sobota, 13 grudnia 2025 23:09
Reklama

Telefon nie spełnił oczekiwań - klient kontra salon sieci telefonii komórkowej

Andrzej Wierzba ze Starogardu Gd. w lipcu przedłużył umowę z jedną z sieci telefonii komórkowej. Po odebraniu nowiutkiego telefonu okazało się, że nie spełnia on wszystkich funkcji, o których miał zapewniać sprzedawca. Salon zakupionego sprzętu nie wymienia, bo umowa to rzecz święta.
Telefon nie spełnił oczekiwań - klient kontra salon sieci telefonii komórkowej

Starogardzianin nie tak wyobrażał sobie zakup nowiutkiego samsunga. Formalności załatwił na Rynku w salonie jednej z sieci telefonii komórkowej.
- Kilkanaście lat korzystam z telefonów komórkowych, jednak czegoś takiego jeszcze nie przeżyłem – mówi zdegustowany Andrzej Wierzba. – Telefon zakupiłem 12 lipca. W salonie wypytałem o wszystkie szczegóły. Interesowało mnie przede wszystkim czy będzie obsługiwał słuchawki bluetooth, które posiadam oraz kartę micro SD z innego telefonu. Sprzedawca zapewniał, że nie będzie żadnego problemu. Nie chciałem ponosić dodatkowych kosztów zakupu wyposażenia, więc zależało mi, aby telefon je obsługiwał. Po przyjściu do domu okazało się, że jest inaczej.

Przy tej okazji warto zadać pytanie, gdzie kończy się odpowiedzialność sprzedającego za posiadany sprzęt, a gdzie zaczyna odpowiedzialność  zwykłego klienta? Z prośbą o odpowiedź zwróciliśmy się do biura prasowego Polkomtel Sp. z o.o. w Warszawie. Oto jaką uzyskaliśmy odpowiedź:
- Decyzja o dokonaniu transakcji należy do klienta, jeśli zatem okoliczności zawierania umowy kupna-sprzedaży budziły wątpliwości bądź niezadowolenie, nie jest zrozumiałe, dlaczego do transakcji tej doszło  - mówi Arkadiusz Majewski, starszy specjalista Zespołu Komunikacji Korporacyjnej. - Zakładając, że aktem minimalnej staranności ze strony kupującego jest zapoznanie się z istotnymi cechami towaru będącego przedmiotem transakcji, przyjąć należy, że decydując się na dokonanie zakupu wybranego modelu aparatu telefonicznego klient dokonał, w trosce o swój dobrze pojęty interes, oceny sytuacji.

Jednak jak poinformowano nas w starogardzkim salonie specyfikacja telefonu mówi wyraźnie, że obsługuje on kartę micro SD oraz bezprzewodowe słuchawki. W tym wypadku prawdopodobnie zawiodło wadliwe oprogramowanie. Szans na zwrócenie bądź wymianę towaru nie ma, ponieważ firma nie stosuje tego typu praktyk. Co w takim wypadku może klient? (...)

Więcej w Gazecie Kociewskiej, która wraz z Dziennikiem Pomorza ukazuje się na terenie powiatu starogardzkiego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

kliient 24.08.2012 08:48
To nie plus. W tym salonie mnie też tak zrobili z wadliwym telefonem. To ich stałe praktyki wciskać ludziom zepsuty towar

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
klient 23.08.2012 18:26
Nie myślałem że w Plusie są jednak ludzie niekompetentni,zawsze korzystam z ich usług.Jest jeden pan i pani z których korzystam informacji i jestem zadowolony.No ale zawszę coś się mósi zdarzyć.A tak wogóle to co wiem,konsument ma prawo w ciągu 7dni oddać towar bez podania przyczyny,i powinni przyjąć.Pozdrawiam

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
24.08.2012 09:24
nie ma czegoś takiego jak zwrot jedynie jak sprzedawca się zgodzi trzeba brac przez kuriera - wtedy mamy 10 dni na rezygnację

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
słaba mżawka

Temperatura: 8°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1019 hPa
Wiatr: 26 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama