Ogólnopolska kampania społeczna „Mistrzowie w pasach” jest realizowana na terenie całej Polski. Półroczne inspekcje dotyczące prawidłowego zapinania pasów i fotelików (organizowane w postaci PIT STOP-ów w większych miejscowościach) na próbie ponad 3 tysięcy Polaków pokazały, że jeszcze nie umiemy PRAWIDŁOWO zapinać pasów i dbać o bezpieczeństwo naszych pociech podczas podróży.
Dlatego Krajowe Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Grupa Lotos wyruszyli z kampanią do najmniejszych – do najmniejszych miejscowości i najmłodszych użytkowników ruchu drogowego, by przeprowadzić LEKCJE BEZPIECZEŃSTWA pełną roztańczonych zabaw, piosenek, gier i konkursów. Bowiem najlepiej do percepcji dzieci trafia edukacja podczas zabawy, co zostało opracowane przez KCBRD w gronie pedagogów, psychologów i ekspertów transportu drogowego.
Jak ważny jest nawyk zapinania pasów bezpieczeństwa w PRAWIDŁOWY sposób przekonują się w ramach edukacji poprzez zabawę zarówno dzieci jak i dorośli uczestniczący w Lekcji Bezpieczeństwa prowadzonej w postaci niezwykłego koncertu Centrum Uśmiechu. Do udziału w wydarzeniu zaproszono patrona kampanii, Komendę Główną Policji, której znany z mediów przedstawiciel – mł. insp. Marek Konkolewski, radca Biura Prewencji i Ruchu Drogowego KGP; osobiście wzmacniał przekaz dotyczący bezpieczeństwa w podróży. Eksperci kampanii „Mistrzowie w pasach” podczas tych spotkań prowadzili instruktaże prawidłowego zapinania pasów oraz edukowali, jak montować foteliki i bezpiecznie podróżować. Lekcje bezpieczeństwa to w ramach koncertu piosenek o ruchu drogowym także zabawy edukacyjne dla najmłodszych podróżujących, konkursy z niespodziankami i nagrodami. Do udziału w spotkaniach zaproszeni zostali także wybrani mieszkańcy odwiedzanych przez ekspertów regionów i wspierający kampanię przedstawiciele urzędów (lokalnych), przedstawiciele instytucjonalni oraz media. Podczas Lekcji Bezpieczeństwa wybrano „Mistrza w pasach” (została nim Pani Dyrektor szkoły)– ambasadora kampanii, by wiedza o bezpieczeństwie w ruchu drogowym była szerzona dalej w regionie.
Cel główny kampanii – edukacja w zakresie PRAWIDŁOWEGO ZAPINANIA PASÓW BEZPIECZEŃSTWA W POJAZDACH
Pośrednio kampania ma też na celu przekonać do zmiany postaw tych, którzy w ogóle nie chcą zapinać pasów podczas jazdy ryzykując życie swoje i innych. Niezwykle ważne przesłanie kampanii to dbałość o bezpieczeństwo dzieci przewożonych w samochodach, zarówno tych młodszych, które podróżują w fotelikach, jak i starszych, którym wystarczają pasy bezpieczeństwa.
Co istotne – w kwietniu 2015 r. weszły w życie znowelizowane przepisy w tym zakresie, a rodzice nadal nie mają stosownej wiedzy.
KTO SIĘ WŁĄCZYŁ W KAMPANIĘ?
Już drugi raz, po pilotażowej edycji w 2014 roku, Ambasadorem kampanii został czterokrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski – Kajetan Kajetanowicz. W poparcie idei kampanii zaangażowali się eksperci, celebryci oraz patroni instytucjonalni. W wydarzeniach kampanii udział wzięli: Łukasz Zagrobelny, Jacek Stachursky, Monika Kuszyńska.
Patronat nad kampanią objęły m.in. takie instytucje jak: Komenda Główna Policji, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, PIMOT- Przemysłowy Instytut Motoryzacji.







Napisz komentarz
Komentarze