Potem w sali widowiskowej Centrum Kultury i Sztuki w Tczewie było, a właściwie nie było już mniej muzyki klasycznej. Publiczność przyszła tłumnie, więc chyba zabrakło biletów.
Skąd Cztery pory roku? – mówi Krystian Nehrebecki, dyrektor CKiS i prowadzący imprezę - Wpadliśmy na pomysł z panią dyrygent Magdaleną Kubicka-Netka, aby przełożyć ten utwór na orkiestrę dętą. Co pora roku, to nowa odsłona tegoż utworu. Jesień przed budynkiem, trochę jesieni w scenografii. Jednak mamy nadzieje, że ta jesień będzie ciepłą, prawdziwie polską, słoneczną i pełną ciepłych energetyzujących doznań. Więc nie na smutno a bardzo radośnie.
Bossa nova i Jackson
W trakcie koncertu można było usłyszeć wiele znanych utworów i gatunków muzycznych. Np. bossa nova. Coś co powstało w Ameryce Południowej a potem powędrowało do Stanów Zjednoczonych i zrobiło ogromną karierę. Temat Antonio Carlosa Jobina śpiewali choćby Sting, Ella Fitzerald, Diana Krall. Była kompilacja gorących rytmów... i preludium opus 20 Fryderyka Chopina.
Kompozytor, wokalista, świetny tancerz, człowiek wielu talentów i niezwykłej charyzmy – to wszystko w jednej osobie, czyli Michael Jackson, który zaczynał jako 4 –latek w Jackson Five. Orkiestra zagrała wiązankę jego przebojów w hołdzie dla artysty.
Agata śpiewa Alicję
„Opera za trzy grosze” - dzisiaj gra to przestawienie z 10 teatrów, a głównym sponsorem wystawień są banki. Bertold Brecht, autor, był niezwykłym komunistą, a jego Mack in knife to protest przeciwko szalejącemu kapitalizmowi. No to gdzie tu banki? Earth, Wind and Fire i ich przebój Sing a song. Ten utwór to dowód, że „kapela gra”, bo obnaża braki dęciaków, a Amerykanie potrafią na nich grać Jak z tego egzaminu wybrnęła orkiestra? Dobrze.
Deszczowa piosenka (Singin' In The Rain) – pochodzi z amerykańskiego musicalu z 1952 r. w reżyserii Stanleya Donena (Zabawna buzia), która śpiewał niezapomniany i Gene Kelly.
Agata Sowa, instruktorka z CkiS, dostała duże brawa, bo nie tylko świetnie śpiewa, ale i uczy. Piosenki Alicji Majewskiej w jej interpretacji - Jeszcze tam żagiel się bieli do słów znakomitego tekściarza Wojciecha Młynarskiego (przy czym tekściarz jest nie na miejscu) i Być kobietą, spodobały się słuchaczom.
Być może będziemy mogli wkrótce mówić więcej o Agacie – dodaje Krystian Nehrebecki.
Co jeszcze przygotowała orkiestra? Np. Blues forever, Taniec rosyjskich marynarzy. Na bis utwór „Oye como va” Tito Puente spopularyzowany przez Carlosa Santanę.









Napisz komentarz
Komentarze