czwartek, 18 grudnia 2025 04:33
Reklama

Pozory mylą, dowód nie

Pod takim hasłem trwa w gminie Pelplin kampania społeczna mająca na celu zwiększenie świadomości i odpowiedzialności sprzedawców odnośnie sprzedaży osobom niepełnoletnim wyrobów alkoholowych. Jak przyznają władze gminy, to od lat spory problem.
Pozory mylą, dowód nie

Do udziału w niej burmistrz Pelplina zaprosił sprzedawców wyrobów alkoholowych z terenu gminy, dyrektorów szkół, przedstawicieli Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na terenie Pelplina. Straż Miejska dostarczyła już sprzedawcom ulotki i naklejki z logiem akcji, a w minionym tygodniu w Miejskim Ośrodku Kultury odbyło się szkolenie dla właścicieli sklepów i sprzedawców.

- Od wielu lat mamy w naszym mieście problem ze sprzedażą wyrobów alkoholowych osobom nieletnim - przyznaje w liście do sprzedawców burmistrz Andrzej Stanuch. - Zapraszam do wspólnego, wielotorowego działania, które może przyczynić się do poprawy zdrowia i ograniczania zgubnego wpływu alkoholu.

Kampania edukacyjna „Pozory mylą, dowód nie” jest akcją ogólnopolską. Zadaniem kampanii jest zwrócenie uwagi sprzedawców i świadków sprzedaży alkoholu w sklepach na terenie całej Polski, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości upoważniającej do zakupu napojów alkoholowych. Celem jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
pochmurnie

Temperatura: -2°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1020 hPa
Wiatr: 6 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama