Od 1 grudnia br. Wydział Spraw Komunalnych i Inwestycji Urzędu Miejskiego w Tczewie oraz Straż Miejska przeprowadzają kontrolę podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie podpisanych umów z przedsiębiorcami na odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.
- W związku z tym, że gmina miejska Tczew objęła nowym systemem gospodarowania odpadami, który obowiązuje od 01.07.2013 r. tylko nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, nieruchomości niezamieszkałe pozostały w tzw. systemie wolnorynkowym – tłumaczy Małgorzata Mykowska, rzecznik Urzędu Miasta w Tczewie. - Każdy podmiot prowadzący działalność powinien podpisać indywidualną umowę na odbiór odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej a w zamian otrzymać pojemnik na odpady komunalne.
Celem przeprowadzanych kontroli jest zminimalizowanie zjawiska podrzucania odpadów ze sklepów, banków, punktów usługowych itp. do miejsc gromadzenia odpadów wyznaczonych wyłącznie dla mieszkańców.
Dotychczas przeprowadzono kontrolę 30 podmiotów na Starym Mieście. Wyniki nie są imponujące, gdyż tylko kilka sklepów posiadało umowę. Pozostałe podmioty albo nie podpisały jej w ogóle albo nie miały jej na miejscu. Zobowiązano właściciela lub kierownika sklepu do dostarczenia kopii i okazania w Komendzie Straży Miejskiej. W przypadku niewywiązania się z obowiązku Straż Miejska będzie nakładać mandaty karne (w wysokości 100 zł) lub kierować wnioski do sądu.









Napisz komentarz
Komentarze