Projektanci z Transprojekt Gdański na spotkaniach 17 i 18 listopada przedstawili propozycje modyfikacji tras przebiegu drogi szybkiego ruchu (GP). Po uwzględnieniu uwag mieszkańców po spotkaniach 4 i 5 listopada dla wariantu I zaproponowali wydłużenie drogi na jej końcowym odcinku. Ma to upłynnić przebieg drogi krajowej 22 oraz oddalić trasę obwodnicy od Stada Ogierów. W wariancie II zaproponowano oddalenie drogi na południe ze względu na budowę domu opieki dla ludzi starszych (wniosek pana Sadowskiego - mieszkańca wsi Janowo). Propozycja dla wariantu III to korekta skrzyżowania z drogą wojewódzką 222. Wariant IV pozostał niezmieniony, chociaż najwięcej osób uczestniczyło w spotkaniu dla tego wariantu. Tam też było najwięcej emocji, pytań i uwag. To, czy te propozycje zostaną uwzględnione, zależeć będzie od przeprowadzonych analiz technicznych, ekonomicznych i środowiskowych dla poszczególnych propozycji drogi.
Inwestor podejmuje decyzję
Jak mowią twórcy projektu, dołożyli wszelkich starań, aby obwodnica była jak najmniej uciążliwa dla mieszkańców.
– My rysując te poszczególne warianty obwodnicy mieliśmy na względzie różne aspekty, np.:
Staraliśmy się iść pomiędzy budynkami, aby tych wyburzeń było jak najmniej; żeby było zapewnione powiązanie z głównymi drogami, żeby nie przechodzić przez środek jeziora; jeśli jest las, to ingerencja w las powinna być jak najmniejsza, czyli np. skrajem lasu; jeżeli będzie jakaś inwestycja na danym obszarze, to staraliśmy się ją ominąć - wyjaśnił
przedstawiciel firmy Transprojekt z Gdańska.
Czy spotkania mają sens?
Podczas spotkania mieszkańcy zastanawiali się, czy sens mają zgłaszane przez nich uwagi, skoro wyboru wariantu dokona Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Zarówno wiceprezydent jak i projektant zgodnie stwierdzili, że takie spotkania są bardzo ważne
Więcej znajdziesz w aktualnym wydaniu Gazety Kociewskiej!









Napisz komentarz
Komentarze