środa, 17 grudnia 2025 04:00
Reklama

Radny pozwie prezydenta?

Tczewski radny Zbigniew Urban domaga się przeprosin od prezydenta. Czuje się pomówiony stwierdzeniem, że działa na szkodę interesu miasta. W przeciwnym razie nie wyklucza wytoczenia procesu.
Radny pozwie prezydenta?

To pokłosie sporu wokół upublicznienia przez radnego na jednym z tczewskich forów internetowych opinii prawnej, dotyczącej sporu władz Tczewa z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną wokół przejęcia ul. Malinowskiej. Według władz miasta opinia ta stanowiła wewnętrzny dokument urzędu i nie stanowi informacji publicznej w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej. W ocenie władz miasta zachowanie radnego było nie tylko naganne etycznie, jako nielicujące z godnością sprawowanej publicznie funkcji, ale także zaszkodziło interesom miasta, ponieważ doprowadził do ujawnienia informacji, które mogą zaważyć na wyniku przyszłego procesu sądowego ze Strefą. Radny miał także naruszyć dobro osobiste radcy prawnego Urzędu Miejskiego. Jak poinformował na ostatniej sesji Rady Miejskiej wiceprezydent Zenon Drewa, władze miasta rozważają możliwość wystąpienia na drogę sądową w celu obrony dobrego imienia pracownika Urzędu Miejskiego.

2 kwietnia radny Urban złożył do prezydenta wniosek o przekazanie kopii nagrania obrad sesji Rady Miejskiej oraz potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii informacji o działalności prezydenta miasta za miesiąc marzec. Materiały te mogą stanowić dowody w ewentualnym procesie. Radny uważa, że został pomówiony, a jego dobra osobiste zostały naruszone. Zbigniew Urban rozważa możliwość skierowania sprawy do sądu, ale chcę dać prezydentowi szansę na złożenie przeprosin – publicznych, podczas najbliższych obrad sesji Rady Miejskiej.

- Jeśli tak się stanie sprawę uznam za zamkniętą - wyjaśnia nam radny. - W przeciwnym razie zgłoszę tę sprawę do prokuratury. Twierdzenie, że działam na szkodę interesu miasta może spowodować, że moi wyborcy przestaną mi ufać, co w konsekwencji doprowadzi do tego, że nie zostanę już wybrany na radnego.

Co na to prezydent?

- Pan radny Urban ma prawo zrobić wszystko - komentuje Mirosław Pobłocki. - Przeprosin nie będzie. Podtrzymuję stanowisko, które wiceprezydent Drewa przedstawił na ostatniej sesji, dotyczące spraw związanych z ul. Malinowską i działań radnego Urbana, które zaszkodziły interesom miasta.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

24.04.2013 16:31
Czy Ty aby łowco nie jesteś jego braciszkiem ,że mu tak cukrujesz?

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
24.04.2013 16:19
Motto życiowe Urbana i jego rodzinki: "po trupach do celu, niech się nas boją! ". I niech nie łudzi się ten, kto myśli,że on cokolwiek robi dla ludzi. Dla siebie, rodziny, owszem.Ciepłe posadki. Swoją drogą-od paru lat zbiera, nagrywa, byleby mieć haka na prezydenta i innych kolegów radnych.To nie jest człowiek nastawiony na ludzi." Lowca łowców" ma absolutną rację-to karierowicz, bezwzględny, dbający tylko o własny interes. I rzeczywiście marzy mu się urząd prezydenta, stąd tak o nim głośno, sponsorowane artykuły jaki to on altruista...Ktokolwiek miał z nim do czynienia, wie o czym piszę. Straszy sądami-to u nich rodzinne, tyle,że jakoś do nich nie biegną, bo wiedzą ile sami mają za uszami. A problemy związane z ludzkimi, męskimi "słabościami" ma od dawna, już jako nauczyciel...

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
łowca łowców 17.04.2013 11:03
oj kolego masz mocno poprzewracane w doopci,, bo nie w główce. Jeśli wydaje ci się, że jesteś takim super znawcą wszelkich tematów, to tylko ci się wydaje. Znasz kilka pojęc przeczytanych lub raczej zasłyszanych, bo o czytanie, to cie nie posądzam i w kółko ich używasz tworząc mit swej osoby. Przestań bajdurzyć o transparentności urzędów. Kiedy dochodzi do sądowego rozstrzygania konfliktu nie ma transparentności, jest walka na argumenty i wyciąganie asów. Zachowanie Urbana jest karygodne i prezydent ma prawo dokonać jego oceny. I dobra rada spuść trochę z tonu, bo ci zyłka pęknie geniuszu.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
prawda czasu 17.04.2013 10:38
Tych radnych i tego zarządu nigdy nie wybierac !!!!!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
AL 17.04.2013 10:07
- Naczelnik Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Tczewie, - Radny Rady Miejskiej Tczewa, - Członek Rady Nadzorczej Spółki Akcyjnej Szpitale Tczewskie SA. Nieźle sobie poukładał P. Urban, żyjąc z pieniędzy podatnków. Tak się zastanawiam, często jest konflikt intersów pomiedzy Starostwem a Miastem, jak bedzie głosował P.Urban, za Starostwem, czy za interesem miasta. A jeśli będzie konflikt (czy też spór sądowy) pomiedzy Spółką a Urzędem Miasta, to czyje interesy P.Urban będzie reprezentował, i jakich bronił. Sądzę że to jest skrajny przykład konfliktu interesu, mając na wzgledzie ilość funkcji jaką pełni jedna i ta sama osoba, w fimrach czy instytucjach mających często sprzeczne interesy.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
17.04.2013 07:44
Interes miasta to nie zapłacić strefie 9 milionów za Malinowską. Gorzej i drożej już być nie może, a z taką propozycją wyszedł prezydent. KTO TU DZIAŁA NA SZKODĘ MIASTA ????????

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
łowca 16.04.2013 16:20
Po pierwsze to w mojej doopie nie siedzisz więc nie możesz wiedzieć czy mi żal ją sciska. Po drugie masz rację pisząc , że urzędnik nie powinien być radnym (nawet przy założeniu, że samorząd powiatowy i miejski to dwa różne podmioty) i... po trzecie - miasto (gmina,urząd - ogólnie samorząd) nie jest spółką prawa handlowego tylko instytucją publiczną i jako taka nie może mieć żadnych tajemnic. Wszystko musi być transparentne, przejrzyste i zgodne z ustawami o samorządzie terytorialnym. Jeśli ktoś chce cokolwiek ukryć to znaczy , że jest szwindel. Po czwarte, prezydent nie jest od oceniania radnych i dyktowania im co jest dobre a co złe dla miasta. Nie będę oceniał Urbana ale uważam, że ma prawo mieć własną interpretację określenia "dobro miasta". Cenię go za jedno - nie jest bezwolną małpą tak jak posłowie PO, którzy skaczą po drzewach tak jak rozkaże im Tusk. Zrozum też , że prezydent nie jest dla żadnego radnego szefem i może mu co najwyżej "skoczyc". Nie zwracaj się też do mnie "chłopie" bo nie jestem twoim kolegą wieśniaku.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
16.04.2013 08:33
Prezydent pozwany przez Radnego, jaki wstyd

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Fakty nie Mity 15.04.2013 14:28
Radny Urban przedstawia się jako działacz interesow mieszkancow !? A dlaczego radny Urban głosował za prywatyzacją szpitala !? Co radny może powiedziec w sprawie listu otwartego załogi szpitali tczewskich ?? Dlaczego prezes społki Szpitale Tczewskie SA Janusz Boniecki mowiąc na komisjach ,że EMC ( oferent ktory pozostał na boju o szpital) jest w gorszej sytuacji finansowej niż Szpitale Tczewskie !! A p. Urban jako członek rady nadzorczej nas mieszkancow nie informuje?? Dlaczego załoga szpitala żąda natychmiastowego odstąpienia przez Starostwo Powiatowe w Tczewie od negocjacji z firmą EMC S.A w sprawie zbycia akcji Szpitali Tczewskich SA ??

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
dentysta 15.04.2013 14:56
Powinieneś iść do lekarza. Radni z miasta nie głosowali nad prywatyzacją szpitala. To radni z powiatu odpowiadają za szpital, bo szpital jest powiatowy.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Emigracja XXIw 16.04.2013 12:18
Ty chyba masz zle osadzoną protezę i nie kumasz !! Wyprzedza ciebie żaba,gdyż ona kuma !! Idz nad staw !!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
15.04.2013 12:05
Referendum !

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
15.04.2013 11:46
Uważam, że Urban przesadza i nie ma racji

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
łowca 15.04.2013 09:19
Popieram. Interes miasta to interes mieszkańców a nie firmy pn. Urząd Miejski, ani- tym bardziej- prezydenta i kliki. Jeszcze trochę a Urząd Miasta zostanie sprywatyzowany i będzie działał jako spółka z oo. W Elblągu przejrzeli na oczy i wysłali "gospodarzy miasta" na zieloną trawkę.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
łowca łowców 15.04.2013 21:27
jak ty chłopie żałujesz, że nie jesteś w tej klice, tak ci żal doopę ściska, że naprawdę można cię do piersi przytulic, takiego nieszczęśliwego i pokrzywdzonego. Urban, to człowiek bezwzględny, grający tylko i wyłącznie pod siebie, opowiada zresztą, jaki to on wielki szachista myślący kilka ruchów do przodu. Tym razem mając dostęp do wewnętrznych dokumentów ujawnił je w sposób nieuprawniony i nie jest to żadne pozytywne działanie, bo jakbys się czuł, gdyby ktoś ujawnił wewnętrze dokumenty w twojej firmie i z tego powodu trzeba byłoby ponieść konsekwencje finansowe pogarszając kondycję firmy. Bardzo bys się z tego cieszył? A o przygotowaniu do starcia z przeciwnikiem w sądzie słyszałeś, wiesz, że podstawą jest wiedza o własnych słabościach, które zostały przez Urbana ujawnione? NIGDY WIĘCEJ URBANA W RM i to jest właściwe hasło, bo nie jest normalne, że urzędnik jest radnym, urzędnik powinien być apolityczny, a nie być politykierem i karierowiczem grającym w sposób bezwzględny o własny interes. Tak na marginesie, to temu faciowi z poważnymi problemami związanymi z ludzkimi słabościami marzy się prezydentura Uhaha!!!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
zamglenia

Temperatura: 0°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1017 hPa
Wiatr: 7 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama