czwartek, 18 grudnia 2025 07:32
Reklama

Nasza interwencja - Gigantyczny rachunek za prąd!

Szok i niedowierzanie. Tak w krótkich słowach można opisać zdziwienie kobiety, która zobaczyła rachunek za prąd. Przez siedem dni, pięcioosobowa rodzina zużyła ponad 5 tys. kWh co daje kwotę do zapłaty 3 tys. zł. W trzypokojowym mieszkaniu  świecą się jedynie energooszczędne żarówki a do prądu podłączonych jest kilka domowych sprzętów. Okazuje się, że sprawa jest skomplikowana.
Nasza interwencja - Gigantyczny rachunek za prąd!

Ten bardzo wysoki rachunek za prąd zdziwił rodzinę, która do tej pory zużywała około 200 kWh, co w sumie dawało około 150 zł do zapłaty. Rodzina Malinowskich (nazwisko zostało zmienione) nie podłączała żadnych dodatkowych urządzeń, które mogłyby doprowadzić do tak dużego zużycia energii elektrycznej.
– Zbieramy wszystkie faktury oraz dowody– przyznaje Joanna Malinowska. – Próbowaliśmy wyjaśnić tę sytuację w Biurze Obsługi Klienta, jednak to nam się nie udało. Dzwoniliśmy do Energi, pisaliśmy pisma, jeździliśmy do gdańskiego biura i do tej pory nie dowiedzieliśmy się, dlaczego otrzymaliśmy tak wysoki rachunek. Przecież to niemożliwe, żeby w zwykłym gospodarstwie domowym zużyć aż taką ilość prądu. Jedyna odpowiedź jaką udało nam się uzyskać jest taka, że wszystko jest w porządku, bo w dokumentach wszystko się zgadza.
Skąd ten rachunek?
Małżeństwo regularnie opłaca rachunki za energię elektryczną. Jednak kolejne wpłaty są księgowane na rzecz wysokiego rachunku, który zaskoczył lokatorów. Rodzina nigdy nie miała zadłużeń.
- Jednak w obecnej sytuacji kwota 3 tys. zł za prąd, którego przecież nie zużyliśmy przekracza nasze finansowe możliwości – mówi Malinowski.  – Energa rozłożyła nam „dług” na raty, ale czemu mamy płacić za coś, czego nie zużyliśmy? Przecież tak duże zużycie prądu przez 7 dni jest niemożliwe. Podobną sytuację miała naszą sąsiadka. Ona postanowiła zapłacić rachunek, który był znacznie wyższy od poprzednich, wynosił około półtora tysiąca złotych. Co ciekawe, sąsiadka w tym czasie była za granicą, więc niemożliwe jest, aby zużyła aż tak dużo prądu. Z tego co pamiętam, nie próbowała wyjaśniać tej sytuacji.
(...) Więcej w aktualnym wydaniu Gazety Kociewskiej!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

sąsiadka 08.12.2014 16:26
A jak płacili za rachunki kwoty śmiesznie małe to było OK. A jak w końcu Energa dokonała odczytu rzeczywistego i wyszło ile faktycznie mają zużycia to teraz tacy biedni. Oj boki zrywać, czemu nie zainteresowali się wcześniej że mają za niskie rachunki. Każdy by chciał płacić max 50 zł, a potem szukać winnego. Opamiętajcie się ludzie. Po to Energa wysyła rachunki z wykazanym stanem abyśmy mogli kontrolować czy faktycznie mamy takie zużycie. Rozumiem żeby jakiś inkasent zrobił błąd ok każdy się może pomylić nawet maszyna nie ma nic nieomylnego i wtedy rób awanturę ale nie w przypadku kiedy masz faktycznie takie zużycie, tylko przez dłuższy okres płaciłeś za mało. Energa daje możliwość samemu podawać tan ja tak robię i jestem zadowolona, podaję ile zużyłam prądu i za to płacę.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
fimmy 08.12.2014 14:58
Czyzby duze firmy baly sie ze male zabiora im klientow i zawyzaja rachunki? ostatnio byl u nas pan z novum z propozycja zmiany dostawcy. z mezem wymeczylismy go o wszystkie szczegoly. dokumenty tez przejrzelismy kilka razy i... podpisalismy. i nie zalujemy bo wzchodyi taniej niz u giganta, u ktorego wczesniej bylismy! ale trzeba zawsze czytac co i z kim sie podpisuje

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
mieszkaniec 05.12.2014 16:24
skoro sąsiadka byla za granicą tio na pewno stać ją zapłacic taki rachunek bez problemu

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
drew 04.12.2014 15:50
Ja też byłem zdziwiony wysokimi rachunkami za prąd i postanowiłem przyjżeć się gdy przyjdzie inkasent i spisze licznik, i co się okazało.... Inkasent który jeździł ulicą nie wysiadał nawet z auta tylko podjężdzał po posesję i spisywał dane na pamięć. Miałem tyle nadpłacone, że następny rachunek był na 0 zł.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
gosia 04.12.2014 15:19
ostatnio,usłyszałam od kulku rodzin,ze dostali w ostatnim czasie wygórowane rachunki za prd i nawet 2 rodziny pojechały to wyjaśnic,

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
stanisław 08.12.2014 15:27
Czy ta Pani zmieniała dostawcę prądu , bo w przypadku zmiany dostawcy jest czasami Gwarancja ceny!!! U mnie jest taka gwarancja i nie mam horrendalnych rachunków a w przypadku pytań dzwonię do Novum i tam mi wszystko wyjaśnią .Cieszę się z tego że mam umowę i nic mi nie grozi

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
mgła

Temperatura: 0°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 13 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama