkowskiej z godz. 9.41 na godz. 9.27 (z uwagi na dotarcie do pracy na godz. 10 w mieście),
• dodatkowy kurs o godz. 5.25 z Pl. Jana Pawła II w kierunku Dworca PKP (na skutek przepełnienia w obecnym kursie o godz. 5.18 z Czyżykowa do Flextronics),
• w niedzielę przyspieszono kurs z Dworca PKP z godz. 5.29 na godz. 5.27 (możliwość dotarcia planowo do pracy na godz. 6.00 na Czyżykowie).

Linia nr 6
• opóźniono odjazdy wszystkich kursów tej linii z ul. Czatkowskiej (Urząd Celny) o 1 minutę – 1 minuta postoju na przystanku końcowym (ew. sprzedaż biletów),
• zmieniono godz. przyjazdu autobusu do Oczyszczalni z godz. 20.04 na godz. 18.50, by umożliwić dojazd do pracy na godz. 19.00,
• przyspieszono odjazd z Dworca PKP do ZWiK z godz. 6.44 na godz. 6.39 (autobus przyjeżdżał opóźniony na następny kurs o godz. 7.04 z Dworca PKP; z uwagi na odwozy i dowozy dzieci do szkół w mieście).

Linia nr 9
• Przyspieszono kurs o 2 minuty - autobus przyjeżdża obecnie na Dworzec PKP o godz. 7.00 (dla skomunikowania go z autobusem linii nr 4, odjeżdżającym o godz. 7.00).

Linia nr 17
• Przyspieszono o 15 minut kurs w niedzielę. Autobus będzie na ul. Sobieskiego o godz. 7.41 (z uwagi na mszę św. o godz. 7.45).

Z uwagi na sprzeczność niektórych wniosków pasażerów, wzajemnie się wykluczających, nie można było przeprowadzić niektórych korekt w rozkładach jazdy, np.:
- opóźnić kurs na linii 3 z godz. 5.08 z Czyżykowa – skomunikowanie z linią 17 na ul. Jagiellońskiej ZUS, dojazd do pracy w GEMALTO i jednocześnie przyspieszyć go na skomunikowanie z pociągiem do Gdańska o godz. 5.37 (przyjazd autobusu do Dworca PKP o godz. 5.31).
Opóźnione zostały też niektóre kursy na różnych liniach w ciągu dnia o 1 lub 2 minuty - dla lepszego skomunikowania między autobusami.

Więcej w „Gazecie Tczewskiej”,
która wraz z „Dziennikiem Pomorza”, ukazuje się
na terenie powiatu tczewskiego.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

kx 31.01.2012 15:27
Punktualni muszą być, bo... Prawda jest taka, że muszą się spieszyć, bo inaczej dojadą, ale na bruk. (za spóznienia) Swoją drogą to i tak uważam, że to przeginka z tymi autobusami. Jeśli jest tak jak mówią pasażerowie i te autobusy są leciwe (ryczące silniki mówią chyba wiele), to z wyborem tych pojazdów to raczej przyginka

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
kometa 31.01.2012 07:39
rozkład kierowco zwolnij się nie rób siary.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
kierowca 30.01.2012 23:31
kierowca nie wiem jak było ale wiem jak jest teraz, staramy się być wszędzie punktualnie i wydaje mi się że tak jest przynajmiej na moich liniach (niestety nie mogę napisać jakimi jeżdżę), niektóre linie po prostu są przepełnione i jeżeli kierowca ma jeszcze sprzedać np po 3 bilety na kazdym przystanku i jeszcze wydać resztę nieraz ze 20 zł za ulgowy to ma 5 min w plecy na końcowym, powinno być tak: kierowca reszty nie wydaje!!!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
kierowca 30.01.2012 23:30
kierowca nie wiem jak było ale wiem jak jest teraz, staramy się być wszędzie punktualnie i wydaje mi się że tak jest przynajmiej na moich liniach (niestety nie mogę napisać jakimi jeżdżę), niektóre linie po prostu są przepełnione i jeżeli kierowca ma jeszcze sprzedać np po 3 bilety na kazdym przystanku i jeszcze wydać resztę nieraz ze 20 zł za ulgowy to ma 5 min w plecy na końcowym, powinno być tak: kierowca reszty nie wydaje!!!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
kierowca 30.01.2012 23:27
kierowca nie wiem jak było ale wiem jak jest teraz, staramy się być wszędzie punktualnie i wydaje mi się że tak jest przynajmiej na moich liniach (niestety nie mogę napisać jakimi jeżdżę), niektóre linie po prostu są przepełnione i jeżeli kierowca ma jeszcze sprzedać np po 3 bilety na kazdym przystanku i jeszcze wydać resztę nieraz ze 20 zł za ulgowy to ma 5 min w plecy na końcowym, powinno być tak: kierowca reszty nie wydaje!!!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
kierowca 30.01.2012 23:16
kierowca nie wiem jak było ale wiem jak jest teraz, staramy się być wszędzie punktualnie i wydaje mi się że tak jest przynajmiej na moich liniach (niestety nie mogę napisać jakimi jeżdżę), niektóre linie po prostu są przepełnione i jeżeli kierowca ma jeszcze sprzedać np po 3 bilety na kazdym przystanku i jeszcze wydać resztę nieraz ze 20 zł za ulgowy to ma 5 min w plecy na końcowym, powinno być tak: kierowca reszty nie wydaje!!!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
arwenia 29.01.2012 22:24
A moim zdaniem są nawet punktualne:) Dużo gadania. Veolia wcale nie miała cichszych autobusów. Meteor: ani nie za głośne, za to siedzenia ma dużo wygodniejsze. Poczekajmy jak będzie dalej

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 7°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 19 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama