Do konkursu przystąpiły: I Liceum Ogólnokształcące w Tczewie, II Liceum Ogólnokształcące w Tczewie, Zespół Szkół Rzemieślniczych i Kupieckich w Tczewie, Zespół Szkół Ekonomicznych w Tczewie, Uniwersyteckie Katolickie Liceum Ogólnokształcące w Tczewie oraz Zespół Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących w Swarożynie. W eliminacjach szkolnych wzięło udział około 300 uczniów. Podczas eliminacji uczestnicy musieli wykazać się podstawową znajomością ustaw z zakresu praw konsumenckich, elementarnych zagadnień z zakresu prawa konsumenckiego oraz zasad działalności instytucji ochrony konsumentów i konkurencji.
W ścisłym finale uczestniczyło 14 osób (spośród 15 zakwalifikowanych). Na tym etapie uczestnicy musieli poradzić sobie z dodatkowo poszerzonym zakresem materiału, który obok zagadnień z eliminacji szkolnych obejmował także zagadnienia prawne związane m.in. z usługami telekomunikacyjnymi, kredytem konsumenckim, nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Na zadania finałowe składały się pytania testowe oraz otwarte, w tym własnoręczne przygotowanie formularza reklamacji.
Organizatorzy nie zdecydowali się na przyznanie I nagrody, którą był funkcjonalny tablet, w związku z tym, iż żaden z uczestników nie uzyskał powyżej 50 proc. możliwych do zdobycia punktów. Drugie miejsce, a tym samym tytuł najlepszego uczestnika konkursu, zajął Krzysztof Zaborowski z Zespół Szkół Ekonomicznych, który poza pamiątkowym dyplomem otrzymał nowoczesnego e-booka. Trzecie miejsce zdobył Patryk Cieślik, również z ZSE, który otrzymał kamerę sportową. Kolejne miejsca przypadły Małgorzacie Jędrzejewskiej z Uniwersyteckiego Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego oraz Weronice Bajfus z II LO.







Napisz komentarz
Komentarze