Przypomnijmy, że 16-letni pasażer wspomnianego na wstępie pojazdu zginął na miejscu.
Wcześniej na tym obiekcie dochodziło do licznych kolizji, o których informowaliśmy na łamach „Gazety Tczewskiej” i na naszych portalach internetowych.
Groźba zamknięcia...
Zarząd Powiatu po licznych kolizjach zarządził w ub. roku zamontowanie przez Powiatowy Zarząd Dróg łańcuchów na feralnym wiadukcie. Trzeba było solidnie zabezpieczyć, w przeciwnym razie groziło jego zamknięcie. Starosta tczewski Józef Puczyński poinformował media, że jeśli pomimo założenia bramownic nadal będzie dochodziło do wypadków wiadukt zostanie zamknięty. Należy sądzić, że obecnie zastosowane rozwiązanie okaże się nie tylko skuteczną barierą dla pojazdów, ale przede wszystkim bezpieczną.
Gdy podejmowana była decyzja o zamontowaniu bramownic dyr. PZD Maria Witkowska tak tłumaczyła swoją decyzję:
- Takie urządzenia są dodatkowymi środkami, chroniącymi konstrukcję wiaduktu. Jego stan w ul. 1 Maja jest katastrofalny. Nośność wynosi 2,5 tony. Przejazd pojazdu o dużym ciężarze może zakończyć się katastrofą budowlaną. Wstępnie ustaliliśmy, że przed wiaduktem (z obu stron) zostaną zamontowane bramownice z zawieszonymi na łańcuchach belkami ostrzegawczymi na tej samej wysokości, co dotychczasowa belka.
Powinno być bezpieczniej
PZD posiada stosowną dokumentację i jakiś czas temu zakończyło procedurę uzyskania pozwolenia na budowę bramownic. Podpisano umowę z projektantem, który do końca lutego miał wykonać projekt; po zatwierdzeniu został on wykorzystany we wniosku służącym do uzyskania pozwolenia na budowę. Kolejnym etapem było wyłonienie wykonawcy zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych. Obecnie na naszych zdjęciach można przekonać się, gdzie bramownice zostały umiejscowione.
Według władz powiatu nowe rozwiązanie będzie bezpieczne i funkcjonalne, ale ma być też wyraźnym ostrzeżeniem dla kierowców, którzy gdy przekroczą bramownicę usłyszą uderzające łańcuchy w dach swoich pojazdów.
Starosta Józef Puczyński w połowie kwietnia zapowiadał umieszczenie bramownic przed wjazdem na wiadukt w ul. 1 Maja. Informował, że powstanie dodatkowe oświetlenie i łańcuchy.
Dodajmy, że ewentualna wymiana opisywanego obiektu wiąże się z wydaniem przez powiat kwoty 30 mln zł, z uwagi na konieczność zamknięcia kluczowej magistrali kolejowej Gdynia – Warszawa.








Napisz komentarz
Komentarze