wtorek, 16 grudnia 2025 03:12
Reklama

Co dalej z obwodnicą?

W ostatnich dniach rząd zatwierdził załącznik nr 6 zawierający listę dwunastu obwodnic, które będą wybudowane w najbliższych latach. Niestety na liście nie ma obwodnicy Starogardu Gd. o co zabiegali samorządowcy, biznesmani oraz specjalnie powołany do lobbowania w tej sprawie Społeczny Komitet Budowy Obwodnicy.
Co dalej z obwodnicą?

Jeszcze wiosną wydawało się, że brak finansowania obwodnicy Starogardu Gd. nie jest sprawą przesądzoną. Wszelkie wątpliwości rozwiała zatwierdzona 1 października lista priorytetowych obwodnic w kraju. W najbliższych latach powstanie 12 odcinków, łącznie ponad 150 km nowych dróg. Kto cieszy się ze środków? Lista inwestycji zakwalifikowanych do realizacji nie jest długa, to Bełchatów, Brodnica, Inowrocław, Wieluń, Ostrów Wielkopolski, Jarocin, Góra Kalwaria, Olsztyn, Kłodzko, Nysa, Sanok. Do 2017 r. bez konieczności wjazdu do centrum ominiemy także Kościerzynę, z którą rywalizował  Starogard Gd. i Malbork. Ten ostatni zyskał jednak na budowie mostu w Kwidzynie. Stolica Kociewia zostaje z niczym, prócz remontu "berlinki", który przeprowadzono 6 lat temu.
Rozczarowania z faktu pominięcia Starogardu Gd. nie ukrywa Andrzej Skalski, przewodniczący SKBO. Przy okazji podkreśla, że wzmożone działania lobbujące trwają w Starogardzie Gd. dopiero dwa lata.    
- To, że nas nie ma na tej liście, jest oczywiście bardzo rozczarowujące – mówi wiceprezes SKB - ZP. - Ze strony starogardzkiego samorządu została dopięta całość wymagań, aby taki wniosek w ministerstwie przedłożyć. I te wszystkie formalne działania zostały zakończone wynikiem pozytywnym. Jednocześnie nie można dzisiaj powiedzieć, że ta lista jest zamknięta. Na pewno społeczny komitet dalej będzie lobbować i starać się przekonać decydentów do budowy obwodnicy, ale nie tylko jej, bo podejmujemy działania rozszerzające, np. dotyczące remontu drogi wojewódzkiej nr 222 do Gdańska.


Więcej na ten temat w Gazecie Kociewskiej, która w każdą środę wraz z Dziennikiem Pomorza ukazuje się na terenie powiatu starogardzkiego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Daniel Olszewski 16.10.2013 22:10
Kocham takie deklaracje bez pokrycia. Panie Pośle Sławomirze Neumann PODZIĘKUJEMY PANU !!! http://www.youtube.com/watch?v=U29UT9xjmX4

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Daniel Olszewski 16.10.2013 20:37
Sławomir Neumann i jego obietnica OBWODNICA !!! http://www.youtube.com/watch?v=Wz0XmPdm2hc

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Daniel Olszewski 16.10.2013 19:53
Sławomir Neumann - podziękowanie dla wyborców http://www.youtube.com/watch?v=hG_C8NqK0p8

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Marek 16.10.2013 07:34
Jakie przebicie mają lokalni działacze...??? Za to panowie Grzyb i Neumann chyba większe!!!! Ale co tam będą sobie głowe zawracać. Lepiej czytać książki o żabach, odiedzać koła gospodyń wiejskich, jeździć na zloty grzybiarzy jak to robi pan Grzyb. Natomiast pan Neumann tylko lans w programach telewizyjnych i powtarzanie sztucznych i na siłę wyuczonych haseł i sloganów. I tyle...

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
16.10.2013 08:11
Im więcej z naszego powiatu wywodzi się posłów i senatorów tym bardziej na tym tracimy, oni nie są zainteresowani pracą dla społeczności lokalnej. Oni tam pracują dla naszych pieniędzy. Jedyne co poseł załatwił w powiecie to pracę swojej żonie i powołanie niepotzebnego, kosztownego stanowiska członka etatowego zarządu dla dyrektora swojego biura

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
DDF 15.10.2013 21:50
A Toporowski mówił, że ma obiecane u ministra Nowaka. Widzisz Toporek, bujałeś nas. Teraz weź Edzia i sami własnymi łapkami ją zróbcie. Chociaż raz coś pozytywnego zrobicie.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
15.10.2013 20:53
gratuluje panie Neumann spełnienia obietnic przedwyborczych

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Jan 15.10.2013 18:54
Nie jestem zwolennikiem p.Stachowicza. Nie mniej wysuwanie takich wniosków jak te poniżej jest wyjątkowo niebezpieczne, bez wzgledu na to kto rządzie w Starogardzie. Co to znaczy: "głosujcie dalej na Stachowicza!" Czy to oznacza, że jak jutro zagłosujemy na kogoś z np PO to uzyskamynagle jakieś dodatkowe środki? I nagle będą się z nami liczyli? A jeżeli Starogardzianie zagłosują na PiS to co? Prawdopodobnie zmieni się opcja rządząca, więc może trzeba zagłosować na PiS? Takie myślenie jest błędne. Autor ustawy samorządowej (wielkiego osiąbnięcia III Rzczypospolitej-przy wielu Jej wadach) przewraca się w grobie coś takiego widząc i słysząc. Nie można tak dać się ubezwłasnowolnić. Zaprzestańmy takiego myślenia bez względu na to jaką opcję polityczną popieramy.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
16.10.2013 09:02
Drogi Panie Janie! Pan Stachowicz reprezentuje władzę wykonawczą w Starogardzie! To trochę tak jak w firmie, właściciel ustanawia zarząd i prezesa, wynagradzając ich sowicie oczekuje dobrego i efektywnego osiągania założonych celów biznesowych. JEŻELI SIE NIE SPRAWDZA TO ICH PO PROSTU WYMIENIA! Samorząd to nie firma ale analogia pewna jest! Mieszkańcy i Rada Miasta jako organ stanowiący wyznacza prezydentowi określone zadania i prezydent nie może im sprostać TO POWINNO SIĘ DAĆ SZANSĘ INNYM! Drogi Panie Janie myślenie takie, że skoro Stachowicz nie sprostał oczekiwaniom, to nie mógłby tego dokonać nikt inny, jest raczej efektem zręczności politycznej i propagandowej niż autentycznym stanem rzeczy. Proszę spojrzeć na inne miasta - dlaczego tamtym prezydentom się udało? Chojnice, węzeł transportowy w Tczewie, teraz będzie Kościerzyna, nawet Pelplin ma swoja obwodnicę - widać, że pieniądze są tylko trzeba umie je zdobyć. W innych miastach za pieniądze unijne zrewitalizowano starówki Rynki i inne, a u nas? Mogliśmy pozyskać na Rynek 7 - 9 mln i nie ma tych pieniędzy, kto je ma pozyskiwać? Chyba nie mieszkańcy - TYLKO PREZYDENT, KTÓREMU POWIERZONO OKREŚLONE ŚRODKI I NARZĘDZIA - TAK TO POWINNO DZIAŁAĆ

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Olo 16.10.2013 21:56
takie kawałki to ignorantom możesz sprzedawać. Jeśli jesteś w temacie to dobrze wiesz, że za obwodnicą Pelplina biegał sam biskup. Kościerzyna, Chojnice i Tczew mają samorządowców i polityków z prawdziwego zdarzenia i bynajmniej nie mówię tu tylko o burmistrzach/prezydentach, ale również o radnych, parlamentarzystach i osobach w władzy centralnej. Oni wszyscy wiedzą, że grają do przysłowiowej jednej bramki i pamiętają skąd pochodzą. A u nas? Pan Grzyb pisze kolejne bajki, Pan Neumann dba tylko o siebie i ew. kolegów ( co z obietnicami przedwyborczymi? m.in. z obwodnicą?), radni działają na przekór prezydentowi, przez całą kadencję prowadzą walkę polityczną jakby non stop trwała kampania wyborcza! O czym my tutaj mówimy? Rewitalizacja? Ludzie w mieście doskonale wiedzą, że pan właściciel 1 kamienicy na rynku storpedował skutecznie projekt, który już był na końcu procedury aplikacyjnej. Wniosek odrzucili pod pozorem nieprzeprowadzenia konsultacji społecznych! A były i warsztaty i konferencje. Czego chcieć więcej? PO`wcy, PiS`owcy, SK nie rozumieją idei samorządności. To jest problem. Dopóki samorząd będzie tak upolityczniony jak dotychczas dopóty miasto będzie tracić. Jak to ktoś już napisał Prof. Kulesza gdyby widział czym się skończyła reforma samorządowa na przykładzie Starogardu, pewnie by się w grobie przewracał.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
16.10.2013 23:30
Chyba inaczej postrzegamy znaczenia słowa ignorant, ale to nie o to chodzi. Piszesz pan cyt. "... radni działają na przekór prezydentowi, przez całą kadencję prowadzą walkę polityczną (...)PO`wcy, PiS`owcy, SK nie rozumieją idei samorządności..."(koniec cytatu) Być może się mylę, ale wydaje mi się, że w przypadku projektu rewitalizacji Rynku prezydent otrzymał pełne możliwie i maksymalne wsparcie Rady Miasta - pieniędzy niestety nie pozyskał. To samo z ulicą Zieloną - pełne wsparcie rady - pieniędzy nie pozyskał z programu rządowego. Zgadzam się co do obwodnicy, że lobbing ze strony parlamentarzystów mógłby być bardziej widoczny, ale podstawowy ciężar tego zadania dalej spoczywa na prezydencie miasta. Czy wiesz pan, kiedy i pod czyja presją został utworzony wydział rozwoju w UM? Przyznasz pan, że pozyskiwanie środków zewnętrznych na inwestycje nie jest mocną strona pana Stachowicza a przecież otrzymał wolna ręke co do organizacji i zatrudniania ludzi odpowiedzialnych za pozyskiwanie środków zewnętrznych. Nas mieszkańców nie interesuje jak to prezydent załatwia, z kim się spotyka i jakimi drogami osiągnie swój cel. Interesuje nas natomiast to by wykazał się energią menedżera który wprowadza miasto na wyższy poziom rozwoju, jak czynią to prezydenci miast ościennych. Wręczać kwiaty, zaszczycać i uświetniać swoją osobą różne wydarzenia i imprezy to rzecz bardzo ważna i oczekiwana społecznie - ale to miasto zasługuje na coś jeszcze. Ktoś z nowymi pomysłami i inicjatywą musi przerwać proces marginalizacji Starogardu. Ja wierzę w ludzi, stare już było, więc naprawdę nie powtarzajmy sloganów i nie tłumaczmy niemocy ludzi, którym niby tak ciężko, bo inni podkładają kłody, bo zamęczyli by tymi obwodnicami, ulicami, strefami... Co widzi pan - po tych męczarniach nie przeszkadza by znowu kandydować na prezydenta miasta - to ciekawe...

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
17.10.2013 08:02
nie przesadzałbym z tym wieszaniem psów na pracownikach um w związku z nie pozyskaniem środków na zieloną, czy rewitalizację. To były konkursy i jak w konkursach bywa jedni wygrywają, a inni przegrywają. Jeśli uważa Pan, że w innych jst mają tylko same sukcesy w pozyskiwaniu środków pozabudżetowych to jest Pan w głębokim błędzie. Olo pisząc o politykach zapewne miał na myśli lobbowanie na rzecz pozytywnego rozpatrzenia wniosków przez decydentów. Procedura procedurą a życie życiem. Jak to bywa w Polsce często istotniejsze od dopracowania wniosku jest lobbowanie na jego rzecz. Każde wsparcie jest ważne. W wypadku rewitalizacji oprócz oficjalnej zgody RM na przystąpienie do procesu aplikacyjnego na rewitalizację w postaci uchwały, która jest obligatoryjna zabrakło lobbingu ze strony PO-SK, jak i uciszenia Pana z kamienicy, który kręci się w lokalnym środowisku politycznym i biznesowym. Zresztą Pan o tym wszystkim wie.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Jan 17.10.2013 12:04
Mam wrażenie, że może nie dość doskonale wypowiedzialem się wcześniej. Z większością argumentow zgadzam się. Wybory są od tego, by móc korygować wlasne , czy też innych błędy poprzez nowy wybór. To oczywiste. Miałem jednak na myśli niewłaściwy sposób myślenia polegający na tym, że będziemy poddawani zręcznej propagandzie o konieczności głosowania na kandydata z opcji, która będzie miała silniejsze przełożenie na wyższe stopnie władzy administracyjnej. Np -głosujmy na PO, bo to oni będą rządzić w kraju, czy też w województwie i to oni nam pomogą, a nie strona przegrana. Oczywiście, że podstawą winna być ocena konkretnego kandydata. Jego przygotowanie, jego wady, czy też inne przymioty. To jest zapewne też i uczciwsze potraktowanie przyszlego kandydata, ale tez uczciwsze potraktowanie samego siebie, co wg mnie jest równie ważne. Byśmy traktowali się podmiotowo, a nie przedmiotowo. Reasumując myślę, że jednak zgadzamy się ze sobą.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Kierowca 15.10.2013 17:22
Prawidłowa odpowiedź na to pytanie brzmi: nikt z tych, którzy decydują o przyznaniu środków na inwestycje drogowe! Wszystko w temacie.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
15.10.2013 12:31
Brawo.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
15.10.2013 13:54
Brawo, głosujcie dalej na pana Stachowicza!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
zamglenia

Temperatura: 3°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1018 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama