Urząd Miejski od lat ma problemy lokalowe. Główne wydziały magistratu mieszczą się w budynku okazałego ratusza. Niemniej wielu interesantów różne sprawy załatwia w tzw. baraku, gdzie jest ciasnota nie tylko dla petentów, ale i urzędników. Decyzja o likwidacji CED zapadła w ubiegłym roku. Jako że ten budynek znajduje się po drugiej stronie pl. Piłsudskiego, mimo rozważania innej funkcji, ostatecznie będzie przeznaczony na potrzeby urzędu.
Śluby w nowym miejscu
- Myślimy o przeniesieniu w to miejsce „lokalówki”, kasy, Wydziału Spraw Obywatelskich, a także Biura Rady Miejskiej - mówił wiosną tego roku Zenon Drewa, wiceprezydent Tczewa. - Natomiast Urząd Stanu Cywilnego z budynku przy ul. Armii Krajowej zostałby przeniesiony w miejsce Biura Rady, na pierwszym piętrze magistratu. Zobaczymy jak projektant podejdzie do naszej propozycji. Musi sprawdzić, co da się wykonać, a co nie.
Po pracach projektowych ruszą roboty adaptacyjne. Obiekt po CED zdaniem urzędników jest w dobrym stanie. Niemniej przeprowadzka wydziałów stałaby się faktem pod koniec przyszłego roku. W miejsce wyburzonego „baraku” powiększony zostanie parking. Działki na Suchostrzygach – po USC, jak też po Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, który przeniesie się na Stary Dworzec przy ul. 1 Maja – poszłyby na sprzedaż.
Za ile koncepcja?
- Obecnie jesteśmy na etapie rozporządzania majątkiem po CED - wyjaśnia Zenon Drewa. - Sprzęt pójdzie do naszych placówek, szkół i organizacji pozarządowych. Jest przygotowywana dokumentacja związana z zagospodarowaniem CED pod potrzeby urzędu.
Ponieważ pojawiła się sugestia, jakoby za pięć kartek wspomnianej dokumentacji zapłacono aż 20 tys. zł, postanowiliśmy sprawę wyjaśnić u źródła.
- Ta koncepcja jest wykonana zgodnie z regułami sztuki i nie może być inaczej - poinformował wiceprezydent Drewa.
- Wcześniej zastanawialiśmy się, czy tam w ogóle ma być urząd - dodaje wiceprezydent Adam Burczyk. - Czy damy radę go zaadaptować pod nasze potrzeby, a może obiekt CED sprzedać. Potem zewidencjonowano go, zrobiono wizualizację trzech koncepcji: dla UM, dla biznesu lub biura itd. Ostatecznie postanowiliśmy, że znajdą się tam wydziały urzędu.
Sprawdziliśmy temat „pięciu kartek” w Wydziale Inwestycji i Remontów. Oprócz pięciu dużych arkuszy są dwa skoroszyty z wieloma kartkami. Tymczasem działalność edukacyjna w CED została wygaszona. Jedna z osób dotąd tam zatrudnionych otrzyma odprawę, pozostałym zaproponowano oferty pracy.







Napisz komentarz
Komentarze