Szkoła dumna jest z pozyskania środków unijnych z Europejskiego Funduszu Społecznego na poczet pełnego wyposażenia sali komputerowej i bibliotecznej.
Obecnie dyrektor szkoły jest bardziej menedżerem niż pedagogiem, a przynajmniej nauczycielem jest na nieco dalszym miejscu – mówi Jarosław Ogonowski, dyr. Szkoły Podstawowej w Piasecznie. – Oprócz skutecznego zarządzania, nadzorowania szkoły, musi także organizować środki potrzebne na rozwój. Nie tylko z UE, ale i z innych źródeł. Przygotowując odpowiednie wnioski, a później zdobywając dofinansowanie, każda dyrekcja musi zdawać sobie sprawę z kontroli, które będą nieuchronne.
Zdobywanie środków ułatwia założenie Stowarzyszenia Przyjaciół Szkoły im. błog. ks. Jerzego Popiełuszki. Szkoła w ostatnim czasie wzbogaciła się o salę komputerową wyposażoną w 10 komputerów z pełnym wyposażeniem. Oprócz tego odnowione pomieszczenie dysponuje też projektorem cyfrowym. Wymieniona została instalacja elektryczna, założono zabezpieczenie antywłamaniowe oraz system alarmowy.
Na komputeryzacji skorzystała też szkolna biblioteka, która zyskała cztery komputery oraz urządzenie wielofunkcyjne (skanner – drukarka – ksero).
Zdaniem dyrektora, korzystanie ze środków unijnych nie jest trudne i szybko można opanować ich zdobywanie. Trzeba jednak dobrze zastanowić się z jakiego programu powinno się skorzystać, by móc osiągnąć zamierzony cel. Nie zawsze łatwe jest też znalezienie odpowiedniego fundatora programu albo partnera, np. w samorządzie, który pomógłby w sfinansowaniu wkładu własnego. W przypadku sali komputerowej szkoły w Piasecznie wkład zapewnił organ prowadzący, czyli miasto i gmina Gniew. Innym razem może to być Kuratorium Oświaty, fundacja lub prywatny sponsor.
Na pewno jest dużo „papierkowej roboty”, ale nie zastanawiam się czy jest to potrzebne – dodaje dyr. Ogonowski. - Jeśli są takie wymogi, wykonuje wytyczne wynikające z przepisów W przypadku programów unijnych należy postępować zgodnie z dyrektywami. Na szczęście jeszcze nie zdarzyło mi się odrzucenie jakiegoś wniosku...
Asy z naszej szkoły
Filip Rużała, 12 lat, kl. VI, Piaseczno
Średnia 5,6. Interesuje się historią. Lubi też rysować. W ub. roku w konkursie plastycznym „Wehikuł czasu” w Gniewie wykonał 4-tronicowy komiks, zajmując I m-ce. Był to komiks o dawnych zabawach i grach dziadków, rodziców. Ma perskiego kota Lunę (3 lata). Chciałby zostać astronomem.
Nikola Głasik, 12 lata, kl. VI, Gogolewo
Średnia 5,4. Już dwa lata ćwiczy taniec starożytny. W wolnym czasie dużo też o nim czyta.
Lubi język angielski. Pobiera jego dodatkowe lekcje. Brała udział w konkursie pisania wierszy i rysunku w Gniewie, na który prace wykonała w domu.
Ma psa Sabę – labradora (5 lat) oraz Kathy – yorka (6 miesięcy). Jej marzeniem jest otworzenie własnej firmy.
Magdalena Kłos, 12 lat, kl. VI, Jeleń
Średnia 5,4. Lubi siatkówkę i historię średniowiecza. Wolny czas spędza też uprawiając ogródek. W konkursie recytatorskim, jako jedna z trzech uczennic szkoły, dostała się na eliminacje gminne. Był to wiersz własny i wybranego autora. Jak dorośnie, zostanie architektem zieleni.
Dominika Górska, 11 lat, V kl, Piaseczno
Średnia 5,4. Interesuje się muzyką. Najbardziej lubi tę popową. Gra nawet na flecie i śpiewa, jak mówi - dla siebie. Z książek uwielbia przygodową serię „Martynka”. W ostatnie wakacje była na koncercie gospel w Gniewie, który bardzo się jej spodobał. W ub. roku wzięła udział w konkursie plastycznym. W swojej pracy przedstawiła dokarmianie jeleni w lesie.
Chciałaby zostać architektem.
PATRON AKCJI:
Bank Spółdzielczy w Tczewie








Napisz komentarz
Komentarze