Tak najczęściej rozpoczynają się rozmowy, gdy ktoś chce byśmy zawarli jakąś umowę. Często nie myślimy o konsekwencjach telefonicznej – jak nam się wydaje – „pogawędki”.
Znajomy tczewianin, pan Krzysztof, jakiś czas temu w rozmowie telefonicznej (nagrywanej) zgodził się na zawarcie umowy z przedstawicielem operatora telewizji cyfrowej.
Oczywiście przedstawiono ofertę, warunki itd. Miało być pięknie. Gdy klient był niezadowolony z realizacji warunków umowy i chciał zrezygnować, straszono go konsekwencjami. Jak zawsze padło zdanie: nasza rozmowa z panem została zarejestrowana (nagrana). Tyle że mieszkaniec Tczewa... też nagrał tę rozmowę z operatorem na dyktafon w swojej komórce. Czyli nagrał nagrywaną rozmowę.
Sporo czasu to trwało, ale doprowadziłem do rozwiązania umowy – mówi pan Krzysztof – Bez kar umownych. Racja była po mojej stronie.
Można? Był konsekwentny, bo wiedział, co powiedział w rozmowie z operatorem i na co się zgodził, a czego nie otrzymał zgodnie z umową.
Aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji w przyszłości i pułapek w tej materii, warto przyjść na spotkania dla mieszkańców organizowane przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Tczewie, z udziałem przedstawicieli Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w osobach ekspertów Wydziału Polityki Konsumenckiej Departamentu Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego. Tematem będą konsekwencje wynikające z umów zawieranych przez telefon i na wszelkiego rodzaju pokazach.
Spotkania odbędą się: 4 listopada br. o godz. 12 w sali kameralnej Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gniewie, pl. Grunwaldzki 16/17 w Gniewie (parter biblioteki, wejście od strony pl. Grunwaldzkiego) oraz 5 listopada br. o godz. 10 w sali konferencyjnej Fabryki Sztuk, ul. 30 Stycznia 4 w Tczewie (II piętro budynku głównego, wejście od strony ul. 30 Stycznia lub parkingu Fabryki Sztuk).








Napisz komentarz
Komentarze