Projekt objął swoim działaniem wszystkie szkoły podstawowe w gminie Gniew. Jego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.
Więcej pomocy dydaktycznych
- W realizacji zajęć uczestniczyło 269 dzieci, 124 dziewczynki i 145 chłopców, a liczba realizowanych godzin lekcyjnych wyniosła dokładnie 1 830 - informuje Mateusz Bogusz z Referatu Społecznego Urzędu Miasta i Gminy Gniew.
Wartość całkowita projektu wyniosła 250 tys. zł, z czego znaczna część została przeznaczona na zakup pomocy dydaktycznych. W grudniu ub. roku, po rozstrzygniętych przetargach, wszystkie szkoły podstawowe w gminie Gniew zostały doposażone w meble, sprzęt elektroniczny i pomoce dydaktyczne za kwotę ponad 100 tys. zł. W kwietniu tego roku, na podstawie ogłoszonego zapytania ofertowego, do szkół dostarczone zostały dodatkowe pomoce dydaktyczne.
- Wybrano najtańszą ofertę opiewającą na kwotę ponad 30 tys. zł - dodaje Mateusz Bogusz. - Dodatkowe wyposażenie bazy dydaktycznej szkół było możliwe, ponieważ wydatkowano oszczędności wygospodarowane podczas przeprowadzonych przetargów.
Lekcje nawet w ferie!
Zgodnie z założeniami projektu na koniec pierwszego semestru roku szkolnego 2011/2012 prowadzone były działania mające na celu weryfikację dzienników zajęć oraz kart uczniów. Lekcje cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że część z nich realizowana była nawet podczas ferii.
Wśród przeprowadzonych zajęć znalazły się m.in. odpowiednie dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, logopedyczne - dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w dziedzinie plastyki i muzyki czy też gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy.
Zajęcia odbywają się od października 2011 r. i potrwają do 15 czerwca 2012 r.
Zmniejszenie różnic...
Projekt „Indywidualna droga do nauki uczniów klas I – III szkół podstawowych z terenu Gminy Gniew” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2. - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.







Napisz komentarz
Komentarze