niedziela, 14 grudnia 2025 20:34
Reklama

Nowa faktura nie dla starszych?

Niewielka miejscowość i całkiem spore problemy mieszkańców. Jednym z nich jest nowy wygląd faktur za energię elektryczną. Osoby starsze mają problem z ich opłacaniem. Nie posiadają nowoczesnych urządzeń a odległość z miejsca zamieszkania do banku jest zbyt daleka.
Nowa faktura nie dla starszych?

Sołtys Wdy poprosiła o pomoc w imieniu mieszkańców. Mowa tu o starszej części społeczeństwa zamieszkującego niewielką miejscowość.

Brak gotowego blankietu wpłaty

Zdaniem pani Sołtys mieszkańcy nie mogą  sobie poradzić z nowymi fakturami za energię elektryczną. Zmienił się diametralnie ich wygląd, brakuje starej części dokumentu, którą był gotowy blankiet wpłaty.  
- Starsi ludzie nie radzą sobie z nowymi fakturami za prąd – mówi Bożena Kozłowska. – Dawniej były dołączane wypełnione blankiety wpłaty, nie trzeba było niczego wypisywać.  Teraz są trzy opcje do wyboru, można zapłacić przez zamieszczony kod na smatfona, przelewem internetowym bądź za pomocą kodu kreskowego w kasie sklepu. Problem polega na tym, że starsze osoby nie posiadają komputerów, smatfonów a do najbliższego sklepu, który obsługuje tego typu płatności mają najzwyczajniej za daleko. Pomijam już koszta, z jakimi taki wyjazd dla nich się wiąże – słyszymy.
Jak wyjaśnia dalej pani Sołtys, mieszkańcy Wdy chcieliby powrotu starych faktur. Wiek niesie ze sobą pewne ograniczenia a i ze skromnych emerytur każdą złotówkę trzeba wydawać rozważnie.
- Dzwoniłam już nawet do Energii. Mówili, że może jakbyśmy petycję napisali, przyniosłoby to jakiś skutek. Skąd jednak można wiedzieć, że taka petycja nie wylądowałaby na czyimś biurku ginąć w tonach pozostałych papierów... – żali się Bożena Kozłowska.

Nowe faktury na życzenie klientów
Pytanie dotyczące nowego wyglądu faktur za energię elektryczną wraz z opisem problemu mieszkańców Wdy skierowaliśmy bezpośrednio do firmy Energa S.A. Poprosiliśmy także o informację, czy jest możliwy powrót do starej wersji dokumentu.
- Zmienioną fakturę można wykorzystać równie dobrze w sklepie, jak i na poczcie czy w banku (wystarczy wziąć ją ze sobą) – wyjaśnia Jakub Dusza z biura prasowego Grupy Energa. - W części Formy płatności są zamieszczone dane do tradycyjnego przelewu (wpisana liczbowo i słownie kwota oraz numer konta), a oprócz tego jest wspomniany przez Panią QR kod (do aplikacji) oraz kod kreskowy (do wykorzystania w sklepie). Każdy z naszych klientów, również osoby starsze, może więc zapłacić w taki sposób, w jaki będzie im wygodnie: na poczcie, w sieci VIA, przelewem przez internet, przelewem za pomocą QR kodu i aplikacji mobilnych. Nowa faktura posiada więc te same dane co tradycyjna, a dodatkowo daje wygodne możliwości osobom, które korzystają z nowych rozwiązań. Nowy wzór faktury wprowadziliśmy na życzenie naszych klientów, którzy jak wykazują badania oczekiwali faktur prostych, czytelnych. Klienci mają teraz więcej możliwości regulowania rachunków za prąd – dodaje.
Po tym wyjaśnieniu nasuwa się jednak pytanie w jakiej kategorii wiekowej znajdowała się grupa badanych respondentów a także czy badani byli mieszkańcy miast czy może wsi? Niewielkie miejscowości mają niestety to do siebie, że często brak w nich banków, poczty czy sklepów obsługujących płatności rachunków. A dojazd do takowej placówki może być ponad siły i możliwości finansowe starszej osoby. Czy Energa wzięła to pod uwagę?




Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

maniek 04.10.2014 14:33
Bank Spółdzielczy w Zblewie nie przyjmuje takich faktur, żeby zapłacić tam takowy rachunek trzeba przepisać go na tradycyjny blankiet. trzeba iść do PoloMarketu, tam przyjmują bez problemu!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
beton 01.10.2014 15:44
Dlaczego nikt nie poruszy wysokich w ostatnim czasie rachunków za energię elektr. ? Ano dlatego że przyłapano panią, która spisuje liczniki telepatycznie , nie chce jej się ruszyć doopska i bez wysiadania z auta wpisuje w papier co jej się podoba, uprzedzę pytania są to liczniki analogowe więc trzeba zajrzeć do skrzynki i spisać stan licznika.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
franc 30.09.2014 08:57
Pan rzecznik energi mówi : (...)również osoby starsze, może więc zapłacić w taki sposób, w jaki będzie im wygodnie: na poczcie, w sieci VIA, przelewem przez internet, przelewem za pomocą QR kodu i aplikacji mobilnych(...) To juz pana rzecznika piperdo-liło ostro!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
pati 29.09.2014 14:48
Starszym osobom chyba trudniej zrozumieć coraz szybciej zmieniającą się rzeczywistość. To chyba normalne, że trudniej odnaleźć im się w tych wszystkich zmianach. Nie każdy osoba ma przecież nowe urządzenia, dzięki którym może zrobić przelew.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
gosc 28.09.2014 18:51
a starsi ludzie nie mają dzieci? znajomych, sąsiadów? za prąd płaci sieraz na dwa miesiące to chyba nie jest duzy problem poprosic kogos o zapłacenie, z wdy do skórcza jest kilka kilometrów, tak samo do lubichowa czy dalej zblewa

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
27.09.2014 08:49
zawsze możn pójść na ul.Pelplińską w Starogardzie do pustego budynku Energi tam w wiatrołapie dawnego wejscia do sali obsługi klienta wisi słuchawka i można się wyżalić wylać gorycz zostać wysłuchanym ...Inni moga popatrzeć na desperata stojącego w szklanym pomieszczeniu gadającego do ściany na tle wielkiego opustoszałego budynku.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
WOJT 26.09.2014 20:19
Przecież kiedy faktury miały poprzedni wygląd, klient Energi również musiał opłacać taki gotowy przekaz na poczcie, banku, w sklepie. Jedynie problem może się pojawić na poczcie czy skostniałym banku, gdzie czasem wymagają przedstawienie gotowego dowodu wpłaty/przelewu. Lecz są Banki pro-Klientowskie, gdzie rozumieją kłopoty starszych osób i dane do wpłat/ przelewu wprowadza się na podstawie faktury a na potwierdzenie transakcji drukują dyspozycję z systemu komputerowego- jest to prosta i bardzo sprawna obsługa Klienta.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
26.09.2014 19:46
Co się takiego zmieniło, że ludzie sobie nie radzą? Formy płatności się nie zmieniły, pojawiły się nowe, jedynie wygląd rachunku się zmienił. Wystarczy przeczytać ulotkę dołączoną do rachunku i wszystko jasne. A tłumaczenia, że do sklepu czy na pocztę jest daleko są śmieszne, bo kiedy były stare faktury to do sklepu czy na pocztę było bliżej?

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu portalpomorza.pl z siedzibą w Tczewie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama
bezchmurnie

Temperatura: 6°C Miasto: Gdańsk

Ciśnienie: 1018 hPa
Wiatr: 22 km/h

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Reklama