Według mieszkańców list nie wyjaśnia, za co rzeczywiście należy uiścić tę opłatę. W piśmie nie było też podanego numeru licznika. Komu i za co mają więc płacić?
- Nadawca zwraca uwagę, aby dokładnie sprawdzić numer konta – tłumaczą mieszkańcy. -Dlaczego? Bo większość ludzi płaci na stały numer konta, dalej zresztą jest napisane, że w razie omyłki i zapłaty dostawcy energii, należność i tak trzeba zapłacić firmie Energa Operator SA.
Według odbiorców listów, także akapit o tym, że sprawa została powierzona do obsługi firmie ściągającej długi EGB Investments SA daje do myślenia. - A już najśmieszniejszy jest ostatni akapit z zastraszaniem, że nie będzie można brać „chwilówek”. Pewnie uważają, że większość ludzi się tego przestraszy. No i ostatnie zdanie „proszę być tego świadomym” - czy tak zwracają się do odbiorców poważne instytucje?
Ku wielkiemu zdziwieniu mieszkańców otrzymany przez nich dokument jest… prawdziwy. - Dotyczy tzw. usługi pozaprądowej - w tym wypadku (symbol FT na numerze dokumentu, do którego odwołuje się załączone wezwanie) - opłaty za wznowienie dostaw energii elektrycznej – tłumaczy Alina Geniusz-Siuchnińska, rzecznik prasowy Energa-Operator S.A. przeglądając pismo, które udostępnił jeden z mieszkańców. - Faktura, której wezwanie dotyczy, jest datowana na 31 lipca 2012 r., niestety nie została wówczas opłacona lub została opłacona na niewłaściwe konto - do sprzedawcy energii. Stąd taka uwaga w treści wezwania. Wniesienie opłaty za ponowne załączenie energii elektrycznej do sprzedawcy energii jest błędem dość często popełnianym przez klientów. Niestety, jako odrębna firma, nie możemy oczekiwać stosownego przelewu od sprzedawcy energii. Jeśli klient wniósł opłatę wraz ze zwyczajowym przelewem za energię, prosimy, aby zapłacił kwotę z niniejszego wezwania na konto w tym wezwaniu podane, a także sprawdził, czy opłata nie została wpłacona na konto innego podmiotu, np. do sprzedawcy energii elektrycznej. Jeżeli tak się stało, to prosimy, aby zwrócił się do swojego sprzedawcy energii elektrycznej lub innego odbiorcy rachunku o zwrot nadpłaty lub zaliczenie nadpłaty na poczet przyszłych rachunków. Oczywiście mogło dojść do sytuacji, ze nadpłata już została zaliczona do przyszłych rachunków - ta kwestia wymaga wyjaśnienia ze sprzedawcą. Jeśli klient nie wniósł dotąd opłaty za ponowne załączenie energii elektrycznej, proszony jest, aby to uczynić.
Mieszkańcy przyjęli te wyjaśnienia z ulgą. Twierdzą, że zmyliła ich „dziwna koperta”, brak znaczka, oraz…mało poważny styl bądź co bądź poważnego pisma.







Napisz komentarz
Komentarze